Szczęki hamulcowe
#22 OFFLINE
Napisany 18 maja 2013 - 20:19
zrobiłem tak i teraz nie da się założyć szczęk... to w takim razie po prostu trochę "wypukać" spowrotem te samoregulatory? i co powiecie o szczękach firmy "tomex"?(co do samoregulatora.. przed włożeniem szczęk trzeba przesunąć go jak najbardziej w stronę okładziny (kombinerkami dotknąć samoregulator po obu stronach szczęki i puknąć młotkiem
#24 OFFLINE
Napisany 18 maja 2013 - 21:39
Zdarzy się, że samoregulator nie trzyma za dobrze, ale wydaje mi się, że wystarczy pie**olnąć młotkiem gdzie trzeba (najlepiej przez tulejkę) i chodzi już dużo ciężej...
Nie raz tak poprawiałem fabrykę i nigdy problemów nie było..
#25 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 21:39
Może dodam coś od siebie.
Zakładałem do dwóch maluszków szczęki firmy ferodo. Samoregulatory trzymają ładnie, brak problemów z hamulcem. Polecam w 100 procentach.
A z tymi nieszczęsnymi samoregulatorami przeżyłem swoje. W moim maluszku ktoś zamontował szczęki jakieś chinskie za 20 zł no i jak kupiłem to hamulce działały jak działały aż przestały. Wystarczyło na górną sprężynke nawiertać otwór w jednej szczęce (mówie o jednym kole) tak żeby włożyć w niego sprężyne i żeby sprężyna cofała szczęki dopiero gdy już dotykają bębna. Trzeba to sobie dobrze rozmierzyć. Sprawdzone przeze mnie i działa elegancko na nie trzymających samoregulatorach. Hamulec jeszcze pochodzi kawałek czasu a pieniędzy zaoszczędzimy
Warto sobie sprawdzić na którym kole nie trzymają samoregulatory- potrzebny ścisk stolarski aby zablokować szczęki na wciśniętym do końca cylinderku, po tym wywnioskujemy. U mnie na przodzie z obydwu stron nie trzymało, teraz jest lux.
Ktoś wyżej pisał że można rozciągnąć sprężyne- owszem zasada działania taka sama lecz po pierwsze szkoda sprężyny, po drugie to wądpie że ją się uda rozciągnąć o ile nie jest zgnita, trzeba by ją nagrzać palnikiem wtedy mogło by się to udać albo i nie bo pod wpływem ciepła może się rozhartować
#26 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2014 - 19:02
Sorki, jeśli za mocno odgrzałem temat, ale mam pytanie - ktoś wie może co to za firma i czy warto brać, by potem nie mieć kłopotów z hamulcami?
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#27 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2014 - 14:14
Potwierdzam dobrą opinię o szczękach SRS Właśnie założyłem i hamulce działają bardzo dobrze
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Hamulce nowy typ(stare szczęki a nowe) |
Mechanika | kruchy0 |
|
|
|
wyciek płynu hamulcowego |
Mechanika | Bobru |
|
|
|
Wymiana układu Hamulcowego z Bębnowych na Tarczowe |
Mechanika | TheDamian1836 |
|
|
|
zapieczone przewody chamulcowe |
Mechanika | Spat |
|
|
|
klejenie dziurawego przewodu hamulcowego? |
Stylistyka | lutek |
|
|