Alternator
Started By
Ozzy
, 24 kwi 2008 23:00
22 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2008 - 23:00
Mam problem. świeciła mi sie kontrolka ładowania, wymieniłem regulator napięcia, wszystko było ok przez pół dnia. Potem dojeżdżając na parking znowu zaświeciła mi sie kontrolka ładowania. po jakichś 4h wróciłem do malucha i okazało się że padł akumulator. zadzwoniłem po kogoś z kablami. Odpalił bez problemu i teraz istota sprawy: jak pyka na wolnych to kontrolka sie nie świeci i generalnie jest wszystko ok, jak tylko zaczyna sie ruszać to ona zaczyna się świecić a potem to już analogicznie - im szybciej się jedzie tym kontrolka sie mocniej pali.
bardziej opisowo niemogłem tego przedstawić. Pomóżcie muszę czymś na maturę pojechać
bardziej opisowo niemogłem tego przedstawić. Pomóżcie muszę czymś na maturę pojechać
#4 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 09:08
Wymień prostownik. Spaliła się dioda wzbudzenia.
#5 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 10:10
BAZIjarocin - Bez przesady, podłączyłem je tak samo jak był podłączony stary regulator napięcia. Masa jest ok (wszystko było czyszczone przy wymianie uszczelek w silniku i skrzyni) tak ze masa plecionka sie wręcz błyszczy. Kabel + do aku jest wporzo bo patrzyłem (podłączałem radio wczoraj tez).
a z tym prostownikiem to nie najgłupsze by było . sprawdzę to i dzięki za radę
a z tym prostownikiem to nie najgłupsze by było . sprawdzę to i dzięki za radę
#10 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 21:31
Pasek jest dobrze naciągnięty (tez o tym myslałem, ale odrzuciłem)
to moze od razu zapytam czy ma ktoś taką diode do sprzedania, ew cały alternator... bo byłem w sklepie i mi za mostek prostowniczy krzykneli 80zl... jeżeli miałbym to kupić to byłaby najdroższa część do malucha w moim życiu (poza wzmacholem, radiem i skrzynią basową)
no wiesz kawałek mam do ciebie, a rower niesprawny telefonów nie odbierasz to skąd mam wiedzieć czy jesteś czy cię niema :P, co z tego jak ja podejde jak bob ma problem, moglbyś ty kiedyś podejść :)Ciężko podejśc do mnie panie Ozzy?? Wink
to moze od razu zapytam czy ma ktoś taką diode do sprzedania, ew cały alternator... bo byłem w sklepie i mi za mostek prostowniczy krzykneli 80zl... jeżeli miałbym to kupić to byłaby najdroższa część do malucha w moim życiu (poza wzmacholem, radiem i skrzynią basową)
#11 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 23:21
Diode możesz sam wymienić, w sumie nawet wszystkie, około 1,5zł za sztukę, a tak profilaktycznie sprawdź stan szczotek bo jakoś mi te wyższe obroty nie pasują do objawów. Jak masz miernik to możesz też sprawdzić napięcie na altku przy niskich i na wysokich obrotach, jak nie masz miernika podłącz prostownik, odpal i gazuj, i patrz na amperomierz na prostowniku czy maleje pobór czy nie.
Edit:
A i zapomniałem, na wolnych obrotach kiedy teoretycznie nie świeci się kontrolka włącz co sie da, wycieraczki, radio, dmuchawę światła awaryjki i całą resztę, jak zacznie świecić to obstawiam na 90% szczotki.
Edit:
A i zapomniałem, na wolnych obrotach kiedy teoretycznie nie świeci się kontrolka włącz co sie da, wycieraczki, radio, dmuchawę światła awaryjki i całą resztę, jak zacznie świecić to obstawiam na 90% szczotki.
#19 OFFLINE
Napisany 01 maja 2008 - 00:35
a to znak ze niema ładowania , poczekam jeszcze z kupowaniem diod, wurcu mówi ze ma alternator tylko trzeba go wykrecic, wiec czekam na sygnal od niego
Jeszcze jedno pytanko mam, czy jezeli altek jest przymocowany na jedna srubke do blach to grozi jakimis powaznymi konsekwencjami?
Jeszcze jedno pytanko mam, czy jezeli altek jest przymocowany na jedna srubke do blach to grozi jakimis powaznymi konsekwencjami?
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Spalony przewód od alternatora |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Wymiana prądnicy na alternator |
Mechanika | Rocco007 |
|
|
|
Zamiana pradnicy na alternator. |
Mechanika | ziomekstg |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|
|
Alternator źle złożony? |
Mechanika | happyend419 |
|
|