Skocz do zawartości


Zdjęcie

Akumulator cos szybko zdycha...


27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 04 października 2010 - 20:13

Witam mam problem z aku w moim malcu. kupilem malca w maju tego roku i aku mial do bani...to kupiłem nowy (40Ah). ale mi tez cos szybko padał..wymienilem mu szczotki...regulator...mase...i tera chyba mam git bo jak lukam miernikiem to mam 12cos V ...jak dodaje gazu to wskakuje na 13 cos V a na altku jest to 14V. wiec chyba git....Ale niepasuje mi cos ze aku mi trzyma z 2/3tyg...i pada tak ze niemoge odpalic...cos krutko mi trzyma...jak na nowy akumulator...mam w aucie radio i 3 glosniki (2 mniejsze ) one chyba az tak niemecza mi aku... jak lukalem to przy odpalaniu nap spada do 8V około...potem znowu to 12.....jak tera mi ostatnio padl to mial 11,98 V ale przy odpalaniu spadalo do 6/5...i wtedy juz odpalic niechciał. jak zanosze do domu to prostownik pokazuje ze aku słaby...tata mowil ze nap moze miec git ale pojemnosc mu spadła i dupa...ale no tak czy siak niepasuje mi ze aku mi trzyma 3tyg...tym bardziej ze nowy....Czekam na jakies rady
bylem z gwarancja ale facet mowi ze aku jest dobry i odpowiada mi 'to maluch....trzeba to wziasc pod uwage i ładowac" ale chyba nie tak czesto -_-
Moj maluszek jest z 1999r...przebieg 57300...autko glownie stalo z tego co wiem... od kupna ciagle sie piep...e z tym akumulatorem i jego zdychaniem..:((

#2 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 04 października 2010 - 22:57

po pierwsze naciągnij pasek,po drugie sprawdz kabel który idzie odalternatora przez rozrusznik do aku ;) może tam mieć przebicie i nie dawać odp ilości prądu,ładowanie powinien mieć około 13,5v ;) wszędzie :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#3 OFFLINE   valhior

valhior

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 04 października 2010 - 23:16

kiedyś miałem podobny problem, jednak po wymianie regulatora napięcia przy alternatorze wszystko wróciło do normy

#4 OFFLINE   Adam

Adam

    Zaawansowany

  • Member
  • 211 postów
    • Time Online: 2g 8m 50s

Napisany 05 października 2010 - 00:48

Stasiu126p Ma racje. Musi byc cos z przewodami miedzy altkiem a aku. :jupi:
Zero smutków, zero złoci, wyjebane po całoci... xD
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 05 października 2010 - 14:05

Pasek wymienilem z tydzien temu i jest git. Ale ten kabel to moge obcykac :P

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 05 października 2010 - 14:42

najlepszym rozwiązaniem jest pociągnięcie drugiego przewodu bezpośrednio z alternatora do akumulatora, przewód minimum 5mm^2

#7 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 05 października 2010 - 23:41

dzisiaj sprawdzałem akumulator(tj zrobiłem test);ladowanie oraz pobor pradu ;nie zauwazylem nieprawidlowosci;akumulator jest 34Ah chyba maly generalnie;do obserwacji :wink:

#8 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 06 października 2010 - 16:03

Akumulator jest 40Ah (firmy..magneti marelli...albo ETC..niewiem na co patrzec xD) :P moze zaduzy i sie nieladuje do konca ale niesadze... ale jak zesmy wywnioskowali z Harrym to raczej mi zdycha normalnie. bo ja robie małe dystanse...najdluzszy to z zarzewa do manu (jezdze raz...2..gora 3 razy w tyg) wiec moze i faktycznie ma prawo umrzec po 3/4tyg bo niema czasu na doladowanie :) szkoda ze na postojach maluchy maja znikome ladowanie...Ale coz. bedzie sie jezdzilo i najwyzej ładowało. moze wykombinuje cos z tym styropianem jak harry polecil zeby mu cieplej było i tyle ;P. tak czy siak dzieki za pomoc uzytkownikom i Harremu :D

#9 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 08 października 2010 - 00:23

Akurat to, że aku jest większy, to tylko działa na jego korzyść. Sprawny alternator doładuje akumulator każdej pojemności, nawet gdybyś wsadził tam 200Ah. Przede wszystkim sprawdź, czy na postoju żadne urządzenie nie pobiera Ci prądu (np. radio, albo jakiś alarm o ile masz taki zainstalowany, albo po prostu może być gdzieś przetarty przewód i prąd se ucieka). Weź miernik uniwersalny, odłącz klemę "-" i pomiędzy nią a minus akumulatora wepnij miernik i zmierz, czy nie płynie prąd. Często też jeśli jakieś urządzenie pobiera prąd, objawia się to iskrzeniem, gdy zakłada się klemy na akumulator.

Prawidłowe napięcie ładowania powinno być w przedziale 13,6V-14,4V oczywiście przy średnich i wysokich obrotach, bo na wolnych maluch nie ładuje. ;) Skoro masz 13V na aku, a 14V na alternatorze, to występuje spadek napięcia w instalacji. Sprawdź, ewentualnie przeczyść miejsca styków na przewodzie akumulator-rozrusznik-alternator i plecionki. Przy sprawnej instalacji nie powinno być różnicy większej niż 0,1V-0,2V w napięciu na alternatorze a akumulatorze.

Aczkolwiek prawidłowe wskazania napięć wcale nie świadczą o sprawności alternatora! Ja sam się właśnie borykam z problemem z ładowaniem. Jeżdżę codziennie i to nie mało, akumulator jest w pełni sprawny, napięcia w normie, wszystkie postojowe prądożery odłączone a i tak co 4-5 dni jeśli nie podłączę auta pod prostownik, to bez pchania się nie obejdzie...
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 08 października 2010 - 14:41

hmm lukne w takim razie te przewody aku-rozruch-altek... a prądożery mam...bo na postoju mi żre radio i swiatła. Miernikiem tez było lukane miedzy klema a minusem. i niebyło nic podejrzanego. alarm i centralny zamek biorą mi niewiecej niz powinny. No cuz. lukne te przewody :)

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 października 2010 - 01:14

Skoro są prądożery, to od nich bym zaczął. Radio zrób sobie pod kluczyk, a pobór prądu przez alarm/centralny sprawdź miernikiem i napisz wyniki. ;)
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 09 października 2010 - 17:31

Też mam podobnie. U mnie jest tak, że po przejechaniu 10km i postoju 5 dniowym ledwo zakręci. Sprawdzałem napięcie na aku podczas ładowania i wynosi 14,20V, książkowe to chyba 14,35-25V jak ktoś wcześniej wspominał. Chciałem sprawdzić amperomierzem bezpośrednio na + ale coś mi miernik strajkuje.

! Czy przewody odchodzące od rozrusznika, powinny być osłonięte jakąś gumą? Niby tam jakoś mam, ale to chyba za mało.

#13 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 09 października 2010 - 21:18

Podobny problem u mnie.
Natychmiast zdycha każdy akumulator i cały czas świeci się kontrolka.
Klemy "wyregulowane" już, masa oczyszczona przy styku z nadwoziem.
Instalacja starego typu pod prądnicę.

Co dalej ? Pomożecie ? < nienawidzę roboty "elektrycznej" >

#14 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 10 października 2010 - 08:03

(jezdze raz...2..gora 3 razy w tyg) wiec moze i faktycznie ma prawo umrzec po 3/4tyg


Jeżeli zostawiasz auto na alarmie na 3 tygodnie to sie nie dziw że pada Mi w golfie stary aku padł po tygodniu tak że ledwo kontrolki świeciły Ja mam 7 letni akumulator 60ah z ukatrupionego poloneza, fakt za duży jak na malca wiec na pewno nie jest doładowany i nawet po miesiącu postoju odpala z pierwszego. U siebie kiedyś sprawdzałem i poboru nie ma ale i tak profilaktycznie przed dłuższym postojem zdejmuje + kleme. Z resztą każdy aku po 2-3 tygodniach powinno sie podładować. Albo zrezygnij z alarmu albo sie przyzwyczaj i doładowuj co jakis czas

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 października 2010 - 22:00

fakt za duży jak na malca


Ja już gdzieś cytowałem banasiewicza, a i sam potem o tym wspominałem gdzieś tu na forum. SPRAWNY alternator doładuje każdej wielkości akumulator, więc możesz sobie mieć zamontowane nawet 200Ah, a i tak alternator Ci go doładuje (o ile jest w pełni sprawny), więc nie ma mowy o czymś takim, że akumulator jest za duży. Wręcz przeciwnie dużo większy akumulator ma same plusy jeśli chodzi o elektrykę auta i tylko dwa minusy - większy pojemnościowo akumulator jest zwykle droższy, więc ludzie kupują małe "bo taki wystarczy", poza tym większe aku zwykle nie mieszczą się w miejsce oryginalnie przeznaczone na aku w maluchu, co wiąże się z przedłużaniem przewodów i zmniejszeniem "użytkowej" przestrzeni i tak małego bagażnika. ;)
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 12 października 2010 - 07:24

Radzę sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze, większość "bezobsługowych" da się otworzyć bez uszkodzeń. Mam Centrę standard i brakowało w niej około 200ml elektrolitu. Uzupełniłem woda demineralizowaną i jest OK.

Moch takie są uroki prądnicy, przy jałowych obrotach praktycznie nie ładuje.
Zobacz sobie charakterystykę prądnicy i porównaj z alternatorem, alternator po wzbudzeniu ładuje już od około 600obr/min, prądnicę trzeba niestety wyżej kręcić

#17 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 22 stycznia 2011 - 17:26

wtrące się troche, regenerowałem alter, przy okazji nowy regulator akumulator roczny 34Ah ogolnie zawsze wykazywał że ma słaby prąd. zaopatrzyłem się w voltomierz cyfrowy (podłączony do aku) odpalam, na ssaniu, i ładowanie jest piękne ładne ponad 14,2, trochę sobie pojade, i niewiem jak bym go kręcił, widać poprostu że dobija do 13,4 13,6 max, ewidentnie widać prace regulatora gdyż osiąga takie napięcie przy nie zbyt wysokich obrotach i wyższe kręcenie nie ma sensu gdyż napięcie nie wzrasta, zakładałem inny regulator i o dziwo to samo, możliwe że jakaś dioda poszła czy co?? trochę to uciążliwe, gdyż w zimie widać stopniowy ubytek prądu na aku po kilku tygodniach, macie jakieś inne diagnozy, czy może to być wina akumulatora>?? na włączonym zapłonie nawet po ładowaniu (oczywiście nie bezpośrednio, tak po kilku dniach) ma nieco poniżej 12v, ale caly czas trzyma taką wartość, w lato niema problemu mimo tego że slychać że troche wolniej kręci-- z powodu niskiego napiecia zapewne(po odłączeniu od prostownika gdy ma ok 12,2-12,4 kręci jak szalony), poziom elektrolitu ok. what's the hell is going on?!
MAŁY, ALE WARIAT

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 22 stycznia 2011 - 17:30

wyczyść wszystkie styki i punkty masowe tak na dobry początek

#19 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 22 stycznia 2011 - 17:53

ten dobry początek był przy wymianie altka masa, rozrusznik, akumulator(klemy) nawet nie bylo chyba dużej potrzeby, ale zostały przeszlifowane szczoteczką drucianą i dokładnie poskręcane...niewielka różnica, nawet nie dziesiątych części volta między aku a alternatorem w tym momencie...
MAŁY, ALE WARIAT

#20 OFFLINE   Szczepan

Szczepan

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 664 postów

Napisany 22 stycznia 2011 - 20:13

a sprawdzałeś czy cele się nie oberwały w aku :D
Dodany obrazekDodany obrazek
D'N'B-Dobry bass cały czas :D
Nadworny awanturnik :mrgreen:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.