Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 13:46

Witam ;)

ELX 96'

Mam problem z odpalaniem, mianowicie dziś rano włączam zapłon, kontrolki świecą, gdy chcę odpalić tylko "cyk" i cisza.
Dzień wcześniej bawiłem się przy reflektorach i zderzaku, odłączyłem wszystkie i podłączyłem spowrotem, wszystko grało i huczało, jednak z dziwnej przyczyny spaliły się bezpieczniki od wycieraczek i kierunkowskazów, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy ma jakieś znaczenie, dlatego pytam Was o rade, masa silnik karoseria sprawna. ;)

Druga sprawa:
Przy hamowaniu hamulcami, światła gasną, gdy dodam gazu wszystko wraca do normy.

Proszę Was o pomoc ;)

p.s- rozrusznik z cc/sc 900 pasuje do 126p el? ;>

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 14:54

rozrusznik nie pasuje

przy tylnym zderzaku grzebałeś? jeśli tak to zobacz czy nie przyszczypnąłeś przewodów od lampki cofania jest ona na tym samym bezpieczniku co wycieraczki z tego co pamiętam

jeśli chodzi o cykanie to po przekręceniu kluczyka przygasają ci kontrolki?

#3 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 25 października 2011 - 16:37

lampki cofania jest ona na tym samym bezpieczniku co wycieraczki z tego co pamiętam


Potwierdzam.



"cyk" i cisza.

U mnie byla to wina elektromagnesu. Krecil dopiero za ktoryms przekreceniem kluczyka.
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 17:18

przy tylnym zderzaku grzebałeś?

Bawiłem się przy przednich lampach...

jeśli chodzi o cykanie to po przekręceniu kluczyka przygasają ci kontrolki?

Przygasają, ale nie gasną całkiem.

Krecil dopiero za ktoryms przekreceniem kluczyka.

Niestety, mój wogóle nie kręci.

Dlatego nie wiem czy kupować rozrusznik czy to wina jakiejś "pierdołki".




Proszę też o pomoc co do tego:

Przy hamowaniu hamulcami, światła oraz wszystkie odbiorniki prądu gasną/działają słabiej, gdy dodam gazu wszystko wraca do normy.
:)

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 17:40

zmierz mu napięcie na zgaszonym i przy odpalonym silniku

rozrusznik pieprznij młotkiem i powinien kręcić pewnie szczotki się zawieszają

#6 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 25 października 2011 - 17:47

i sprawdź jeszcze czy nie masz luźnych kabli przy rozruszniku, bo czasami nakrętka która je trzyma się luzuje i nie stykają i przez to ma się słabe ładowanie, i problemy z odpalaniem czasami...
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 18:02

Rozrusznik juz pieprznąłem kilkakrotnie tak od serca ;P
Kable też całkiem w porządku...

#8 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 25 października 2011 - 18:35

mógł się automat satrzeć... sprawdź jeszcze raz wszystkie kabelki na wszelki wypadek ;)
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek

#9 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 25 października 2011 - 18:47

haha :D pochwały lecą za wszystko co się napisze??? czekaj, czekaj pojedz do mechanika to CI naprawi :D wg mnie masz gdzies to zwarcie skoro zwykly stop sprawia ze przygasaja kontrolki, albo juz masz trafiony altek skoro budzi sie po przegazowce dopiero badz juz padniety kompletnie akumulator.
pierwsza sprawa to wyjecie bezp, przeczyszczenie i dogiecie stykow w puszce z bezpiecznikami, mogles zrobic zwarcie przy montazu tego co tam montowałeś, przypalic bezpieczniki, potem go wymienic, ale przypalone styki zostąły i przy sporym obciazeniu beda sie grzały i powodowały przygasanie wszystkich urzadzen na tych właśnie bezpiecznikach, a rozrusznik skoro cyka moze nie miec prundu skoro aku juz padniety (wnioskuje po tym ze pozno CI zaczyna ładować)
wniosek
naładuj aku i wtedy sprawdz czy kreci, i baw sie cala reszta.
MAŁY, ALE WARIAT

#10 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 19:53

Świetnie, piotrekwielki. Nie wiem czy aku opłaca się ładować bo maluszek to świeży zakup a z poprzednim właścicielem kontakt się urwał, więc nie ustale ile ma akumulator.

W każdym bądź razie- jaki akumulator proponujecie?
Chodzi o konkretny model, typ etc, tak do 200zł ;>

#11 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 października 2011 - 20:19

Nie problem jest wyciągnąć rozruch ;) Często wysiada cewka (To co się przykręca kable do tego) a jak się ma go wyjętego warto zmienić mu tulejki i wyczyścić styki. Chyba że jest tak jak mówi piotrekwielki i akumulator jest padnięty. Ale weź podepnij go pod prostownik i spróbuj podładować.

#12 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 25 października 2011 - 20:30

a jak nie masz prostownika to na sekunde porzycz od kogos akumulator ;) w ten sposob bedziesz wiedzial chociaz czy to wina akku czy nie ;) sprawdz dokladnie to co odczepiales i podlaczales znowu. Jezeli wczesniej chodzil to moze cos namieszales.
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 20:36

tam jest niewiele rzeczy które można źle podłączyć

#14 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 25 października 2011 - 22:11

W sumie masz racje, ale sprawdzic moze czy dobrze zlozyl.

W każdym bądź razie- jaki akumulator proponujecie?


Taki zeby Ci sie zmiescil w miejsce na akumulator przeznaczone. Czesto jak oddajesz stary akku to dostajesz kaucje. Mialem kiedys Centre bodajze i bylem zadowolony.


Ale najpierw posprawdzaj, a potem wymeiniaj ;) Szkoda kase utopic.
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 22:33

Akumulatorek znalazł się w piwnicy sąsiada - nówka :D
Więc kwestia akumulatora już z głowy, teraz przynajmniej kontrolki nie przygasają przy przekręcaniu kluczyka ani odbiorniki prądu nie gasną przy hamowaniu ;)

Najgorsze jest to, że dalej nie chce palić na kluczyk.
Podejrzewam rozrusznik, stąd moje pytanie:
Jak i na ilu śrubach jest on przykręcony?
Bo próbowałem się dostać, odkręciłem 3 śruby bodajże 13, do których był dostęp od komory silnika, i za cholere nie chciał puścić, i nie chodzi też o kable bo je obciąłem (oczywiście nie w swoim kaszlaku) :P


Żeby nie było nie jasności, to jest to elektryczny rozrusznik ;> ot tak, dla sprostowania :)

#16 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 22:57

przykręcony jest przy półosi do skrzyni na jedną 13mm i dwie 10mm

#17 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 26 października 2011 - 00:04

dokłądnie tak jak pisze arek, wiem bo niedawno bawiłem się w wymienianie rozruszników:P
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek

#18 OFFLINE   sasqash_126

sasqash_126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 26 października 2011 - 10:20

Hmm, to skąd ja odręciłem 3 śruby 13mm? o.0
A czy te dwie śruby 10mm to kable?

#19 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 26 października 2011 - 10:56

Boże widzisz i nie grzmisz :roll:

Please Login or Register to see this Hidden Content


prościej się nie da wyjaśnić

choć ja bym tu obwiniał alternator, choć ja się nie znam, nie jestem mechanikiem

#20 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 26 października 2011 - 11:51

sasqash_126 bo jest do bloku silnika na 3 śruby 13 przykręcony, i porócz tego taki wspornik do skrzyni na 2śruby 10...
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.