Skocz do zawartości


Zdjęcie

ogrzewanie


13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 26 stycznia 2012 - 22:15

witam w zwiazku z tym ze w moim maluchu wyjęto wsie elementy ogrzewania, poproszę o porade na co się to ogrzewanie składa, wiem ze na pewno tej rurki nie mam i gdzie to zamontować no i oczywiscie na jakiej zasadzie ono działa, fiat 126 elx
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#2 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 26 stycznia 2012 - 22:38

masz cięgno linki ogrzewania, linkę, taką łopatkę z mocowaniem drugiego końca linki która albo otwiera ciepły obieg albo go zamyka, plastikową obudowę która wchodzi w budę rurę elastyczną, nerkę rurę elastyczną i obudowę termostatu. najlepiej zacząć składanie od tej plastikowej obudowy jak ją wstawisz to proponuję wsadzić rurę elastyczną łączącą nerkę z tą obudową, później nerkę. Mocujesz na dwie śruby blachowkręty (otwory w budzie), jak to uczynisz: obudowa termostatu. później elastyczna złączka między obudową a nerką już masz złożone ogrzewanie na zasadzie działa cały czas.
teraz wkładasz łopatkę i ten trzpień z mocowaniem drugiego końca. trzpień wsadzasz w dziurkę w obudowie w tunelu w łopatkę do oporu jeszcze z drugiej strony trzeba ucelować. pamiętaj alby ustawić dobrze. do cięgna podłączasz linkę a na końcu do mocowania z drugiej strony. :) operacja dość prosta jak już się za to zabierzesz będziesz robił w miarę intuicyjnie ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#3 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 27 stycznia 2012 - 13:30

Nie baw sie w odbudowe ogrzewania bo to strata czasu.
Zaloz obudowe termostatu z odpowiednia dluga gumowa rura. Wytnij ladny okragly otwot w tylnilniej scianie (bedziesz mial ciepelko).
Na lato zdemotujesz sobie ogrzewanie i latnie zaslepisz otwor.

#4 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 27 stycznia 2012 - 16:14

zoloJak kto lubi :) dla mnie stratą czasu byłoby odtykanie i zatykanie ogrzewania. :) a co zrobisz np w marcu? gdy pogody są bardzo zmienne? ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#5 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2012 - 16:57

Otworzy okna i włączy dmuchawę.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw :)

#6 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 27 stycznia 2012 - 17:59

mnie to nie przekonuje. Pół godziny to nie jest taka strata czasu żeby nie móc zrobić czegoś raz a porządnie :)

Możesz się jeszcze pokusić o poprawę wydajności ogrzewania :)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#7 OFFLINE   sebol861

sebol861

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2012 - 21:05

Hmm... jeśli pozwolicie że tak coś dopowiem, może dla kolegi Mroziu126p byłoby to za dużo roboty, ale to zależy od niego jak ciepło chce mieć w autku 8) bo kiedyś na forum dałem temat ogrzewania i zamieściłem tam dokładnie o co chodzi, ale mogę przypomnieć w skrócie że od obudowy termostatu jak wychodzi rura to podpiąłem pod nią jednym końcem (tym co zasysa powietrze) dmuchawę z bagażnika a drugim końcem (tam gdzie wtłacza powietrze) w dalszą część kanału, podłączyłem ją pod oryginalny włącznik dmuchawy zamiast tej bagażnikowej, i powiem Wam że jak do tej pory przy tych temperaturach jakie mamy to nawet dobrze zdaje egzamin :) Ale to taka tylko sugestia do tematu :roll:
P.S. Pozwolę sobie zapodać link do strony z której korzystałem podczas prac nad ogrzewaniem :

Please Login or Register to see this Hidden Content


:)
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   olek_90

olek_90

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2012 - 23:08

sebol861 powiem Ci że niezły patent :)

#9 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 stycznia 2012 - 23:28

dzieki sebolo na pewno to uwzględnie, bo w moich maluchach pizdzi jak w kieleckim :D najgorsze ze szyby zamarzają..
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#10 OFFLINE   Galery

Galery

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 731 postów
    • Time Online: 4g 55m 26s

Napisany 28 stycznia 2012 - 00:45

co mieli ci poradzic to w sumie juz poradzili xD podstawa to aby nie było nie szczelnosci i tyle fabryczne ogrzewanie daje rade xD hmm mowi ten co nie ma silnika ale jak byl to mnie prosili zeby wylaczac ogrzewanie xD ale wszystko bylo fabryczne haha xD w sumie opcja Cejotunia wydaje sie najlepsza plus wyciecie kratki w tunelu przy tylnej kanapie xD zero strat w obiegu powietrza xD i to tyle w temacie xD

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 stycznia 2012 - 17:21

W zeszłym roku jak Harry jeździł jeszcze maluchem to miałem okazje z nim jechać i ogrzewanie seryjne tak dawało do pieca ze nie szło wytrzymać.

Myślę ze problemy z ogrzewaniem to kwestia szczelności obiegu i sprawnie działającego termostatu.

#12 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 28 stycznia 2012 - 17:29

W zeszłym roku jak Harry jeździł jeszcze maluchem to miałem okazje z nim jechać i ogrzewanie seryjne tak dawało do pieca ze nie szło wytrzymać.

Myślę ze problemy z ogrzewaniem to kwestia szczelności obiegu i sprawnie działającego termostatu.

Dokładnie. U mnie w FL'u to po 2 minutach jest ciepło w środku, a w zielony el, to można czekać, i czekać, i czekać xD

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#13 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2012 - 18:43

Dokładnie. U mnie w FL'u to po 2 minutach jest ciepło w środku, a w zielony el, to można czekać, i czekać, i czekać xD

To ja mam jakiegoś pecha do maluchów. Dlatego właśnie już leży przerobiona dmuchawa i czeka na montaż.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw :)

#14 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 stycznia 2012 - 19:13

sprawdź czy termostat ci się nie otwiera za wcześnie



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.