Skocz do zawartości


Zdjęcie

Używanie auta z prądnicą na codzień


4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 09 września 2015 - 08:19

Słuchajcie, mam pytanie - szalenie zależy mi, aby mój pomarańczowy 126, którego remont właśnie się kończy miał zainstalowaną prądnicę. Oczywiście to nic niezwykłego, ale zacząłem się zastanawiać jak ograniczyć nieco zużycie mocy przez odbiorniki (przede wszystkim światła zewnętrzne). W tym celu na pewno chcę zastosować światła do jazdy dziennej z epoki. Poniżej moje obliczenia mocy dla jazdy na światłach mijania oraz do jazdy dziennej:

 

Włączone światła:
 
Prądnica                                          = 235W
-------------------------------------------------------
Światła mijania (2x 50W)                  - 100W
                                                        = 135W
Światła pozycyjne (2x 5W + 2x 2W)  - 14W
                                                        = 121W
Kierukowskazy (2x 21W + 1x 2W)    - 44W
                                                        = 77W
Światła STOP (2x 21W)                    - 42W 
                                                        = 35W
 
Światła do jazdy dziennej:
 
Prądnica                                          = 235W
-------------------------------------------------------
Światła dzienne WESEM (2x 21W)   - 42W
                                                        = 193W
Kierukowskazy (2x 21W + 1x 2W)    - 44W
                                                        = 149W
Światła STOP (2x 21W)                    - 42W 
                                                        = 107W
 
Jak widać po zastosowaniu świateł do jazdy dziennej mocy zostaje całkiem sporo. Oczywiście kierunkowskazy i STOP też nie świecą się cały czas. 
 
I w związku z powyższym mam do Was pytania:
 
- Ile mocy pochłania układ zapłonowy?
- Jak duża moc musi pozostać, aby akumulator był skutecznie doładowywany podczas jazdy na krótszych odcinkach?
 
Będę wdzięczny za wskazówki :)
 

 


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#2 OFFLINE   dizzyx

dizzyx

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów
    • Time Online: 16g 28m 36s

Napisany 09 września 2015 - 10:43

Może nie do końca "satysfakcjonującą" odpowiedź Ci dam, ale - ja jeżdżę ST na prądnicy prawie na co dzień. Głównie krótkie przejazdy, takie po 3-4 km w jedną stronę.
Jeżdżę na normalnych światłach mijania, prądu mi nie brakuje. Akumulator ładnie się doładowuje. Kwestia sprawnej prądnicy :)



#3 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 09 września 2015 - 12:01

No u mnie prądnica przed założeniem została przejrzana - nowe szczotki, jedno nowe łożysko, reszta była ok. Zastanawiam się też nad zastosowaniem elektronicznego regulatora napięcia zamiast tego mechanicznego. Moje pytanie wzięło się stąd, że już takie legendy słyszałem o tych prądnicach, że nie wiadomo w co wierzyć :) Autko przynajmniej przez ten rok jeździć będzie tylko w cieplejsze dni.

 

Aha - reflektory będą R2, ale tam moc żarówek jest chyba taka sama jak w H4, prawda?


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#4 OFFLINE   Carlos

Carlos

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 133 postów
    • Time Online: 9d 3g 12m 59s

Napisany 09 września 2015 - 15:01

H-4 mają moc 60/55W a R 2 45/40W.

#5 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 września 2015 - 09:55

Jak sam napisałeś  " słyszałeś legendy" , przez wiele lat maluszki jeździły na prądnicach i nic specjalnego się nie działo najwyżej co jakiś czas trzeba było użyć prostownika i podładować akumulator co nie stanowiło aż takiego problemu.

W trakcie jazdy prądu ci nie zabraknie ( chyba że zamontujesz sobie audio o zajebistym poborze mocy) a najwięcej prądu żre rozrusznik o którym zapomniałeś i tutaj czasami prądu mogłoby brakować gdyby silnik miał trudny rozruch i na dodatek był mróz .

Sprawny regulator mechaniczny nie będzie gorszy od regulatora elektronicznego więc zamiana wydaje mi się bezcelowa.


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.