Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja gaźnika


17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 09 marca 2015 - 16:39

Witam, składam silnik po remoncie i zauważyłem ze w gaźniku uszkodzona jest ośka przepustnicy. Nigdzie takiej ośki nie dostanę, oprócz w internecie, ewentualnie używaną..., ale mam jeszcze z 3 gaźniki i mogę jeden z nich wziąć, wyczyścić, wyregulować pływak, ale jak poprawie wyregulować gaźnik? Chodzi mi o osiągi no i najważniejsze spalanie. Macie może jakieś sposoby samemu dobrze wyregulować gaźnik, na co zwrócić uwagę? Dopowiem jeszcze, że silnik przed remontem miał lekkie problemy z gaźnikiem bo czasami strzelał w gaźnik, oznacza to że coś było nie tak z zapłonem no i czasami prychał :D, ale to u maluszków chyba normalne ;)



#2 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 09 marca 2015 - 17:43

Nieprawda, prawidłowo wyregulowany zapłon (a aparat zapłonowy jest bez luzów na ośce i bez rozciągniętych sprężynek) nie strzela.

Generalnie wszystko jest w książkach pt. "zeszyt napraw". Pamiętaj też, że regulacja gaźnika to zawsze ostatni etap prac przy silniku - zaczyna się od wyregulowania zaworów (luzy zaworowe 0,2mm ssący, 0,25mm wydechowy), czyszczenia lub wymiany świec zapłonowych (przerwa na elektrodach powinna wynosić 0,7mm w przypadku zapłonu mechanicznego lub 1,0mm w autach z zapłonem elektronicznym wyprodukowanych po 1994 roku. Następnie (jeśli masz mechaniczny aparat zapłonowy), wyciągasz go, sprawdzasz czy nie ma jakichkolwiek luzów na ośce (jeśli są to utrudnia to prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia) i czy sprężynki regulatora odśrodkowego nie są już zbyt luźne (a one nie wytrzymują zbyt wiele, 40000 - 50000km to max podobno). Jeśli aparat ma wspomniane lub jeszcze jakieś inne defekty (np. upalony przerywacz) to go musisz zregenerować, ew kupić nowy (wciąż można je dorwać na Allegro, cena ok. 120zł). Po ogarnięciu aparatu ustawiasz odstęp styków przerywacza na 0,5mm i statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu na 10 stopni. Jak to wszystko masz ogarnięte to dopiero przechodzisz do gaźnika. Jeśli dawno tam nikt nie zaglądał to fajnie jest go rozkręcić i wymienić uszczelki, następnie przedmuchać wnętrze oraz dysze sprężonym powietrzem. Luzem na ośce też fajnie jest się zainteresować, bo będzie on powodował problemy z ustawieniem wolnych obrotów i nierówną pracę silnika (koszt nowej ośki jest tak symboliczny, nawet z ewentualną wysyłką, że moim zdaniem nie warto oszczędzać na tym elemencie). Gaźnik ma fabrycznie wyregulowaną dyszę składu mieszanki biegu jałowego i jeśli nikt przy niej nie grzebał można jej nie ruszać. Jeśli wszystkie te elementy będziesz miał w porządku to maluch powinien mieścić się w granicach fabrycznych osiągów. O reszcie silnika nie piszę, bo jak mówisz będzie nowy.

Aha - pilnuj też prawidłowego działania hamulców - jeśli będą zapowietrzone mogą lekko blokować i przez to spalanie może być większe nawet o 15%, mimo iż wcale nie będzie czuć, że auto coś "ciągnie" :) Piszę o tym, gdyż przerabiałem to u siebie szukając przyczyn spalania ponad 8 na mieście w gratach silnikowych, a tu winne były hamulce. Po wymianie uszczelek pompy hamulcowej i porządnym odpowietrzeniu spalanie spadło a i przyśpieszenie jest odczuwalnie lepsze.

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#3 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 10 marca 2015 - 12:21

Dziękuję za informacje ;) gdzieś tam czytałem, że można ustawić lekko mniejszy luz zaworowy, ale ustawię tak jak książka pisze ;)



#4 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 10 marca 2015 - 19:56

Mówisz ze po 94ym swiece na 1mm. Ja mam 99 i ustawione na 0.7mm to pogorsza osiągi mimo ze silnik chodzi dobrze??

#5 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 10 marca 2015 - 21:07

Nie wiem czy pogarsza, ale możesz próbnie sprawdzić powiększając odstęp do 1,0 :)

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#6 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 10 marca 2015 - 21:14

A ja ustawię 0.85 ,:D :D



#7 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 11 marca 2015 - 10:27

Dobrze, gdy ustawię luz zaworowy i wszystk obędzie gotowe to wkręcę śrubkę regulującą skład mieszanki na maxa potem odkręce 2.3-3 obroty i teraz pytanie. Silnik będzie na dotarciu i zbytnio gazować go nie chce :D więc pojeździć troszkę na tym standardowym ustawieniu gaźnika ? Czy co robić? Bo jak sie gaźnik reguluje to silnik po dodaniu gazu na maxa nie powinien się zadławić i od razu wejść ona obroty. Zgadza się? :)



#8 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 11 marca 2015 - 12:50

Najpierw go odpal a później zajmuj się regulacją tak będzie łatwiej.


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#9 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 13 marca 2015 - 17:27

zobaczymy jak to będzie, najwyżej przerzucę tymczasowo gaźnik z drugiego maluszka i zobaczymy co będzie :D



#10 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 14 marca 2015 - 21:27

Silnik odpalił na innym gaźniku, ale kontrolka oleju nie gasła, więc sie chyba uszkodziła, ale dziwą mnie podejrzane stuki w silniku. Obstawiałem na luz zaworowy, ale on jest ok, wiec albo coś z rozrządem albo panewki stukają, tylko pytanie dlaczego ?



#11 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 15 marca 2015 - 09:50

Stuka ci dlatego że coś spieprzyłeś  z tym remontem i silnik zaczął chodzić bez smarowania. Uprzedzając twoje pytanie co mogłeś zrobić nie tak - tego ci nikt nie powie bo nie było go przy składaniu a błędów mogłeś popełnić wiele. Jeżeli stuka i kontrolka nie gaśnie to silniczek niestety do rozebrania i weryfikacji tego co się zadziało.


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#12 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 15 marca 2015 - 11:20

Ciekawe czy to nie będzie wina tego pierścienia co się montuje przed małą zębatką od rozrządu.



#13 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 16 marca 2015 - 13:40

Odkręciłem koło pasowe, w filtrze był olej, w osłonie rozrządu był olej, bynajmniej było widać jego ślady, wał wewnątrz w oleju, czujnik oleju działa bo sprawdziłem w drugim maluszku. Rurka prowadząca do klawiatury jest drożna, klawiatura czysta. Rozrząd dobrze ustawiony, więc nie klepie mi zaworów. Podkładka do wału dystansowa zwykła i z tym pierścieniem dobrze założona, bo tam nie da rady inaczej ich włożyć, Jeszcze pozostało złożyć wszystko w całość i jeszcze raz próbować uruchomić silnik. 



#14 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 24 marca 2015 - 17:18

Dobrze nadal mam problem, maluszek troche postał ale w końcu mam czas na niego. Wiec sprawa wygląda tak, nie ma nadal ciśnienia oleju, olej nie dochodzi do końca wałka rozrządu, sprawdziłem to po przez odkręcenie czujnika oleju wyczyszczeniu jej i ponownie wkręciłem, odpaliłem silnik na kilka sekund i sucho, nawet bez czujki nic tam nie dmucha. Jak wyciągnę miarkę oleju to wieje :D, ale wałek rozrządu coś omija idlatego nie ma smarowania. Co mam sprawdzić? :)



#15 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 marca 2015 - 14:16

Nie założyłeść odwrotnie pierścienia oporowego jak składałeś silnik ?


Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#16 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 26 marca 2015 - 12:53

Właśnie wczoraj wieczorem jak rozkręcałem silnik to ten pierścień mi sie nie podobał i chyba odwrotnie go założyłem jak wtedy składałem silnik, ale dzisiaj się dopytam kolego jak ten pierścień dokładnie był włożony bo on to wtedy wyciągał :P bo ja zajęty byłem czymś innym.



#17 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 02 kwietnia 2015 - 11:49

Dobrze silnik złożony już od kilku dni, smarowanie ma ;), ale teraz mam problem z odpaleniem. Niby łapie, wydech gorący, odpali na jakąś 1 sek i gaśnie. Nawet karmiłem go z butelki i tak samo sie dzieje. Próbowałem odpalić na 3 gaźnikach. Dwa zlożone od podstaw i śrubka regulacyjna składu mieszanki odkręcona na 3-3,5 obortu, wiec powinien odpalić, ale na tych 2 gaźnikach cisza. Włożyłem gaźnik od sprawnego malczana i się dzieje tak jak na początku napisałem. Świece ok, aż niebieska iskra jest, paliwo dochodzi. Zapłon ustawiony na standard. Ja mam ten zapłon elektroniczny z czujnikiem położenia wału. Jak sie go trzyma na rozruszniku to niby silnik juz pracuje, ale jak przestanę kręcić to pochodzi jakąś 1 sek i gaśnie :D



#18 OFFLINE   artur04c

artur04c

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 1d 7g 13m 30s

Napisany 06 kwietnia 2015 - 11:46

Temat rozwiązany, silnik pracuje ;) problem był po stronie mocowania czujnika wału ;)





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.