Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koniec rejestracji Swapów!?


17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 03 września 2015 - 19:52

Hej, po sprzedaniu swojego maluszka swapa kupiłem syrenkę R20 czyli pickupa z myślą o jakimś swapie na 2,8 V6 4X4 z passata a tu dupa. Na przeglądzie okresowym pan diagnosta znający moje przyszłe zamiary zasmucił mnie wiadomością że parę dni temu weszła jakaś ustawa regulująca zmiamy silników i pojemności. Można bedzie np tylko dokonywać zmian w zakresie homologacji czyli np do golfa II z silnikiem 1,1 można wrzucić 1,4  1,6  1,8  2,0  2,8 bo takie były montowane w tym pojeździe, w seicento 0,9 można wsadzić 1,1 bo taki był montowany. A wszelkie inne zmiany nawet np z benzyny na diesla są zabronione.Żebym wiedział o tym przed kupnem syrenki to bym nie kupował, teraz zostaje mi tylko zrobić ją na ori, odebrali całą zabawę :crazy: .

Jeśli ktoś w tym siedzi i zna szczegóły to niech coś więcej napisze. Oby to się okazała nieprawda.


..........


#2 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 04 września 2015 - 14:02

Pociągnę temat.

To co z maluszkami w trakcie projektu, jak będzie wyglądała sprawa z ich przeglądami ?


Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#3 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 04 września 2015 - 18:17

Właśnie nie wiem o co chodzi urzędasom :?:  chętnie się dowiem jak ktoś coś będzie wiedział więcej na ten temat to niech pisze. Dobrze że oprócz syrenki nie wywaliłem kasy na dawcę.


..........


#4 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 05 września 2015 - 22:29

Ja też tak słyszałem jak jest opisane w pierwszym poście, podejrzewam że może Żuraw wie coś więcej w tym temacie.

Wysłane z MyPhone Luna / Tapatalk 2

#5 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 06 września 2015 - 08:25

Może jak zwykle jest jakaś furtka, albo da sie obejść przepisy?

..........


#6 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 06 września 2015 - 20:13

Ja jak rejestrowałem czyli było to niecały rok temu to już takie rzeczy opowiadali diagności wiec nie weszło na pewno teraz. Wiec pierwsze co zrobiłem to załatwiłem sobie papiery z warsztatu i opis  rzeczoznawcy żeby mieć udokumentowaną  przeróbkę i z tymi papierami udałem się do WK i tam po prostu zapytałem się co jeszcze trzeba żeby takie auto zarejestrować oprócz przeglądu i trochę ich zaskoczyłem tym pytaniem bo sami nie wiedzieli hihih Ale kazali żebym się jutro do nich zgłosił bo muszą  zorientują się w tej sprawie i następnego dnia powiedzieli mi że wystarczy tylko przegląd bo dzwoni do głównego inspektoratu ..... i wysłali moje papiery i tylko czepili się tego że auto musi być 3 osobowe bo waga własna się zmieniał a całkowita pozostała taka sam. Choć pomimo tego był problemy na przeglądach ale się udało wiec jeśli ktoś decyduje się na taka przeróbkę to proponuje najpierw podejść do WK bo to oni decydują czy takie auto zarejestrują czy nie a żeby było ciekawie to każde województwo ma swoje wymagania :D



#7 OFFLINE   evil1

evil1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 19g 54m 24s

Napisany 26 października 2015 - 10:12

Panowie, jest nadzieja. Swapy nie wymrą. Fakt, przepisy zmieniły się w 2012 roku (Art. 66 ust. 4 pkt 6 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. z 2012 r. poz. 1137 z późniejszymi zmianami)) Także odpadły SAMy, niestety skończyło się samodzielne dłubanie, przynajmniej od strony formalnej bo odpadł temat modyfikacji samodzielnej i opinii rzeczoznawcy.  Teraz ustawa mówi o przedsiębiorcy prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie zmian konstrukcyjnych pojazdów. Tego typu firmą może być np firma zabudowująca, która formalnie nazywana jest producentem pojazdu etapu drugiego. Podmiot ten wystawia listę zmian, oczywiście powołując się na stosowne ustawny, w której opisuje modyfikacje oraz dołącza dokumentację fotograficzną. Ta lista zmian trafia do stacji diagnostycznej, niekoniecznie okręgowej, aczkolwiek chodzą słuchy wśród diagnostów, że od 1 stycznia mają to przejąć okręgówki i stacja robi tzw przegląd rozszerzony. Z tymi papierami idziemy do urzędu i wbijamy zmianę. Urzędnik jeszcze może sobie zażyczyć wyciąg z PKD dla firmy zabudowującej. No i mamy swapa:)

Tak wygląda teoria.

A teraz troche praktyki.

Jako, że do niedawna pracowałem w firmie zabudowującej i pełniłem tam funkcję konstruktora i specjalisty do spraw homologacji to informacje są sprawdzone i świeże. Pracuję w innej branży ale w ramach próby z zaprzyjaźnioną firmą zabudowująca oraz ze stacją diagnostyczną przećwiczyłem od strony praktycznej zmianę przeznaczenia pojazdu z ciężarowy na osobowy z dodaniem 3 miejsc siedzących oraz zmianę pojemności w fiacie bravo z 1,2 80KM na 3,0 V6 226KM. Od razu z tego powodu chciałbym odrzucić teorię, że musi być pojemność która wyszła fabrycznie bo bravo miało 2,0 20v max a 3,0 jest od alfy. W kwestii maluchów temat raczej do przejścia w przypadku zwykłego swapa, z centralem jeszcze nie wiem bo tego typu modyfikacje raczej podchodzą pod tzw dopuszczenie jednostkowe a to już ścieżka przez Instytut Transportu Samochodowego i Transportowy Dozór Techniczny, da się ale to mega drogo.



#8 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 29 października 2015 - 18:30

Nareszcie jakieś konkrety :* Czyli jest światełko w tunelu? :jupi: A już powoli oswajałem się z tym, że syrenkę robię na oryginał. Czyli co, trzeba znaleźć firmę zabudowującą która by się podjęła formalnego poprowadzenia przeróbek bo praktycznie przeróbki robił bym w swoim warsztacie samochodowym. Chyba że dasz namiary na tą firmę już sprawdzoną i wiedzącą o co chodzi. Jak można zapytać to z jakiej miejscowości jest ta firma? Ciekawe czy daleko ode mnie.

 

edit

 

 USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym   (wybrałem najważniejsze, w punkcie b mowa o tym co kolega evil1 napisał)

 

''4. Zabrania się:

 

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,
b ) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.


Edytowany przez jakimiuczek, 30 października 2015 - 07:48.

..........


#9 OFFLINE   evil1

evil1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 19g 54m 24s

Napisany 30 października 2015 - 11:14

Toruń i okolice. Możemy spróbować , najpierw byś musiał zrobic fotorelację gotowego swapa, no i jakieś konkrety, co to za silnik od czego, jaka pojemność jaka moc. Wtedy mogę popytac zabudowce i diagnostę czy się podejmą. Opis zmian to akurat moja działka, jak przejdzie to znaczy, że swapy nie umrą śmiercią naturalną :)



#10 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 30 października 2015 - 15:42

Do Torunia mam 350. Jeszcze nie mam gotowego swapa, nie zaczynałem zanim nie byłem pewny że można to jakoś legalnie zarejestrować. Może lepiej właśnie dogadać się z Nimi przed robotą, przedstawić co chcę zrobić, może dadzą jakieś wytyczne bo w końcu Oni podłożą głowę pod tą przeróbkę :wink:. Dopiero zacznę inwestować w przeróbkę. A i ile ciekawe wezmą za tą usługę?


..........


#11 OFFLINE   dziadzior92

dziadzior92

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 2g 41m 8s

Napisany 01 listopada 2015 - 00:16

Hmm.. Czyli nadzieja jakas jest. Sam jestem w trakcie robienia Swapa na 1.2 8V od punta ze skrzynia od rapidki, bedzie mi bardzo zależalo na rejestracji tego auta, oczywiscie fotorelacje prowadze obszerna. Firmy tutaj u siebie dosc takiej niestety nie mam, wiec nie wiem jak to bedzie ;/



#12 OFFLINE   126_NL

126_NL

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 6g 6m 53s

Napisany 07 listopada 2015 - 16:22

moim zdaniem powinniscie gadac z sebcycem zeby taką homoogacje zrobil wtedy poniekad mialby monopol na swapy w polszy.



#13 OFFLINE   pablo_NO

pablo_NO

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 postów
    • Time Online: 1d 13g 25m 19s

Napisany 12 listopada 2015 - 21:06

Witam

Suppper bo dzisiaj bez żadnego problemu zarejestrowałem swapa 126p. Nie wszyscy urzędnicy są tacy samiiiiii okrutni  :wink: . 



#14 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 15 listopada 2015 - 22:28

Z jakim silnikiem? Co potrzebowałeś, tylko przegląd? czy coś jeszcze.


..........


#15 OFFLINE   pablo_NO

pablo_NO

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 postów
    • Time Online: 1d 13g 25m 19s

Napisany 17 listopada 2015 - 00:04

Witam silnik 1.1. Droga jest długa i kręta. A tan na poważnie. Pierwsze co to wydział komunikacji i jasne pytanko co będą wielmożni potrzebowali żeby zaspokoić swoje sumienia (czyli jasne pytanko czy wystarczy sam przegląd czy jeszcze jakieś dziwne papierki, u mnie potrzebowali przeglądu z opisanymi przeróbkami, mocą, wagą, dł pojazdu, poj.). Krok drugi graniczy ze szczęściem lub cudem stacja diagnostyczna która wystawi przegląd z opisanymi w uwagach zmianami.(u mnie 5 stacja się tego podjęła, miły Pan powiedział żebym przyjechał i on sam stwierdzi czy nie ma jakiegoś druciarstwa i wiochy, czy nie rozpadnie się na pierwszym zakręcie  ). Ostatni krok trzeba trzymać mocno kciuki żeby Pani przy okienku w urzędzie coś nie zaświtało lub przypomniało się , że jednak może coś jeszcze będę potrzebowała bo ten Pan (czyli my będzie miał za łatwo :wink: ). ( u mnie urocza Pani nie zadawała zbędnych pytań). No i jest. Ta droga naprawdę nie jest łatwa ani krótka. Życzę powodzenia :roll:



#16 OFFLINE   dziadzior92

dziadzior92

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 2g 41m 8s

Napisany 18 listopada 2015 - 00:28

Każda stacja czy tylko okręgowa?

#17 OFFLINE   pablo_NO

pablo_NO

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 postów
    • Time Online: 1d 13g 25m 19s

Napisany 20 listopada 2015 - 21:36

Ja byłem na okręgowej ale te przeglądy to wykonują na każdej, zwykły przegląd tylko w uwagach rozszerzony o adnotację



#18 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 21 listopada 2015 - 07:54

Tylko okręgowe, od znajomego diagnosty ze zwykłej stacji wiem, że okroili im ostatnio uprawnienia.


..........




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.