Witam.Mój Fiat jest z 99roku w posiadaniu od zeszłego roku ,pomysł z przed kilkunastu lat. Prace rozpoczęte w czerwcu 2015, 3 miesiące przed moim ślubem cel był taki żeby zdążyć do ślubu i zdążyłem dzień przed... Wszystko był utrzymany w tajemnicy przed moją rodziną dopiero kilka dni przed tym wyjątkowym dniem przywiozłem auto do domu żeby dopracowania kilku szczegółów.Wszystko się udało
Do tej pory były 2 etapy które zostały ukończone w 100% obecnie trwa 3 etap ale o tym później...
Pierwszy Etap obiło
Koła Smoor 7i 8 cali zmodyfikowane et dla potrzeb spasowania opona odpowiednio 145/60/13 i 175/50/13 felgi przeszły pełną renowacje oraz dostały nowe imitacje śrubek i dekielki.
Zawieszenie zrobione na amortyzatorach bilstein z suzuki samuraia oczywiście skrócone i utwardzone tył dostosowany do założonej wysokości sprężyny to klasyka polonez track z przodu został pożegnany resor na rzecz wahaczy i gwintu.
Nadwozie dostało nowy lakier shpic heker odnowione zderzaki ,nowe lampy przednie ,tylne z białym kierunkiem .Przednia szyba z zielonym paskiem a tylna dostała lotkę heco na sam koniec faldach z twingo skrócony pod długość Malucha
Wnętrze tu jest kilka zmian ale założenie miało być takie ażeby nie były odrazy widoczne kierownica luisi drewno z obnizoną kolumną, fabryczne fotele obniżone o 2.5cm i muzyka radio to nic wielkiego ale jeżeli chodzi o głośniki to tu warto się pochwalić ich średnicą 160mm bez żadnych adapterów schowane w drzwiach równo z powierzchnią boczka tak również została wykonana maskownica aby nic nie było widać
Drugi Etap
Kuracja wzmacniająca czyli silnik i hamulce
Zawsze zawsze ale to zawsze chciałem mieć 1.2 16v oczywiście tak żeby nic a nic nie było widać , efekt miał być taki że całość miała wyglądać jakby z fabryki wyjechał z r4. Więc tylny pas nie mógł wyglądać jak ramię żurawia do wyciągania silników w przednim pasie nie mogło być dziury żeby ta chłodnica miała być w środku to nie wytnę dziury w pasie przednim wiec wylądowała z tyłu z góry zaznaczam nie grzeje sie w korkach ani podczas jazdy po mieście czy autostradzie .Elementy które musiałem dopasować do samochodu musiały być jak z tond wiec dolot został zamocowany w lewej kratce z wkładką k&n z sc 900, układ wydechowy to kolektor z hondy jeez 1.3 katalizator z suzuki gsxr i tłumik komorowy zrobiony na wymiar.Całość zmieściła się pod klapą , żeby nie było widać nic pod zderzakiem założyłem dokładkę z bisa.Pompa paliwa została włożona do zbiornika nie chciałem montować nic zewnętrznego zeby nic nie było słychać poza tym z miejscem było krucho.W bagażniku wylądowała nagrzewnica z bisa a do skrzynki z bezpiecznikami trafiły przekaźniki od komputera i pompy paliwa oraz złącze obd2.Po wszystki hamownia pomiar i ważenie ,82km 99nm i 648kg
Wnętrze dostało zegary z ccs oraz dodatkowe zegary ala vdo zamontowane na dnie kieszonki przed lewarkiem . Modyfikacji wymagał pedał gaz który sterowanie z linki zostawił na rzecz elektronicznego pedału.
Hamulce hym prawda jest taka ze nie narzekałem na nie i miały jeden bardzo ważny atut nie pyliły na felgi...ale cóż bęben to nie tarcza wiec tarcze z nissana mikry i czterotłoczkowe zaciski z tyłu przednie cylinderki i uwaga pompa oryginał fiat 126 działająca idealnie
Trzeci etap trwa ....