Porthos Garage
Started By
Porthos
, 24 May 2009 19:59
493 replies to this topic
#42 OFFLINE
Posted 10 June 2009 - 17:39
raczej coś w tym stylu :
http://www.fiat500sp...22CC7423BF#0132
niestety nie jest to P&P - trzeba dorobić podstawke, przerobić dzwigienkę gazu no i kombinowac z dolotem, dać pompkę paliwa z powrotem - ja mam seryjną czapke bisa a reszte zobaczymy. Jak będzie okazja to zakładam ten gaźnik - a potem mozolne przerabianie/dostrajanie. Generalnie licze na troche lepszy dół silnika, wyprostowanie przebiegu krzywej momentu obrotowego.
Z tego co mówił mi Szary to u niego średnio się to spisywało (miał kiepski kolektor dolotowy), ale postaram się to zmienić u mnie
http://www.fiat500sp...22CC7423BF#0132
niestety nie jest to P&P - trzeba dorobić podstawke, przerobić dzwigienkę gazu no i kombinowac z dolotem, dać pompkę paliwa z powrotem - ja mam seryjną czapke bisa a reszte zobaczymy. Jak będzie okazja to zakładam ten gaźnik - a potem mozolne przerabianie/dostrajanie. Generalnie licze na troche lepszy dół silnika, wyprostowanie przebiegu krzywej momentu obrotowego.
Z tego co mówił mi Szary to u niego średnio się to spisywało (miał kiepski kolektor dolotowy), ale postaram się to zmienić u mnie
#44 OFFLINE
Posted 12 June 2009 - 16:04
Silnik Lajt II przechodzi inspekcje :
wszystkie elementy zostały pomyte, wyczyszczone itp.
Przy okazji rozbierania kontrolnie wymieniam pierścienie tłokowe i panewki korbowe.
Zawory zostały dokładnie wyczyszczone i na nowo dotarte
po złożeniu silnik wyladuje spowrotem w pomarańczce
A co do Białasa - na razie czekam na elementy blacharskie i kompresor Dara- wtedy odświeży się wnętrze i wymieni uszkodzony błotnik, pas przedni za jednym zamachem
wszystkie elementy zostały pomyte, wyczyszczone itp.
Przy okazji rozbierania kontrolnie wymieniam pierścienie tłokowe i panewki korbowe.
Zawory zostały dokładnie wyczyszczone i na nowo dotarte
po złożeniu silnik wyladuje spowrotem w pomarańczce
A co do Białasa - na razie czekam na elementy blacharskie i kompresor Dara- wtedy odświeży się wnętrze i wymieni uszkodzony błotnik, pas przedni za jednym zamachem
#46 OFFLINE
Posted 14 June 2009 - 14:56
sr99 - u mnie działa bez problemu
Pare fotek ze składania do kupy Lajta II :
Korby:
Tutaj małe porównanie tłoka/korby seryjnej i z mojego silnika :
Tłok ląduje na miejscu już z nowymi pierścieniami :
Zestaw gotowy do zamontowania :
A tutaj mała ciekawostka - na ile oceniacie przebieg tego wałka ? - Jak widać miejscami jest jeszcze szara powłoka ochronna - taka jak na nowych wałkach - nie jest źle jak na przelatane prawie 40 tysiecy kilometrów - dbanie o dobry olej, ciśnienie, luzy zaworowe itd popłaca
[b]Smoka wawelski
Miska na swoim miejscu :
Pare fotek ze składania do kupy Lajta II :
Korby:
Tutaj małe porównanie tłoka/korby seryjnej i z mojego silnika :
Tłok ląduje na miejscu już z nowymi pierścieniami :
Zestaw gotowy do zamontowania :
A tutaj mała ciekawostka - na ile oceniacie przebieg tego wałka ? - Jak widać miejscami jest jeszcze szara powłoka ochronna - taka jak na nowych wałkach - nie jest źle jak na przelatane prawie 40 tysiecy kilometrów - dbanie o dobry olej, ciśnienie, luzy zaworowe itd popłaca
[b]Smoka wawelski
Miska na swoim miejscu :
#50 OFFLINE
Posted 14 June 2009 - 16:18
Aluminiową płyte pod skrzynie i silnik mam, ale nie zakładam jej do tej miski:
raz: ze jest nisko, a płyta jeszcze bardziej pomniejszyłaby prześwit
dwa: miska jest pancerna - jeżeli ją przywale to zanim pęknie wyrwie mi cały układ napędowy - skrzynie i silnik. Jej ścianki sa naprawde grube
trzy: szkoda by było to fakt
cztery: z powodu róznorodnosci tras, miski itp zostawiam względnie normalny prześwit - niska to będzie pomarańczka
Miska była testowana w Skierniewicach - Odcinek Sfamasz jest dosyć mocno szutrowy i wszystko było naprawde ok
raz: ze jest nisko, a płyta jeszcze bardziej pomniejszyłaby prześwit
dwa: miska jest pancerna - jeżeli ją przywale to zanim pęknie wyrwie mi cały układ napędowy - skrzynie i silnik. Jej ścianki sa naprawde grube
trzy: szkoda by było to fakt
cztery: z powodu róznorodnosci tras, miski itp zostawiam względnie normalny prześwit - niska to będzie pomarańczka
Miska była testowana w Skierniewicach - Odcinek Sfamasz jest dosyć mocno szutrowy i wszystko było naprawde ok
#51 OFFLINE
Posted 14 June 2009 - 16:25
Czyli wiesz co robisz
i jeszcze 1 sprawa, która zawsze nurtuje mnie w "rajdówkach" - nie masz w ogóle poprowadzonego tunelu od ogrzewania - co w czasie rajdu w deszczu/zimą ?? Ja pamiętam (gdy miałem jeszcze malucha ), że kiedyś jechałem z domu do garażu zimą bez tego tunelu i normalnie nie szło wyrobić wszystko zaparowane tak, że masakra
i jeszcze 1 sprawa, która zawsze nurtuje mnie w "rajdówkach" - nie masz w ogóle poprowadzonego tunelu od ogrzewania - co w czasie rajdu w deszczu/zimą ?? Ja pamiętam (gdy miałem jeszcze malucha ), że kiedyś jechałem z domu do garażu zimą bez tego tunelu i normalnie nie szło wyrobić wszystko zaparowane tak, że masakra
#58 OFFLINE
Posted 15 June 2009 - 17:20
no pieknie pieknie panie porthos sie dzieje no moze juz niedługo tą furke zobacze na zywo licze na przejazdzke na fotelu pasazera
W sumie to pierdzi a nie jedzie, kierowca z dupy do kwadratu, ale jak sam chcesz to jasne
Mam nadzieje że będzie można poganiać po torze na zlocie również po zawodach
zawsze mnie zastanawiało czym myjesz te swoje bloczki że takie ładne są, ja swój ługiem sodowym myłem i to nie pomogło...
używam K2 Akra - preparat do mycia silników
benzyna - pb 95
-różne szczotki druciane, druciaki
jak pomieszasz te 3 składniki to efekt końcowy masz na zalączonych wyżej obrazkach
Akra fajnie usuwa nalot oleju na wewnętrznych ściankach bloku, tłoków i tym podobnym. Należy tylko uważać na ręce, oczy i lakier
#59 Gość_Nowaczek_*
Posted 15 June 2009 - 22:49
Nowaczek napisał:
no pieknie pieknie panie porthos sie dzieje no moze juz niedługo tą furke zobacze na zywo licze na przejazdzke na fotelu pasazera
ale jak sam chcesz to jasne
no pewnie ze chce jestesmy w kontakcie jak powiedziałem cos na poczotku lipca