Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fiat 126p FL 1993 brak iskry... :(


38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sexybear

sexybear

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
    • Time Online: 3g 22m 16s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:02

Witam.
Mam problem z ww. autkiem a mianowicie:
Kupiłem go tydzień temu od starszej pani która nie jeździła mobilkiem od 4 lat...
Przekonywała mnie że przyjechała nim ostatni raz z pracy kiedy odeszła na emeryturę i po prostu zamknęła maluszynę w garażu i tyle....
Po 4 letnim postoju nie myślałem go kręcić rozrusznikiem bez zlania starego oleju i nasmarowania tłoków...
Więc wymieniłem olej, nalałem świeżego paliwa, nalałem w cylindry trochę ciepłego oleju i postanowiłem zakręcić
Rozrusznik ładnie kręci akumulator po naładowaniu też o dziwo trzyma energię i daję radę kręcić rozrusznikiem..., ale....
Nie ma iskry.....

Ów maluszek posiada jakiś alarm który nie wiem czy jest dobrze podłączony i czy to on nie ma jakiegoś odcięcia zapłonu który nie daję iskry na świecach...

Czy jest jakaś możliwość podłączenia tego wszystkiego "na krótko" i sprawdzenia iskry pomijając ten alarm..??

Aha i czy jak odepnę ten alarm zapłon powinien się pojawić???

Pozdrawiam..

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:10

Pierwszy post, pierwszy dzień rejestracji, nikt Cię nie zna, nikt nie wie ile masz lat, nikt nie wie skąd jesteś, nikt nie wie jak wygląda Twoje auto, nikt totalnie nic o Tobie nie wie i Ty przychodzisz i pytasz się, czy ktoś Ci pomoże odpalić malucha z pominięciem zabezpieczenia antykradzieżowego?

Poproszę o okazanie ksero dowodu osobistego, lub innego autentycznego dokumentu tożsamości, dowodu rejestracyjnego pojazdu i umowy kupna/sprzedaży na pojazd, który chcesz uruchomić, wtedy Ci pomożemy. :roll:
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:33

hahah nie stresuj chłopaka :) niech sie przedstawi poprostu(w innym dziale )
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:36

Nie nie stresuj, tylko to nie jest pierwszy raz, kiedy ktoś rejestruje się tutaj tylko po to, żeby zapytać jak obejść alarm, odpalić malucha bez stacyjki, rozmontować jakąś blokadę, dostać się do środka bez kluczyków czy inne typowe pytania prowadzące do uruchomienia samochodu w sposób inny niż normalny. Może jeszcze wrzućmy tutoriala na stronę, jak odpalać samochód na złotówkę?

EDIT:

Przykro mi, bo może faktycznie kolega przyszedł i ma dobre zamiary, ale jak nie ma nic do ukrycia, to problemu raczej robił nie będzie, a jeśli właśnie "został przejrzany", to się tu pewnie więcej nie pojawi...
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:25

choc rzeczywiscie to troche podejrzane bo gosciu chce kupic papiery od malca ; )
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#6 OFFLINE   sexybear

sexybear

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
    • Time Online: 3g 22m 16s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:47

Kurcze nie róbcie ze mnie złodzieja maluchów :D
Mogę wam przesłać te ksera jak koniecznie chcecie xD
Dowodu rej, umowy i zdjęcie malczana? :)

#7 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:48

Już żeśmy sobie wyjaśnili na PW. Daj znać, jak wszystko posprawdzasz.
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:48

dobra dobra ; ) tak jak pisalem na innym forum sprobuj odlaczyc alarm, sprawdz cala elektryke, sprobuj na innych swiecach i zobacz czy kable nie maja przebicia.. ale jesli serio wlales troche oleju to cylindrow to POZDRO ;) pamietaj ze to nie 2-suw
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#9 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:53

Akurat odłączenie alarmu nic mu nie da. Czy alarm jest uzbrojony, czy bez zasilania, cały czas będzie odcinał napięcie idące do cewki. Bo zazwyczaj jak się montuje alarmy, to nie tylko po to, żeby wyły, ale też i uniemożliwiały uruchomienie silnika i zwykle odcięcie zapłonu odbywa się na przewodzie idącym od bezpieczników do cewki. Musi podłączyć na krótko, czyli długi przewód i jeden koniec do plusa na akumulatorze, a drugi do cewki. Wtedy na cewce pojawi się napięcie i jeśli wszystko jest sprawne, auto musi zapalić.

Tylko pamiętaj, żeby nie zrobić tak na stałe, bo cewka musi być podłączona przez przewód oporowy.
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:55

Tylko pamiętaj, żeby nie zrobić tak na stałe, bo cewka musi być podłączona przez przewód oporowy.

racja, u mnie nie miałem tego przewodu to mi styki w aparacie wypaliło... az w koncu sie wkurzylem i zrobilem znowu moduł
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:57

Ewentualnie można zmienić cewkę na tą starszego typu, wtedy przewodu oporowego być nie musi.
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   sexybear

sexybear

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
    • Time Online: 3g 22m 16s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:59

no wlałem 100 stopniowego więc zawsze rzadszy ;)
Nie wiem kurcze ktoś na innym forum mi to zaproponował....
Odłączyłem alarm i jest to samo....
Świece nówki....
Kable wyglądają na dość nowe bez "załamań" gumy...
W 90% stawiam na cewkę ;)
Podobno prąd mam wziąć z alternatora podłączyć cewkę i zobaczyć czy pojawi się iskra...
Jeśli tak to znaczy że gdzieś po drodze mam gdzieś "odcinkę"
Jeśli nie to znaczy że cewka jest do wymiany....
Aha no i jeszcze sprawdzenie czy jest napięcie żarówką od kabla od cewki ;)
Jutro to wszystko sprawdzę i dam znać ;)

#13 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:00

ja to Ci wgl polecam na moduł go przerobić... nie bedziesz miał zadnych problemow.. zero strzelania dławienia się, lepsza jakość pracy silnika, ogolnie polecam ;)
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#14 OFFLINE   sexybear

sexybear

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
    • Time Online: 3g 22m 16s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:01

Jak drogo i jaki poziom trudności? :D
I czy to czasem aby nie jest awaryjne?? :)

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:02

Już pisałem wyżej, odłączenie alarmu nic nie da. Gdyby rozmontowanie alarmu polegało na odłączeniu jego zasilania, 100% samochodów zabezpieczonych alarmem dałoby się bez problemu gwizdnąć spod bloku. Zrób tak jak mówiłem, podłącz przewód z plusa aku do cewki i wtedy próbuj.
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:04

Jak drogo i jaki poziom trudności? :D
I czy to czasem aby nie jest awaryjne?? :)

moduł jest całkowicie bezobsługowy tak więc awaryjnosc niemalze zerowa (w przeciwienstwie do aparatu)
potrzebujesz moduł z mocowaniem(cewka,regulator,moduł z mapami zapłonu) czujnik połozenia wału, oraz czesc instalacji z el-a, i koło pasowe z el-a z trzema tzw "cyckami"

Please Login or Register to see this Hidden Content


tu masz całą instrukcje
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#17 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:04

Jak drogo i jaki poziom trudności? Very Happy
I czy to czasem aby nie jest awaryjne?? Smile


Nie jest awaryjne. Niby ludzie gadają co będzie jak moduł padnie. Ale jeszcze o takim przypadku nie słyszałem. No chyba że stało się to z głupoty właściciela, ale samo z siebie to nie. Drogo? Ceny części są różne, ale w stówie się powinieneś zmieścić. A poziom trudności... Trzeba się trochę znać na elektryce. Tobie samemu za to się nie polecam zabierać.
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:07

potrzebujesz moduł z mocowaniem(cewka,regulator,moduł z mapami zapłonu) czujnik połozenia wału, oraz czesc instalacji z el-a, i koło pasowe z el-a z trzema tzw "cyckami"


Oprócz tego jeszcze podstawkę pod gaźnik z eleganta, czujnik podciśnienia i wężyk, żeby połączyć czujnik z podstawką. Inaczej moduł nie będzie zmieniał map zapłonu.
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:08

ale przyznak kaszlak_maniaku ze korzysci z modułu są nawet spore ; ) ja u siebie zauwazylem naprawde sporą różnice...
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#20 OFFLINE   sexybear

sexybear

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
    • Time Online: 3g 22m 16s

Napisany 27 grudnia 2011 - 02:12

kaszlak_maniaku... Uwierz mi że jak dasz mi rysunek techniczny lub schemat elektryczny to poradzę sobie ze wszystkim :D



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.