Akumulator cos szybko zdycha...
Started By
Radnaro
, 04 paź 2010 20:13
27 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 04 października 2010 - 20:13
Witam mam problem z aku w moim malcu. kupilem malca w maju tego roku i aku mial do bani...to kupiłem nowy (40Ah). ale mi tez cos szybko padał..wymienilem mu szczotki...regulator...mase...i tera chyba mam git bo jak lukam miernikiem to mam 12cos V ...jak dodaje gazu to wskakuje na 13 cos V a na altku jest to 14V. wiec chyba git....Ale niepasuje mi cos ze aku mi trzyma z 2/3tyg...i pada tak ze niemoge odpalic...cos krutko mi trzyma...jak na nowy akumulator...mam w aucie radio i 3 glosniki (2 mniejsze ) one chyba az tak niemecza mi aku... jak lukalem to przy odpalaniu nap spada do 8V około...potem znowu to 12.....jak tera mi ostatnio padl to mial 11,98 V ale przy odpalaniu spadalo do 6/5...i wtedy juz odpalic niechciał. jak zanosze do domu to prostownik pokazuje ze aku słaby...tata mowil ze nap moze miec git ale pojemnosc mu spadła i dupa...ale no tak czy siak niepasuje mi ze aku mi trzyma 3tyg...tym bardziej ze nowy....Czekam na jakies rady
bylem z gwarancja ale facet mowi ze aku jest dobry i odpowiada mi 'to maluch....trzeba to wziasc pod uwage i ładowac" ale chyba nie tak czesto
Moj maluszek jest z 1999r...przebieg 57300...autko glownie stalo z tego co wiem... od kupna ciagle sie piep...e z tym akumulatorem i jego zdychaniem..(
bylem z gwarancja ale facet mowi ze aku jest dobry i odpowiada mi 'to maluch....trzeba to wziasc pod uwage i ładowac" ale chyba nie tak czesto
Moj maluszek jest z 1999r...przebieg 57300...autko glownie stalo z tego co wiem... od kupna ciagle sie piep...e z tym akumulatorem i jego zdychaniem..(
#2 OFFLINE
Napisany 04 października 2010 - 22:57
po pierwsze naciągnij pasek,po drugie sprawdz kabel który idzie odalternatora przez rozrusznik do aku może tam mieć przebicie i nie dawać odp ilości prądu,ładowanie powinien mieć około 13,5v wszędzie
#8 OFFLINE
Napisany 06 października 2010 - 16:03
Akumulator jest 40Ah (firmy..magneti marelli...albo ETC..niewiem na co patrzec ) moze zaduzy i sie nieladuje do konca ale niesadze... ale jak zesmy wywnioskowali z Harrym to raczej mi zdycha normalnie. bo ja robie małe dystanse...najdluzszy to z zarzewa do manu (jezdze raz...2..gora 3 razy w tyg) wiec moze i faktycznie ma prawo umrzec po 3/4tyg bo niema czasu na doladowanie szkoda ze na postojach maluchy maja znikome ladowanie...Ale coz. bedzie sie jezdzilo i najwyzej ładowało. moze wykombinuje cos z tym styropianem jak harry polecil zeby mu cieplej było i tyle ;P. tak czy siak dzieki za pomoc uzytkownikom i Harremu
#9 OFFLINE
Napisany 08 października 2010 - 00:23
Akurat to, że aku jest większy, to tylko działa na jego korzyść. Sprawny alternator doładuje akumulator każdej pojemności, nawet gdybyś wsadził tam 200Ah. Przede wszystkim sprawdź, czy na postoju żadne urządzenie nie pobiera Ci prądu (np. radio, albo jakiś alarm o ile masz taki zainstalowany, albo po prostu może być gdzieś przetarty przewód i prąd se ucieka). Weź miernik uniwersalny, odłącz klemę "-" i pomiędzy nią a minus akumulatora wepnij miernik i zmierz, czy nie płynie prąd. Często też jeśli jakieś urządzenie pobiera prąd, objawia się to iskrzeniem, gdy zakłada się klemy na akumulator.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno być w przedziale 13,6V-14,4V oczywiście przy średnich i wysokich obrotach, bo na wolnych maluch nie ładuje. Skoro masz 13V na aku, a 14V na alternatorze, to występuje spadek napięcia w instalacji. Sprawdź, ewentualnie przeczyść miejsca styków na przewodzie akumulator-rozrusznik-alternator i plecionki. Przy sprawnej instalacji nie powinno być różnicy większej niż 0,1V-0,2V w napięciu na alternatorze a akumulatorze.
Aczkolwiek prawidłowe wskazania napięć wcale nie świadczą o sprawności alternatora! Ja sam się właśnie borykam z problemem z ładowaniem. Jeżdżę codziennie i to nie mało, akumulator jest w pełni sprawny, napięcia w normie, wszystkie postojowe prądożery odłączone a i tak co 4-5 dni jeśli nie podłączę auta pod prostownik, to bez pchania się nie obejdzie...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno być w przedziale 13,6V-14,4V oczywiście przy średnich i wysokich obrotach, bo na wolnych maluch nie ładuje. Skoro masz 13V na aku, a 14V na alternatorze, to występuje spadek napięcia w instalacji. Sprawdź, ewentualnie przeczyść miejsca styków na przewodzie akumulator-rozrusznik-alternator i plecionki. Przy sprawnej instalacji nie powinno być różnicy większej niż 0,1V-0,2V w napięciu na alternatorze a akumulatorze.
Aczkolwiek prawidłowe wskazania napięć wcale nie świadczą o sprawności alternatora! Ja sam się właśnie borykam z problemem z ładowaniem. Jeżdżę codziennie i to nie mało, akumulator jest w pełni sprawny, napięcia w normie, wszystkie postojowe prądożery odłączone a i tak co 4-5 dni jeśli nie podłączę auta pod prostownik, to bez pchania się nie obejdzie...
#10 OFFLINE
Napisany 08 października 2010 - 14:41
hmm lukne w takim razie te przewody aku-rozruch-altek... a prądożery mam...bo na postoju mi żre radio i swiatła. Miernikiem tez było lukane miedzy klema a minusem. i niebyło nic podejrzanego. alarm i centralny zamek biorą mi niewiecej niz powinny. No cuz. lukne te przewody
#12 OFFLINE
Napisany 09 października 2010 - 17:31
Też mam podobnie. U mnie jest tak, że po przejechaniu 10km i postoju 5 dniowym ledwo zakręci. Sprawdzałem napięcie na aku podczas ładowania i wynosi 14,20V, książkowe to chyba 14,35-25V jak ktoś wcześniej wspominał. Chciałem sprawdzić amperomierzem bezpośrednio na + ale coś mi miernik strajkuje.
! Czy przewody odchodzące od rozrusznika, powinny być osłonięte jakąś gumą? Niby tam jakoś mam, ale to chyba za mało.
! Czy przewody odchodzące od rozrusznika, powinny być osłonięte jakąś gumą? Niby tam jakoś mam, ale to chyba za mało.
#13 OFFLINE
Napisany 09 października 2010 - 21:18
Podobny problem u mnie.
Natychmiast zdycha każdy akumulator i cały czas świeci się kontrolka.
Klemy "wyregulowane" już, masa oczyszczona przy styku z nadwoziem.
Instalacja starego typu pod prądnicę.
Co dalej ? Pomożecie ? < nienawidzę roboty "elektrycznej" >
Natychmiast zdycha każdy akumulator i cały czas świeci się kontrolka.
Klemy "wyregulowane" już, masa oczyszczona przy styku z nadwoziem.
Instalacja starego typu pod prądnicę.
Co dalej ? Pomożecie ? < nienawidzę roboty "elektrycznej" >
#14 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 08:03
(jezdze raz...2..gora 3 razy w tyg) wiec moze i faktycznie ma prawo umrzec po 3/4tyg
Jeżeli zostawiasz auto na alarmie na 3 tygodnie to sie nie dziw że pada Mi w golfie stary aku padł po tygodniu tak że ledwo kontrolki świeciły Ja mam 7 letni akumulator 60ah z ukatrupionego poloneza, fakt za duży jak na malca wiec na pewno nie jest doładowany i nawet po miesiącu postoju odpala z pierwszego. U siebie kiedyś sprawdzałem i poboru nie ma ale i tak profilaktycznie przed dłuższym postojem zdejmuje + kleme. Z resztą każdy aku po 2-3 tygodniach powinno sie podładować. Albo zrezygnij z alarmu albo sie przyzwyczaj i doładowuj co jakis czas
#15 OFFLINE
Napisany 11 października 2010 - 22:00
fakt za duży jak na malca
Ja już gdzieś cytowałem banasiewicza, a i sam potem o tym wspominałem gdzieś tu na forum. SPRAWNY alternator doładuje każdej wielkości akumulator, więc możesz sobie mieć zamontowane nawet 200Ah, a i tak alternator Ci go doładuje (o ile jest w pełni sprawny), więc nie ma mowy o czymś takim, że akumulator jest za duży. Wręcz przeciwnie dużo większy akumulator ma same plusy jeśli chodzi o elektrykę auta i tylko dwa minusy - większy pojemnościowo akumulator jest zwykle droższy, więc ludzie kupują małe "bo taki wystarczy", poza tym większe aku zwykle nie mieszczą się w miejsce oryginalnie przeznaczone na aku w maluchu, co wiąże się z przedłużaniem przewodów i zmniejszeniem "użytkowej" przestrzeni i tak małego bagażnika.
#16 OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 07:24
Radzę sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze, większość "bezobsługowych" da się otworzyć bez uszkodzeń. Mam Centrę standard i brakowało w niej około 200ml elektrolitu. Uzupełniłem woda demineralizowaną i jest OK.
Moch takie są uroki prądnicy, przy jałowych obrotach praktycznie nie ładuje.
Zobacz sobie charakterystykę prądnicy i porównaj z alternatorem, alternator po wzbudzeniu ładuje już od około 600obr/min, prądnicę trzeba niestety wyżej kręcić
Moch takie są uroki prądnicy, przy jałowych obrotach praktycznie nie ładuje.
Zobacz sobie charakterystykę prądnicy i porównaj z alternatorem, alternator po wzbudzeniu ładuje już od około 600obr/min, prądnicę trzeba niestety wyżej kręcić
#17 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 17:26
wtrące się troche, regenerowałem alter, przy okazji nowy regulator akumulator roczny 34Ah ogolnie zawsze wykazywał że ma słaby prąd. zaopatrzyłem się w voltomierz cyfrowy (podłączony do aku) odpalam, na ssaniu, i ładowanie jest piękne ładne ponad 14,2, trochę sobie pojade, i niewiem jak bym go kręcił, widać poprostu że dobija do 13,4 13,6 max, ewidentnie widać prace regulatora gdyż osiąga takie napięcie przy nie zbyt wysokich obrotach i wyższe kręcenie nie ma sensu gdyż napięcie nie wzrasta, zakładałem inny regulator i o dziwo to samo, możliwe że jakaś dioda poszła czy co?? trochę to uciążliwe, gdyż w zimie widać stopniowy ubytek prądu na aku po kilku tygodniach, macie jakieś inne diagnozy, czy może to być wina akumulatora>?? na włączonym zapłonie nawet po ładowaniu (oczywiście nie bezpośrednio, tak po kilku dniach) ma nieco poniżej 12v, ale caly czas trzyma taką wartość, w lato niema problemu mimo tego że slychać że troche wolniej kręci-- z powodu niskiego napiecia zapewne(po odłączeniu od prostownika gdy ma ok 12,2-12,4 kręci jak szalony), poziom elektrolitu ok. what's the hell is going on?!
MAŁY, ALE WARIAT
#19 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 17:53
ten dobry początek był przy wymianie altka masa, rozrusznik, akumulator(klemy) nawet nie bylo chyba dużej potrzeby, ale zostały przeszlifowane szczoteczką drucianą i dokładnie poskręcane...niewielka różnica, nawet nie dziesiątych części volta między aku a alternatorem w tym momencie...
MAŁY, ALE WARIAT
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Coś stuka/ociera jak trzęsę silnikiem |
Mechanika | kalosh |
|
|
|
kabel rozrusznik akumulator |
Mechanika | Karol13 |
|
|
|
Akumulator, jego moc i siła rozruchowa |
Mechanika | el-jot |
|
|
|
coś gwiżdże |
Mechanika | marmal004 |
|
|
|
Akumulator, jego moc i siła rozruchowa |
Hydepark | el-jot |
|
|