Skocz do zawartości


Zdjęcie

WYGŁUSZANIE FIATA 126P - MATY BUTYLOWE

wygłuszanie wyciszanie butyl

12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 12 czerwca 2016 - 12:49

Witam Wszystkich,
Od roku chodził za mną pomysł wygłuszenia mojego FL'a. Co prawda nie widziałem nigdzie w sieci artykułu ani wątku na forum odnoszącego się do wygłuszania 126p  ale stwierdziłem, że warto spróbować. Poczytałem trochę na ten temat, wszyscy doradzali zakup mat butylowych oraz pianki kauczukowej. Do tego niezbędny jest materiał wygłuszający w sprayu do miejsc trudnodostępnych. Całkowity budżet jaki mam zamiar przeznaczyć na operację to 1000zł.
 
Najpierw zakupy!
Wszystkie niezbędne rzeczy udało mi się dostać na stronie bitmat.pl i Allegro. Tylko jeden z wałków do przyklejania mat musiałem dać dorobić znajomemu tokarzowi.
 
LISTA ZAKUPÓW:
 
AB-2 Mata wygłuszająca alu butyl 2mm z rolki 3,5 m2 --- 2szt x 239zł

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
K6s Pianka wygłuszająca akustyczna kauczukowa 6mm izolacyjna 400x100cm --- 1szt x 192zł

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
koszty wysyłki --- 11zł
 
VALVOLINE TECTYL 190 BLACK 500ML SPRAY --- 2szt x 30,9zł
 
KLEJ DO SZYB BOLL --- 1szt x 30zł
 
BENZYNA EKSTRAKCYJNA 5LITRÓW --- 1szt x 32zł
-----------------------------------------------------
aktualnie na wszystko wydałem 804,80zł
 

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content

 

 

Aby wyniki mojej pracy były wiarygodne udało mi się załatwić z pracy profesjonalny decybelomierz firmy ABATRONIC (AB-8850)

Jutro postaram się wrzucić wyniki pomiarów!

 


FL '91

sygnatura.gif


#2 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 12 czerwca 2016 - 19:49

Jeśli chodzi o wygłuszenie to tylko i wyłącznie  maty GMS !!!



#3 OFFLINE   KrzysztofElbląg

KrzysztofElbląg

    Zaawansowany

  • Member
  • 215 postów
    • Time Online: 12d 9g 24m 39s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 13 czerwca 2016 - 20:52

a ile to wszystko waży ?? 


Lepiej grzeszyć i żałować za grzechy,
niż później żałować, że się nie grzeszyło.

#4 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 13 czerwca 2016 - 21:15

Same rolki mat butylowych ważą łącznie ok. 34kg, do tego 2xsplay+pianka na drugą warstwę...

w sumie myślę, że maluch utyje jakieś 35-36kg :roll:


FL '91

sygnatura.gif


#5 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 14 czerwca 2016 - 18:16

Pomiary zrobione! 

 

Nie wygląda to dobrze, jak to powiedział mój Tata: „powinni ci płacić szkodliwe” ;D

 

zobaczcie sami:

 

3 BIEG 40KM/H - 71,5dB

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

3 BIEG 60KM/H – 76,5dB

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

4 BIEG 60KM/H - 72dB

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

4 BIEG 80KM/H - 80dB

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

POSTÓJ - 60 dB

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Zrobiłem jeszcze pomiar przy większej prędkości.

 

Na czwartym biegu przy 100km/h w kabinie jest ok. 90dB! Już wiem, czemu po długiej trasie tak mnie boli głowa :crazy:

 

Żeby rozróżnić źródła hałasu rozpędziłem się do 100 i wyłączyłem zapłon. Przy zgaszonym silniku i prędkości 90 km/h w aucie było 75dB.

 

Dla porównanie pomierzyłem inne auta w domu:

 

AUDI A4 1999 (1,6 benzyna)

Postój: 42dB, jazda przy 100km/h 65dB

 

FORD MONDEO 2003 (TDCI)

Postój: 56db, jazda przy 100km/h 70dB

 

SAAB 93 2004 (2,0 benzyna)

Postój: 44dB, jazda przy 100km/h 65dB

 

Wiem, że to żadna konkurencja dla malucha ale zawsze jakiś punk odniesienia.

 

Porobiłem filmiki z testów, jak znajdę chwilę to zmontuję coś na YouTube.

 

Jutro zabieram się do pracy. :jupi:


  • m.a.x.x. lubi to

FL '91

sygnatura.gif


#6 OFFLINE   venom230

venom230

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 10g 23m 10s

Napisany 15 czerwca 2016 - 18:48

Czekam na efekty !



#7 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 15 czerwca 2016 - 18:59

Na pierwszy ogień poszły kanapy i dywaniki.
 
Znalazłem mały Gratis za fotelem :wink:
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
Pod listwami znalazłem jeszcze fabryczną folię zabezpieczającą – to chyba dobry znak.
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
Widać fabryka też oprócz tradycyjnych mat przyklejała jakieś bitumiczne, zobaczcie co wsadzili w tylny boczek :roll: :

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
 
Biorę się za mycie i odtłuszczanie blach, na początek idzie dach i drzwi
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content


FL '91

sygnatura.gif


#8 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 18 czerwca 2016 - 11:36

Jednak zacząłem przyklejanie mat od tyłu. Wyklejanie komory silnika nie wchodziło w grę z przyczyn estetycznych. Wymyśliłem, że obkleję tunel dolotu powietrza do silnika - tam nie będzie nic widać:
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
najtrudniejsze było pozbycie się kurzu, Okazało się, że bez odtłuszczania blachy moje maty niespecjalnie chcą się trzymać. Poza tym ciasno jak cholera! :/

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

błotniki to było wyzwanie, prawdziwe wycinanki :shock:  Muszę przyznać, że maty się dość łatwo docina zwykłymi nożyczkami. Co do przyklejania, niezbędny jest wałek! Najlepiej o jak najmniejszej średnicy. Ten który jest w zestawie z rolką wytrzymał 5 minut pracy :FP Trzeba mooocno dociskać...

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

tunel to osobna historia, starałem się go tak oklejać, żeby potem nie było problemów z demontażem pojedynczych elementów 8)

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

tylne boczki wyszły całkiem, całkiem. Oprócz tego wykleiłem również blachy od wewnątrz podwójną warstwą + blachę od mocowania pasa. Trzeba się pilnować, żeby nie zasłonić otworów z gwintami, potem przy składaniu za Boga ich nie znajdziecie.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

drzwi okazały się prostsze niż myślałem. Na każde poświęciłem ok. godzinę :jupi:

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

podsufitkę wyklejałem w pełnym słońcu, chciałem sprawdzić czy maty nie odkleją się od temperatury. I nic, trzymały się mocno ;D Wystarczy popukać w blachę, żeby zauważyć różnicę. Co ciekawe, wystarczyło pokryć 1/3 powierzchni blachy, żeby dach przestał rezonować.

 

jutro może uda mi się nakleić następną warstwę z pianki.


FL '91

sygnatura.gif


#9 OFFLINE   Grajek

Grajek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 125 postów
    • Time Online: 4d 8g 11m 51s

Napisany 20 czerwca 2016 - 20:43

Podziwiam za chęci!
Powodzenia i czekam na efekty :)



#10 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 20 czerwca 2016 - 20:57

Oklejanie pianką okazało się prostsze niż myślałem ;D Materiał jest bardzo elastyczny i dobrze dostosowuje się do powierzchni. 
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
Po przyklejeniu wystarczy przygładzić ręką i jest ok.
:!: Uwaga  :!:  Po przyklejeniu pianki zapomnijcie, że ją oderwiecie - przynajmniej nie w całości...
Klej jest megamocny, próby poprawek kończyły się rozdarciem pianki.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
w miejsca starych mat przykleiłem nowe, na nie poszły te fabryczne - od przybytku głowa nie boli :P

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
zdziwiłem się. Mimo łącznej grubości wygłuszenia ok. 8-9mm wszystko pasowało na stare miejsce. Fabryczne wygłuszenia, boczki drzwi, tylne boczki, kanapa, dywaniki itd. Jest nieźle...

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
w tym tygodniu spróbuję wypsikać miejsca do których nie mogłem przykleić mat i chyba kończymy :wink:

 

ps. poniżej najlepsze narzędzia na świecie - wałek z drewnianą rączką zrobił super robotę, polecam :!: 

Please Login or Register to see this Hidden Content


 

 


FL '91

sygnatura.gif


#11 OFFLINE   venom230

venom230

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 10g 23m 10s

Napisany 22 czerwca 2016 - 19:52

Jak tam prace ?



#12 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 27 czerwca 2016 - 20:25

foty z wykończenia:

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content



I skończony :!:

Nie pisałem do tej pory bo najpierw chciałem wszystko przetestować, co by Wam suchej gadki nie wciskać :P

To może na początek suche fakty zanim przejdę do subiektywnej oceny:

3 BIEG 40KM/H - 69,4dB  > wcześniej było 71,5dB

Please Login or Register to see this Hidden Content



3 BIEG 60KM/H – 75,8dB  > wcześniej było 76,5dB

Please Login or Register to see this Hidden Content



4 BIEG 60KM/H - 71,4dB  > wcześniej było 72dB

Please Login or Register to see this Hidden Content



4 BIEG 80KM/H - 75,4dB  > wcześniej było 80dB

Please Login or Register to see this Hidden Content



POSTÓJ - 56,4 dB  > wcześniej było 60dB

Please Login or Register to see this Hidden Content



Tak jak ostatnio, robiłem jeszcze pomiar przy większej prędkości:

4 BIEG 100KM/H - 83,5dB  > wcześniej było ponad 90dB

Please Login or Register to see this Hidden Content


 
Wnioski nasuwają się same - auto najwięcej zyskało na wyciszeniu przy większych prędkościach i na postoju - zrównaliśmy się z wynikiem Forda Mondeo TDCI :rotfl:
 
Mimo pozornie nieznacznych różnic w pomiarach w moim odczuciu zmieniło się wiele. Co jest bardzo istotne auto stało się cichsze na dziurach! Podczas jazdy po wybojach słychać tylko głuche puknięcia i nic poza tym - to chyba był największy szok który mnie spotkał. Wykonałem również test długodystansowy. Najdłuższą trasę jaką zrobiłem po wygłuszaniu to ok. 150km. Poprawa jest wyczuwalna, droga już tak nie męczy jak kiedyś, najbardziej to czuć podczas rozmowy w czasie jazdy i tuż po wysiadce. Głowa przestała boleć :wink:  Dźwięk zamykanych drzwi się zmienił, nic nie rezonuje, nie puka, nie trzeszczy.
 
Kończąc, myślę że każdy z Was sam wyciągnie wnioski.
Czy warto dla takich efektów wydać prawie 900zł? Ja uważam że tak.


FL '91

sygnatura.gif


#13 OFFLINE   sebastianur

sebastianur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • Time Online: 1d 12m 20s

Napisany 26 sierpnia 2016 - 21:52

Super robota. Pierwsze tak kompleksowe podejście jakie widzę. Podziwiam.

Ale muszę uściślić twoje wypowiedzi. W dużym uproszczeniu. Hałas wyrażany w decybelach jest skalą logarytmiczną. Czyli ile razy coś jest głośniejsze. Upraszczając, wzrost hałasu o 3 dB powoduje podwojenie hałasu. Więc uzyskane przez ciebie wyniki, zwłaszcza  przy dużych prędkościach są bardzo znaczące. Wyniki jakie uzyskałeś nie są takie małe jak sądzisz.

Jeszcze raz SUPER.





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.