Skocz do zawartości


Zdjęcie

swap 126 1.1 mpi elektryka

swap 126 el 1.1 mpi

32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:38

do kapa idzie duża szeroka wtyczka obok niej powinieneś mieć dwie małe jedna 2 pinowa a druga 3 pinowa i masa. masa do karoserii a drugi czarny kabel jest w tej 3 pinowej



#22 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:40

jutro pójdę do punciaka bo i sam z ciekawości popatrzę i porównam instalacje od 1.1 a 1.2  



#23 OFFLINE   manieqm997

manieqm997

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
    • Time Online: 5g 32m 40s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:52

do kompa jest 2 szerokie wtyczki na zdjeciu wyzej jest i od nich wiazka kabinowa czy jakos tak 



#24 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:58

dobra myślałem ze masz kapa od 1,2 mój bład



#25 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 22:01

kup sobie instalacje od 1.2 mpi z kąpem mniej problemów, jak chcesz to oddam ci mojego kapa bo jest mi nie potrzebny, dokup tylko instalacje sobie



#26 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 22:03

w instalacji 1.2 podłączysz wszystko



#27 OFFLINE   manieqm997

manieqm997

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
    • Time Online: 5g 32m 40s

Napisany 13 stycznia 2016 - 00:43

a podłaczałes mase do kompa u siebie ? czy jak to jest z masa ?



#28 OFFLINE   DStage

DStage

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 3g 2m 20s

Napisany 14 stycznia 2016 - 18:54

Rany nie rozumiem tego, że wszyscy na jedno kopyto "kup wiązkę od 1.2" jakby się nie dało kilku kabelków ogarnąć w innej :ble: :wink:

 

Przypuszczam, że te "czarne przewody z dwoma w środku" to kable ekranowane, którymi idzie sygnał z sondy lambda lub czujnika położenia wału lub czujnika położenia wałka rozrządu lub czujnika spalania stukowego. Jeżeli kable te wychodzą z większego złącza to prawdopodobnie są to przewody do sondy lambda przed i za katem. Czyli te zostawiasz w spokoju przynajmniej w kontekście masy sterownika :wink: Bo ogólnie to nie wiem jak ten sterownik reaguje na brak lambdy jednej czy drugiej.

W drugim poście Tomek84 załączył opis pinów kompa. Wychodzi z tego, że masa do zasilania kompa jest na pinach 27 i 28 na lewym skraju większego złącza (A). Zobacz sobie jakie kabelki tam właśnie idą (pewnie czarne) i podepnij je do masy na karoserii lub silniku. Na pinie 44 jest podłączenie ekranu przewodu od sondy lambda, który zapewne też ma potencjał masy ale nie należy tego ekranu łączyć z masą w innym miejscu! Pogorszy to odporność tego sygnału na zakłócenia. To samo dotyczy pinów 63 i 77 w złączu B. Na pinie 54 (złącze B ) podpina się przewody masowe różnych czujników i także nie należy tego pinu łączyć bezpośrednio z masą samochodu z powodu podobnego jak wyżej.

 

P.S.

Chętnie dowiem się z czego jest ten skan z opisem złącza kompa. Wygląda jak jakieś nowsze wydanie "Sam naprawiam" a ja mam tylko takie do SPI :roll: Chyba, że to dotyczy jakiegoś innego samochodu niż Sej np. Pandy czy do czego tam jeszcze 1.1 MPI pakowali?



#29 OFFLINE   manieqm997

manieqm997

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
    • Time Online: 5g 32m 40s

Napisany 14 stycznia 2016 - 23:48

Rany nie rozumiem tego, że wszyscy na jedno kopyto "kup wiązkę od 1.2" jakby się nie dało kilku kabelków ogarnąć w innej :ble: :wink:

 

Przypuszczam, że te "czarne przewody z dwoma w środku" to kable ekranowane, którymi idzie sygnał z sondy lambda lub czujnika położenia wału lub czujnika położenia wałka rozrządu lub czujnika spalania stukowego. Jeżeli kable te wychodzą z większego złącza to prawdopodobnie są to przewody do sondy lambda przed i za katem. Czyli te zostawiasz w spokoju przynajmniej w kontekście masy sterownika :wink: Bo ogólnie to nie wiem jak ten sterownik reaguje na brak lambdy jednej czy drugiej.

W drugim poście Tomek84 załączył opis pinów kompa. Wychodzi z tego, że masa do zasilania kompa jest na pinach 27 i 28 na lewym skraju większego złącza (A). Zobacz sobie jakie kabelki tam właśnie idą (pewnie czarne) i podepnij je do masy na karoserii lub silniku. Na pinie 44 jest podłączenie ekranu przewodu od sondy lambda, który zapewne też ma potencjał masy ale nie należy tego ekranu łączyć z masą w innym miejscu! Pogorszy to odporność tego sygnału na zakłócenia. To samo dotyczy pinów 63 i 77 w złączu B. Na pinie 54 (złącze B ) podpina się przewody masowe różnych czujników i także nie należy tego pinu łączyć bezpośrednio z masą samochodu z powodu podobnego jak wyżej.

 

P.S.

Chętnie dowiem się z czego jest ten skan z opisem złącza kompa. Wygląda jak jakieś nowsze wydanie "Sam naprawiam" a ja mam tylko takie do SPI :roll: Chyba, że to dotyczy jakiegoś innego samochodu niż Sej np. Pandy czy do czego tam jeszcze 1.1 MPI pakowali?

dzięki kolego to już jakieś naprowadzenie :) a nie tylko 1.2 i 1.2 ale przy 1.2 gadałem z Żurawiem, podobno są inne czujniki na silniku, a i jeszcze skad wpiać stały plus na kompa ? może wreszczie uda się uruchomić malca heh



#30 OFFLINE   DStage

DStage

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 3g 2m 20s

Napisany 15 stycznia 2016 - 09:59

To powinno być miejsce, które jest w stanie dać spory prąd więc albo bezpośrednio z aku albo przez jakiś konkretny przekaźnik sterowany ze stacyjki. W opisie pinów nie widać nic na temat wejścia zasilania po stacyjce więc pewnie trzeba dać właśnie przez przekaźnik, który włączy się w pozycji zapłonu a do przekaźnika (a z jego drugiego styku dalej do kompa) grubszy przewód bezpośrednio z aku względnie przez jakiś duży bezpiecznik rzędu hmm... ze 40A? A na potrzeby uruchomienia możesz wziąć po prostu bezpośrednio z aku i jazda :faja:



#31 OFFLINE   evil1

evil1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 19g 54m 24s

Napisany 15 stycznia 2016 - 11:29

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Może pomoże. Książka Zembowicza, rozdział 12 od str 297 - Zmiany modernizacyjne samochodu.



#32 OFFLINE   manieqm997

manieqm997

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
    • Time Online: 5g 32m 40s

Napisany 15 stycznia 2016 - 13:30

dzięki Panowie, na dniach się za to wezme i może ruszy wreszcie malec 1.1 mpi :) dam znać co i jak



#33 OFFLINE   DStage

DStage

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 3g 2m 20s

Napisany 15 stycznia 2016 - 18:57

 

 Książka Zembowicza, rozdział 12 od str 297 - Zmiany modernizacyjne samochodu.

Hehe a no właśnie - ja mam wydanie, które kończy się na stronie 296 :lol2:

 

Jakby co to tak wyglądają kody kolorów przewodów, które widać na schemacie:

N - czarny,
B - biały,
A - błękitny,
M - brązowy,
G - żółty,
R - czerwony,
V - zielony,
H - szary,
S - różowy,
C - pomarańczowy,
Z - fioletowy,
L- niebieski





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: swap, 126, el, 1.1 mpi

IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.