Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tuning silnika


25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 22:27

Hej. to jest mój pierwszy post na forum wiec pragnę się z wszystkimi serdecznie przywitać. Zrobiłem w swoim maluszku zawieszienie oraz hamulce, a teraz się zabieram za silnik, leży już w mojej piwnicy. Początkowo miałem tylko obrobić kanały w głowicy oraz gaźnik. Do tego zmieniony dolot. Jednak stwierdziłem że jak wszystko jest rozebrane to można zaszaleć. Mam okazję kupić tanio wał korbowy od cinguecento 700. Czytałem, że trzeba go troszkę przygotować przed założeniem, ale nie wydaje się to za trudne. Jeździ ktoś na takim wale?? To zestawu chce dorzucić planowanie głowicy, sportowy wałek, stoczone koło zamachowe. Co można jeszcze zrobić przy okazji. Mam budżet około 1000zł (remont plus tuning silnika).

#2 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 26 listopada 2007 - 22:44

Około 1000zł to dość dużo jeśli chodzi o tuning uliczny. Wał od CC700 do malca? Pierwsze słyszę. Wał z BISa, lub wał sportowy różnorakiej produkcji (świątek, kałuża) to owszem. Głowicę daj do zrobienia profesjonaliście. Zrobi to za 150zł. Potem dokup wałek - zależny od modyfikacji głowicy. Oczywiście tłumik i to wszystko daj do skalibrowania.

#3 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 26 listopada 2007 - 23:05

za 1000zł można sprobić spokojnie takie 35km.
Kup sobie dobry wałek typu 555 , gaźnik możesz pokusić sie z motoru (spalanie w mieście ~9l) tłoki III szlif zeby nie docierać , korby odelżyć i wypolerować.
@Mochu kto ci obrobi głowice za 150zł??300zł to takie minimum.

#4 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 26 listopada 2007 - 23:26

Wał od CC700 należy trochę przerobić żeby spełniał dobrze swoje zadanie inaczej będą z nim problemy, chociaż nie wydaje mi się koniecznością stosowania wału od bisa, w zasadzie 650 to taka trochę dziwna konstrukcja, powiększyli pojemność z 600 do 650 tanim kosztem, nie wyważyli do niej wału tylko zastosowali seryjny od wersji 600, bo przykładowo jest różnica miedzy wałem od silnika 479, 499,4 oraz 594cm3, żeby dobrze zrobić 650 to dobrze by było wyważyć wał do danego silnika, zastosowanie wału od 700 w 650 nie da porządanego efektu, oczywiście następnym bardzo ważnym elementem jest głowica, zasilanie, czyli gaźnik, pompa paliwa to są sprawy dodatkowe, podobnie i wałek, samo wykonanie zbudowanie silnika powinno być dokładne i zbudowane odpowiednio, ponieważ można spotkać dwie prawie identyczne jednostki napędowe i będą się cechowały zgoła odmiennymi osiągami.

#5 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 00:06

Ja nie chcę na siłę wału od cc wkładać, tylko mogę dostać nominał za małe pieniądze. Więc dlatego się pytam.

Co najlepiej jest zrobić w silniku malucha za 1000zł??

O wale tu przeczytałem

Please Login or Register to see this Hidden Content



#6 OFFLINE   bartonq

bartonq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 755 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 00:22

ja bym poszukal na forach polecam poszukac na f&f kupic gotowy motor
ostatnio poszedl 40paru konny za 800 zl po 1000km przebiegu
czegos takiego bym szukal

#7 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 27 listopada 2007 - 01:03

Teraz na F&F jest za chyba 1200 zł 46 konny. Za takie piniądze to ledwo dół dobrago silnika poskładasz.
A do tego jak nigdy nie składałeś to sam się nie baw bo nie warto.

#8 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 11:22

Chłopaki ja się nie pytam gdzie kupić dobry silnik tylko co trzeba w nim zrobić. Całego silnika jeszcze nie składałem, ale mam jeszcze kolegę do pomocy który jest mechanikiem z zawodu więc problemu nie będzie. Po prostu projekt na zimowe wieczory. Wystarczy mi 35km. Konieczny jest gaźnik od motoru??może wystarczy seria na 35km (ewentualnie nowe dysze)???Zbieram informacje co trzeba podłubać żeby było dobrze:) Samochód ma elektroniczny zapłon nanoplex koloru niebieskiego. Dam radę go prawidłowo ustawić??

#9 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 12:12

Kornel oni delikatnie ci tłumaczą że można szybciej i łatwiej, czyli poprostu kupić już gotowy silniczek ale wtedy nie było by "zimowego projektu". Jednak jeżeli masz czas to baw się i ciesz z zabawy bo prtzecież każdy może kupić, a mało kogo stać na poświęcenie czasu i kilku kilo proszku do mycia rąk :wink: .
Powodznia.
Żyj aż do śmierci!

#10 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:00

Dzisiaj sobie wszystko na spokojnie skalkulowałem (finansowo i czasowo) i stwierdziłem, że narazie nie będę ani planował ani ruszał dołu. Mam jeszcze na głowie pracę magisterską. Przerobię dolot, obrobię kanały w głowicy i gaźnik. Czy taki klucz

Please Login or Register to see this Hidden Content

wystaczy mi do przykręcenia głowicy?? jak się sciąga sprężyny zaworowe???jakieś specjalne narzędzia są do tego potrzebne??

#11 OFFLINE   ekarol

ekarol

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 252 postów
    • Time Online: 2m 8s

Napisany 27 listopada 2007 - 14:07

Ale skoro

Przerobię dolot, obrobię ganały w głowicy i gaźnik

to zrobisz to warto by było splanować głowice. Popytaj sie gdzieś tam u siebie ile to kosztuje. Ja u takiego starszego pana za pośrednictwem wujka który mi bardzo dobrze głowice splanował zapłaciłem 70zł i mam kanały zrobione i spalanowane o -3mm.

#12 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:13

A gdzie to robiłeś ekarolu?
Żyj aż do śmierci!

#13 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:15

Ale skoro

Przerobię dolot, obrobię ganały w głowicy i gaźnik

to zrobisz to warto by było splanować głowice. Popytaj sie gdzieś tam u siebie ile to kosztuje. Ja u takiego starszego pana który mi bardzo dobrze głowice splanował zapłaciłem 70zł i mam kanały zrobione i spalanowane o -3mm.


Podzwoniłem trochę, mam w okolicy zakład co za nieduże pieniądze to zrobi. Masz też założony inny wałek???co zrobileś z osłonami drążków popychaczy zaworowych, jakim sposobem je skróciłeś??? Kurcze, z checią bym to wszystko zrobił, tylko ten czas:( Jest teraz fajne ślisko i bym sobie pojeździł (dwa tygodnie temu zrobiłem sobie e-szperę i fajne boki wychodzą na śliskim. mam też hydrauliczny ręczny, więc jest czym się bawić). Zależy mi dlatego żeby autko szybko na nogi staneło.

#14 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 27 listopada 2007 - 14:21

jak się sciąga sprężyny zaworowe???jakieś specjalne narzędzia są do tego potrzebne??


Jak widać Twoja wiedza jest minimalna a chcesz się za silnik zabierać.
Jest przyżąd do ściągania sprężyn ale da rady bez. Podkładkka pod zawór, nasadka, młotek - jedno uderzenie i zatrzaski wyskoczą. Gorzej z założeniem. Ale przed tym dokładne dotarcie zaworów do gniazd.
Właściwy moment dokręcania srób w silniku to połowa sukcesu. Za lekko spasowany to źle, za mocno to bardzo źle.
Natomiast każdy musi kiedyś coś spiepszyć żeby się nauczyć.
Mój pierwszy silnik, który podłubałem jakieś 10 lat temu miał parę koni mniej niż seria :lol:

#15 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:38

jak się sciąga sprężyny zaworowe???jakieś specjalne narzędzia są do tego potrzebne??


Jak widać Twoja wiedza jest minimalna a chcesz się za silnik zabierać.
Jest przyżąd do ściągania sprężyn ale da rady bez. Podkładkka pod zawór, nasadka, młotek - jedno uderzenie i zatrzaski wyskoczą. Gorzej z założeniem. Ale przed tym dokładne dotarcie zaworów do gniazd.
Właściwy moment dokręcania srób w silniku to połowa sukcesu. Za lekko spasowany to źle, za mocno to bardzo źle.
Natomiast każdy musi kiedyś coś spiepszyć żeby się nauczyć.
Mój pierwszy silnik, który podłubałem jakieś 10 lat temu miał parę koni mniej niż seria :lol:


Wiedzę mam średnią i cały czas się uczę. Do pomocy mam kolegę mechanika.A jak się je zakłada?

#16 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 27 listopada 2007 - 14:46

Powiem ci Mandolina, że sam nie masz subtelnego sposobu ściągania zabezpieczeń, a wystarczy do tego klucz oczkowy, szczypce i wymieniasz na spokojnie.

#17 OFFLINE   Kornel

Kornel

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:48

Powiem ci Mandolina, że sam nie masz subtelnego sposobu ściągania zabezpieczeń, a wystarczy do tego klucz oczkowy, szczypce i wymieniasz na spokojnie.


Możesz coś więcej napisać jak to się wykonuje??

#18 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 27 listopada 2007 - 14:50

Powiem ci Mandolina, że sam nie masz subtelnego sposobu ściągania zabezpieczeń


Ale jaki efektowny :) Potem przez kilka dni szukam spinek po całym garażu :)

#19 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 14:58

Powiem tak. Jeżeli ma sie sprawną rączkę to szybciej ściągasz sprężyny młotkiem niż przyżadem. Jeden dobry szczał i już. Założenie jest trudniejsze. Ja to robiłem srubokrętem ale takim przerobionym i szczypcami. A uczyłem się tej sztuczki na sprzegle od Jawki.
Żyj aż do śmierci!

#20 OFFLINE   Mrally

Mrally

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2007 - 15:09

Jest przyżąd do ściągania sprężyn ale da rady bez. Podkładkka pod zawór, nasadka, młotek - jedno uderzenie i zatrzaski wyskoczą.


A wiesz ze od takiego sciagania lubia sie zawory urywac??,po takim udeżeniu zamki zawsze w jakiś sposub sie uszkadzaja.Taki przyżad łatwo mozna zrobić.
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU .OBRÓBKA GŁOWIC ,POLEROWANIE,TOCZENIE,WYWAŻANIE CZĘSCI SILNIKOWYCH,POMIARY I WERYFIKACJA CZĘSCI, ROZWIERTY NA 700CCM I 750CCM NA CYLINDRACH 126P. TOCZENIE I WYWAZANIE KÓL ZAMACHOWYCH,PLANOWANIE GŁOWIC I INNE MODYFIKACJE



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.