Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oświetlenie - mały modzik świateł :) Pytania


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 01 stycznia 2009 - 10:11

Witam wszystkich w nowym roku.
Zastanawiam się nad wstawieniem mocniejszych żarówek do mojego fiaciora
Co sądzicie o takich oto żaróweczkach:

Please Login or Register to see this Hidden Content


albo takich

Please Login or Register to see this Hidden Content


lub

Please Login or Register to see this Hidden Content




Obecnie mam zamontowane takie:

Please Login or Register to see this Hidden Content


Uważam je za dobre/bardzo dobre, ale..... chciałbym coś mocniejszego (przez oślepiaczy z chińskimi ksenonami na pokładzie i nie tylko)


Pewnie po wstawieniu takich prądożernych żarówek przydało by się jeszcze zamontować jakieś światła dzienne. Tylko jakie? Moglibyście coś polecić :wink:


Malutki OT:wink:
Kiedyś miałem żarówki jak w tej aukcji

Please Login or Register to see this Hidden Content

ale fajnie (miały białe światło) to to tylko wyglądało. Najgorzej z nimi było podczas deszczu.
126elx '97

#2 OFFLINE   staszekv

staszekv

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 324 postów
    • Time Online: 1g 25m 5s

Napisany 01 stycznia 2009 - 11:43

one są 12 V 100/90 W

a instalacja ? (też mam takie pytanie ) czy wytrzyma>?

#3 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 01 stycznia 2009 - 12:18

czytalem na ten temat swego czasu pare artykulow. w elegancie podobno nie powinno byc problemu, bo ma jakis przekaznik. instalacja musi byc oczywiscie picusglancus. Problemem bylo raczej to jak poradzi sobie lampa z duzo wieksza iloscia ciepla jakie sie bedzie wytwarzalo. Pisali cos, ze moze sie stopic, a najprawdopodobniej zmatowiec.
proponuje jakies konkretniejsze zarowki dobrej jakosci. Philips Vision Plus mam od roku, nie spalily sie a i swieca naprawde dobrze.
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 01 stycznia 2009 - 12:43

Problemem bylo raczej to jak poradzi sobie lampa z duzo wieksza iloscia ciepla jakie sie bedzie wytwarzalo. Pisali cos, ze moze sie stopic, a najprawdopodobniej zmatowiec.

O to trzeba się martwić chyba tylko w nowoczesnych plasikiowych/poliwęglanowych reflektorach, a nie w takich solidnych blaszanych jak w maluchu.

EDIT
Moje drugie pytanie nadal aktualne:
Jakie (w miarę tanie) światła dzienne polecacie?
126elx '97

#5 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 01 stycznia 2009 - 14:18

ale odblysnik zmatowieje i bedziesz chuja widzial na drodze.

lepiej jakies dalekosiezne na zderzak i bedzie dobrze widac i bez ryzyka.

co do dziennych to nie ma wielkiego wyboru. Diodowe sa drogie ale najmniej pradu zasysaja.
a jak nie diodowe to Wesemy prostakatne w zderzak i bedzie fajnie wygladalo.
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   Lama

Lama

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 055 postów
    • :

Napisany 01 stycznia 2009 - 23:03

Jjak wpakuje sieza mocne żarówki to może się ...
1. Spalic/stopić kostka stacyjki
2. uszkodzić przełącznik zespolony
3. Stopić/spali.c włącznik główny
4. W EKSTREMALNYCH przypadkach można puścić z dymem auto xD

#7 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:34

Jeśli liczysz się z polskim prawem to przy zakupie 100W żarówek dobrze sprawdz homologacje której nie powinny posiadać, ponieważ żarówki halogenowe mijania/drogowe mogą mieć max 55W. Jesli się myle to mnie poprawcie. Sam ostatnio wymieniałem żarówki na Osram NightBreaker 55W i byłem bardzo miło zaskoczony. Swiecą bardzo mocnym biało/żółtym światłem. Naprawde są super. Mają połowe niższą żywotność ale tego jeszcze nie sprawdziłem. Tylko po ich załorzeniu obowiązkowo na ustawianie świateł bo znacznie podnoszą granice światła.

#8 OFFLINE   staszekv

staszekv

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 324 postów
    • Time Online: 1g 25m 5s

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:50

Jjak wpakuje sieza mocne żarówki to może się ...
1. Spalic/stopić kostka stacyjki
2. uszkodzić przełącznik zespolony
3. Stopić/spali.c włącznik główny
4. W EKSTREMALNYCH przypadkach można puścić z dymem auto xD



oto mi chodziło ;P gdy zakładałem do vectry 100watóki to zaczeło się coś smerlić , więc się zgodze
ale nie wiem jak inne auta

#9 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 08:46

przy zakupie 100W żarówek

we wszystkich linkach które podałem żarówki mijania mają 90W jedna ma 80W

mijania/drogowe mogą mieć max 55W

nie! wszystkie drogowe H4 mają przecież 60W

dobrze sprawdz homologacje której nie powinny posiadać

homologacji może nie posiadają ale:
-35W palnik wyładowczy w ksenonach ma jakieś 3000 Lumenów i jest legalny (oczywiście zamontowany odpowiednio - lampy muszą być ze spryskiwaczami i chyba soczewkowe), a normalna żarówka 55W jakieś 1200~1400 Lumenów (najlepsze 55W dochodzą nawet do 1500 Lumenów - kosztem żywotności) czyli jakieś 22~27 Lumenów/Wat, tak więc 90W żarówka bez zawyżonych kosztem żywotności parametrów (jakieś 23Lumeny/Wat) powinna mieć jakieś 90*23=2070Lumenów czyli jakieś dwie trzecie mocy ksenonów. Zaryzykuję więc zakup tych żarówek, bo napewno lepsze to od chińskich ksenonów (które w razie kontroli napewno spowodują utratę dowodu) albo super drogich i krótko żywotnych żarówek +50 albo + ileś tam procent.

Jjak wpakuje sieza mocne żarówki to może się ...
1. Spalic/stopić kostka stacyjki
2. uszkodzić przełącznik zespolony
3. Stopić/spali.c włącznik główny

zawsze przecież można wstawić dodatkowy przekaźnik.

4. W EKSTREMALNYCH przypadkach można puścić z dymem auto xD

miałem kiedyś jeden EKSTREMALNY PRZYPADEK(nie związany z żarówkami): jechałem i szpilka od obejmy wydechu z bloku się wykręciła i olej pociekł na rozgrzany wydech - było pełno dymu i chyba tylko cudem nie doszło do pożaru.

Pozdrawiam
126elx '97

#10 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 02 stycznia 2009 - 19:49

Jeśli liczysz się z polskim prawem to przy zakupie 100W żarówek dobrze sprawdz homologacje której nie powinny posiadać, ponieważ żarówki halogenowe mijania/drogowe mogą mieć max 55W. Jesli się myle to mnie poprawcie. Sam ostatnio wymieniałem żarówki na Osram NightBreaker 55W i byłem bardzo miło zaskoczony. Swiecą bardzo mocnym biało/żółtym światłem. Naprawde są super. Mają połowe niższą żywotność ale tego jeszcze nie sprawdziłem. Tylko po ich załorzeniu obowiązkowo na ustawianie świateł bo znacznie podnoszą granice światła.


A kto ci będzie sprawdzać jaką moc mają twoje i tak biednie świecące żarówki??
Jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś na to patrzył.Sam jeżdże w malcu na 100W.Nic się od nich nie spali :wink:
Zaczynacie gadać jak stare dziadygi co wieżą fabryce jak bogu."Jak zostało zamontowane takie w fabryce to tak ma być" :lol:

#11 OFFLINE   Bonus

Bonus

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 906 postów
    • Time Online: 21m 22s

Napisany 02 stycznia 2009 - 21:17

Ja też mam takie pytanie przy okazji . Ponieważ obecnie mam R2 a chciałbym zmienić na H4 i moje pytanie jest takie czy trzeba dodatkowo coś zmieniać w instalacji czy wystarczy podmienić i już ?
Z góry dzięki za odpowiedź

#12 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 21:19

Jak nie masz przekaźnika to powypala ci styki we włączniku świateł i włączniku długich.
126elx '97

#13 OFFLINE   Lama

Lama

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 055 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 23:07

czy wystarczy podmienić i już

jak włożysz do zwtkłych reflektorów halogenowe żarówki to będzie zła ogniskowa więc trzeba zminić reflektory, do tego warto pokusić się o przekaźniki żeby nie było wała, niby działało mi wszystko w bobie bez problemu bez nich ale w pewnym momencie rozlutowała sie kostka stacyjki więc chyba było cośnei tak ale nei znaczy ze to akurat od braku przekaźników. Tak czy owak obecnie przekaźniki mam.

#14 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 23:42

piotrek87- masz racje że drogowe mają 60W a same żarówki do reflektorów przednich nie mogą mieć wiecej niż 55/60W. Właśnie dlatego napisałem że "JEŚLI liczysz się z polskim prawem", ponieważ jeden sie liczy, a drugi ma w dupie. Jeśli by ktoś był zainteresowany to

Please Login or Register to see this Hidden Content

jest ciekawy artykuł na temat żarówek H4 i ich mocy.

#15 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 03 stycznia 2009 - 01:00

Właśnie dlatego napisałem że "JEŚLI liczysz się z polskim prawem", ponieważ jeden sie liczy, a drugi ma w dupie.

Nie mam prawa w dupie (to dopiero było by wielkie gówno :lol: ). Liczę się z prawem ale wku.rza mnie strasznie jak mijam jakiegoś wała z domontowanymi ksenonami (albo lampami oświetlającymi niebo) i przez jakiś czas nic! nie widzę. Większość ("tylko" jakieś ponad 90%) dróg w mojej okolicy jest bardzo wąska i nie ma namalowanych pasów na jezdni więc oślepienie kończy się zazwyczaj niebezpiecznym zbliżeniem się do pobocza (ze strachu przed czołówką) albo nawet zjechaniem w nie - a pobocza na podlasiu do płytkich nie należą. Dlatego własnie zdecydowałem się coś jeszcze zrobić ze światłami.

PS.
Npzwso dzięki za zapodanie ciekawego artykułu :D
Ja ze swojej strony mogę dać coś o żarówkach lumenach itp. (może mniej ciekawe ale warto poczytać) :wink:

Please Login or Register to see this Hidden Content


Pozdrawiam.
126elx '97

#16 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 03 stycznia 2009 - 09:59

piotrek87, ktos Ciebie razi, Ty ze 100W zarowkami tez bedziesz pewnie troche ludzi po oczach razil, obydwoje wyladujecie w rowie...czego Wam nie zycze....
Dodany obrazek

#17 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 03 stycznia 2009 - 12:18

Jak masz dobrze ustawione reflektory to nikogo razić nie będziesz.100W w malcu jest tylko troszkę jaśniejsze niż zwykłe 55W.Naprawdę różnica jest niewielka,a wy się spinacie.
Co rusz trafiam na imbecylów co oświetlają kosmos,a nie drogę i rażą mnie zwykłymi żarówkami.Policja niema przyrządów do sprawdzenia tego na jakimś przystanku pks czy innym polu marchwi gdzie lubią stać i suszyć.
Diagności też nie sprawdzają jaką moc masz żarówki.Ich obchodzi tylko czy świecą w dobrą strone lampy i czy w ogóle świecą.

#18 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 04 stycznia 2009 - 11:18

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



coś takiego znalazłem na www.elektroda.pl
a dokładnie tu:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Nic nie pisze o tym że:
-żarówiki świateł mijania mają mieć 55W, tylko że mogą mieć max. 1000 lumenów +-15% (czyli max. 1150)
-żarówki świateł drogowych mają mieć 60W, tylko że mogą mieć max. 1650 lumenów +-15% (czyli max. 1897,5)
Opisane w teście żarówki 100/80W były mocniejsze niż przewiduje norma tylko o jakieś 30%
126elx '97

#19 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 04 stycznia 2009 - 11:48

30% to calkiem sporo kolego. Ja dalej obstaje za drogimi markowymi zarowkami philips czy ostram. Poprawa jest ogromna, mam skale porownania bo w nocy czasem jezdze dziadkowym maluchem z tanimi zarowkami.
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 04 stycznia 2009 - 12:35

Przecież w pierwszym poście napisałem że mam markowe Philipsy +30% i jedyna poprawa w stosunku do poprzednich które miałem (XENON MEGA WHITE ) to bardziej żółta (ale nie pomarańczowa) barwa światła (lepsze na mgłę oraz deszcz) i troszkę jaśniejsze światło (chyba tylko przez brak jasnoniebieskiego filtra jaki był w tych MEGA WHITE). Jeszcze wcześniej miałem jakieś OSRAMy (były założone w samochodzie jak go kupiłem) ale świeciły na pomarańczowo i jakoś słabo więc wymieniłem na wspomniane wcześniej MEGA WHITE).
Żarówki już zamówiłem (poniżej 20zł z przesyłką za komplet) więc napewno zamontuje testowo i zobaczę efekt - jak będą wyraźnie bardziej oślepiać to poprostu pójdą na półkę, albo pomyślę o jakimś sposobie na obniżenie napięcia na nich (tym samym na obniżeniu mocy i zmniejszeniu ilości wydobywających się lumenów)
126elx '97



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.