Skocz do zawartości


Zdjęcie

Patent na słabe ładowanie (podniesienie napięcia ładowania)


47 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 05 grudnia 2010 - 00:43

Dodatkowo (już nie raz z resztą pisałem) polecam osobnym przewodem połączyć ze sobą wszystkie punkty masowe. Niekiedy na prawdę pomaga (zwłaszcza gdy w karoserii jest coraz mniej metalu a coraz więcej szpachli :mrgreen:).
Dodany obrazek

#42 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 grudnia 2010 - 22:20

Po wymianie kabla + przesmarowaniu styków pastą miedzianą, z włączonymi światłami jest 14,4v na altku, 13,9v na klemach @ ~1900RPM. Nadal jest gdzieś strata, teraz sprawdzę mocowanie oczka na kablu od masy przy aku. Generalnie po wymianie jest lepiej ale nadal trzeba wyeliminować stratę.

Patent z diodą nie sprawdził się. Nie poprawiło to ładowania, przy wysokich obrotach dochodziły zmiany napięcia jakieś (migotanie świateł, podświetlenia deski rozdzielczej, itd.)

#43 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 21 grudnia 2010 - 00:10

A nie mówiłem. 8)

A tak w ogóle jakimś cudem dopiero teraz przeczytałem to:

Dodam że ma wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.


I Ty się dziwisz, że masz problemy z instalacją. Wywal to gówno jak najszybciej, bo Ci będzie ciągle smażyć styki w instalacji. Załóż sobie normalne żarówki i nie kombinuj. Jak masz dobrze utrzymaną instalację, reflektory w należytym stanie, to zwykłe H4 oświetlają drogę wystarczająco. Śmiem nawet twierdzić, że mam lepsze światła niż w niektórych "lepszych" samochodach.
Dodany obrazek

#44 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 21 grudnia 2010 - 06:35

Potwierdzam :roll: 100W szybko zmatowią odbłyśnik, reflektory nie są przystosowane do takich temperatur

#45 OFFLINE   djfizyk

djfizyk

    Zaawansowany

  • Member
  • 268 postów
    • Time Online: 7g 51m 7s

Napisany 21 grudnia 2010 - 08:20

Tak jak koledzy piszą zmień te żarówki. Ja jak kupiłem malucha były w nim 100W. Fajnie oświetlały ale kable, kostki i łącza mi się grzały a niekiedy topiły. Musiałem później instalacje przejrzeć bo potrafiły mi w czasie jazdy zgasnąć lub migać światła. No i reflektory. Kiedyś widziałem taką akcję że strzeliło szkło reflektora po ochlapaniu przez mijający samochód. Za duża temperatura.
Dodany obrazek
zawsze i wszędzie na wieki 126p

#46 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 21 grudnia 2010 - 15:40

Tak właśnie powstaje plotka! Czytamy ze zrozumieniem:

Dziś był u mnie Adam z Quoterem i teraz uwaga:
Adam ma altek z wersji exportowej i ma na wolnych obrotach bez świateł ładowanie 14,6v na altku i na klemach.
Po włączeniu świateł ma na wolnych obrotach 13,5v na alternatorze, po dodani gazu ma 14,5v na alternatorze i klemach! Dodam że ma wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.

A teraz wersja dla niekumatych :mrgreen: :ass:

Dziś był u mnie Adam (....) Adam ma (...) wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.

I dla blondynek

Adam ma (...) z przodu H4 100W.


Dodany obrazek

A tak poza tym to mam H4 na przekaźnikach.

#47 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:42

Ej no... Zobacz o której godzinie to pisałem, miałem prawo niedowidzieć. :mrgreen:
Tak czy inaczej, nawet jak nie miałeś tych żarówek, to nie próbuj zakładać. 8)
Dodany obrazek

#48 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 22 grudnia 2010 - 10:42

Uaktualnienie, ja też źle zrozumiałem Adama, ma 100W razem, czyli 2x50W :ble: - sorry :wink:
Wczoraj wymieniłem masę przy aku i odczyściłem na łączeniu blachy, odczyściłem też masę przy rozruszniku, odczyściłem parę najważniejszych styków w instalacji, wszystko przesmarowane smarem do styków, wychuchane, wymuskane. Przekaźnik od świateł na osobnym kablu +12v do aku.
Woltomierz w kabinie pokazuje 14,1v na światłach i 14,5v bez świateł - pomiar zewnętrznym woltomierzem już niedługo. Na pewno jest jeszcze trochę lepiej.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.