Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 26 grudnia 2014 - 18:51

Witam, jestem tu nowy, ale mogę wkupić sie do Was swoim projektem malucha.

 

 

IMG_20141003_165242.jpg

 

Pomysł zrodził się jakieś 3 lata temu i pierwszą częścią zakupioną był silnik od sieny 1,2 75 KM i od tej pory gromadziłem potrzebne części i produkowałem podzespoły. Zasadnicza budowa zaczęła się w lutym tego roku po zakupie fiata 126p Eleganta 2000r.

 

IMG_20140226_122223.jpg

 

tak wyglądał zanim się nim zająłem icon_e_smile.gif
Pierwotnie skrzynia biegów miała być od CC 700, bo troszkę mocniejsza od maluchowskiej, 1-ka synchronizowana i dłuższe przełożenie główne. Silnik od czego innego, skrzynia też od czegoś innego i do połączenia tych dwóch elementów należało zrobić flansze, coś w postaci redukcji. Można było zrobić ją ze stali, ale by była ciężka, więc postanowiłem że użyję amelinium. Do tego celu musiałem stworzyć najpierw kartonowy szablon, potem metalową formę dopiero odlew.

 

 

DSC01260.JPG

 

DSC01263.JPG

 

DSC01275.JPG

 

następnie obróbka (podziękowania dla kolegi i sąsiada ,,Józka,, u którego dorobiłem kilka rzeczy)

 

DSC01289.JPG

 

i pasowanie do silnika i skrzyni

 

DSC01293.JPG

 

 

 

IMG_20140220_200918.jpg

 

DSC01305.JPG

 

Silnik był w niezłej kondycji, ale trzeba było do niego zajrzeć, przy okazji korekta kanałów dolotowych i wylotowych, docieranie zaworów i takie tam...

 

DSC01264.JPG

 

planowanie głowicy (u Józka icon_e_wink.gif ).

 

DSC01307.JPG

 

Jak pisałem docelowo miała być skrzynia od CC700, ale cały czas szukałem czegoś mocniejszego, i z informacji w necie wyczytałem że zakładają do malczanów skrzynie od starej skody rapid 5-cio biegową. I kiedy już dawno miałem silnik połączony ze skrzynią od CC znalazłem skrzynię skodowską! Połączenie z nowym nabytkiem wymagało jedynie niewielkiej modyfikacji flanszy a mianowicie z toczenie z 30mm grubości na 20mm i kilka nowych otworów gwintowanych.

 

IMG_20140210_174743.jpg

 

IMG_20140226_122005.jpg

 

i zamontowana nowa skrzynia

Sprzęgło, zamach i docisk siena standard, tarcza modyfikowana. Środek z frezem musiał pasować na wałek sprzęgłowy skodowski, ale tarcza skodowska jest sztywna więc użyłem tylko ten środek i wpasowałem w tarczę ze sprężynkami o wymaganej średnicy 180mm, a że miałem pod ręką tarczę od clio 1,4 to ona poszła do cięcia i spawania.

 

IMG_20140313_182957.jpg

 

IMG_20140314_073944.jpg

 

A teraz czekała mnie najgorsza i najbardziej czasochłonna część prac, blacharka. Na pierwszy rzut
oka ze rdzą nie było tak najgorzej, ale przecież to elegant, musiał być zardzewiały i był...

 

IMG_20140419_180154.jpg

 

IMG_20140419_180205.jpg

 

IMG_20140419_180215.jpg

 

IMG_20140419_180231.jpg

 

 

IMG_20140510_152009.jpg

 

IMG_20140618_121201.jpg

 

IMG_20140618_121211.jpg

 

IMG_20140618_121239.jpg

 

IMG_20140709_210856.jpg

 

Najpierw jeden boczek, potem drugi...
i jakoś rdza opanowana.

 

CDN.


  • m.a.x.x. lubi to

..........


#2 OFFLINE   STfilip

STfilip

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów
    • Time Online: 18g 35m 2s

Napisany 26 grudnia 2014 - 19:57

no fajne 



#3 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 28 grudnia 2014 - 18:19

Jedziemy dalej

Wymiana silnika wymagała dołożenie chłodnicy, więc jak w większości porządnych samochodów umieściłem ją z przodu

 

IMG_20140314_165557.jpg

 

IMG_20140405_141120.jpg

 

IMG_20140405_165412.jpg

 

IMG_20140412_162159.jpg

 

teraz grill

 

IMG_20140417_083320.jpg

 

IMG_20140417_083456.jpg

 

Teraz zmiana sterowania sprzęgła z linki na hydrauliczne

 

IMG_20140414_121636.jpg

 

mała zmiana rozmiaru oponek

 

IMG_20140418_104033.jpg

 

IMG_20140418_120818.jpg

 

w między czasie dorwałem aluski od poloneza 5'', były w opłakanym stanie ale zafundowałem im piaskowanie, malowanie gruntem proszkowym, szpachlowanie i podkład akrylowy

 

IMG_20140430_085546.jpg

 

IMG_20140711_192156.jpg

 

i lakier metalik

 

IMG_20140712_190205.jpg

 

+ mały smaczek

 

IMG_20140712_190151.jpg


  • m.a.x.x. lubi to

..........


#4 OFFLINE   winimoto

winimoto

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 10g 5m 46s

Napisany 29 grudnia 2014 - 00:49

Można wiedzieć jak "wymodziłeś" hydrauliczny siłownik sprzęgła ? Obecnie jestem na etapie montażu skrzyni z Rapida i pierwszym niuansem jest właśnie to rozwiązanie.



#5 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 29 grudnia 2014 - 16:30

Pompa sprzęgłowa jak dobrze widzę z passata b3 zamontowana w miejscy gdzie oryginalnie wychodzi wałek z przekładni kierowniczej. U siebie mam zrobione podobnie. Wnioskuje po tym, że wpadnie też przekładnia listowa potocznie zwana maglownicą, projekt wygląda ciekawie. Jestem ciekaw jak rozwiąrzesz przeniesienie napędu.



#6 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 29 grudnia 2014 - 19:29

Pompa jest z alfy 156, taką miałem pod ręką, a napęd to już podaje:

 

Każdy kto miał malucha wie jakie awaryjne i delikatne miał przeguby, można kupić gotowe zamienniki mocne i wytrzymałe produkowane przez jedną firmę, ale kosztują grubo ponad 400zł. Nie chciało mi się wydawać tyle kasy więc wymyśliłem tak: zaadoptowałem przegub od seicento

 

IMG_20140305_094706.jpg

 

trochę żelastwa i wewnętrzna część maluchowskiego przegubu

 

IMG_20140430_085519.jpg

 

trochę toczenia, spawania...

 

IMG_20140524_200933.jpg

 

i wyszło coś takiego, i w połączeniu z półośkami również własnej produkcji bączki na asfalcie wytrzymuje

 

IMG_20140529_092617.jpg

 

IMG_20140818_084611.jpg


  • m.a.x.x. lubi to

..........


#7 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:38

dużo pracy zrobiłeś ale warto, mi osobiście się podoba:)



#8 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 30 grudnia 2014 - 19:55

Jedziemy dalej.

Hamulce oczywiście tarcze z zaciskami z przodu od cc/sc a z tyłu przednie cylinderki. Pompa hamulcowa z lancii Y10, gabarytami identyczna jak maluchowska ale ma większą średnicę tłoczka

 

IMG_20140424_174125.jpg

 

Zawieszenie przednie resor sklepany na 11cm i dołożone jedno pióro,
zmiana z kolumny na maglownicę

 

IMG_20140807_161151.jpg

 

zwrotnice nie na tulejkach, jak w oryginale ale na 6-ciu łożyskach igiełkowych każda

 

IMG_20140424_075039.jpg

 

IMG_20140424_074802.jpg

 

IMG_20140424_090041.jpg

 

Ze szpachlowania nie mam wiele zdjęć, bo jakoś nie było kiedy robić

 

IMG_20140719_180512.jpg

 

IMG_20140721_095704.jpg

 

w między czasie kiedy wysychał podkład można się było zająć zasadniczą częścią modernizacji czyli umocowanie silnika i skrzyni

 

IMG_20140726_065757.jpg

 

IMG_20140726_065809_1.jpg

 

IMG_20140726_094358.jpg

 

IMG_20140726_122137.jpg

 

IMG_20140801_201832.jpg

 

IMG_20140801_201735.jpg

 

teraz skrzynia, która była znacznie większa od standardowej i wymagała więcej miejsca

 

IMG_20140804_210413.jpg

 

IMG_20140804_210428.jpg

 

IMG_20140804_210435.jpg

 

IMG_20140805_191855.jpg

 

Przy montażu zbiornika paliwa okazało się że przeszkadza poduszka skrzyni, a zbiornik już był wypiaskowany i pomalowany proszkowo T_T

 

IMG_20140807_110343.jpg

 

IMG_20140807_113618.jpg

 

IMG_20140807_120030.jpg

 

i trzeba było jeszcze raz malować.
CDN


..........


#9 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 30 grudnia 2014 - 21:06

Mam kilka pytan co do zwrotnic, zastosowałeś oryginalny sworzeń zwrotnicy czy robiłeś nowy? Jakbyś mógł to podziel się wymiarami tych łożysk igiełkowych, chciałbym zrobić coś takiego w swoim swapie.



#10 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 30 grudnia 2014 - 23:50

Wygląda megakozacka, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość i jakość modów (ten przegub :) )



#11 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 01 stycznia 2015 - 12:20

Mam kilka pytan co do zwrotnic, zastosowałeś oryginalny sworzeń zwrotnicy czy robiłeś nowy? Jakbyś mógł to podziel się wymiarami tych łożysk igiełkowych, chciałbym zrobić coś takiego w swoim swapie.

 

 

 

Tak, sworzeń zostaje oryginalny. A reszta to zamiast podkładek stalowych idą łożyska igiełkowe oporowe AXK 1102 NTN o wymiarach 15x28x2 w połączeniu z pierścieniem oporowym AS 1102 NTN o wymiarach 15x28x1. W oryginale podkładki miały 5mm i 3 mm (lub nad wymiarowe 3,2  3,4  3,6 itd) czyli łącznie 8mm, zamiast nich poszły dwa łożyska po 2mm i cztery pierścienie (podkładki) oporowe po 1mm co daje również 8mm. Jak wiemy tylko w nowej zwrotnicy jest 8 mm ,,luzu'' a używanych różnie to bywa, więc kasujemy luz na łożyskach doszlifowując do pełnych np. 9mm i dodając kolejną podkładkę oporową1mm (ja znalazłem podkładki dystansowe 0,5mm, aby czymś wykasować luz ,,na sztywno'')

  Następnie zamiast ori tulejek dałem łożyska igiełkowe HK 1512 o wymiarach 15x21x12, ori tulejki mają wymiar 15x17x25 czyli tylko średnica wew się zgadza. Długość 25mm zastąpiłem dwoma łożyskami po 12mm a średnice zew (i tu jest właśnie największa przeróbka) należy rozwiercić z 17 na 21mm. Najlepiej jest to zrobić na frezarce, bo musi to być osiowo, ja to zmęczyłem jakoś na wiertarce stołowej zmieniając po kolei śr. wierteł.

  Zostaje kwestia uszczelnienia łożysk oporowych. Ori podkładki stalowe miały ,,gumki'', tutaj próbowałem z oringami ale jak by znaleźć kwadratowe... Wymyśliłem więc pierścienie z tarnamitu widoczne ma zdjęciach powyżej.

  I tyle, składanie zwrotnicy to już jak standardowo, smarowanie smarem grafitowanym jak do przegubów homokinetycznych, ponieważ jest bardziej odporny na wilgoć. Co do trwałości to nie wiem, dopiero zrobiłem ok 1000km. Ale stanowczo lżej się kręci kiera i mam nadzieję że posłużą znacznie dłużej jak standardowe.


..........


#12 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 01 stycznia 2015 - 13:15

Dzięki za inoformacje, będę w wolnej chwili próbował zrobić to tak jak napisałeś.

#13 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 01 stycznia 2015 - 13:15

Dobra CD.

Lewarek biegów musiał być skodowski, bo skrzynia ma pozamieniane biegi i na maluchowskim lewarku by było np, 1-ka w miejscu wstecznego, a 5-ka w miejscu 2-ki

 

IMG_20140818_084520.jpg

 

dospawałem drążek od malucha i nawet nie widać przeróbki

 

IMG_20140819_132350.jpg

 

Tłumik przypasował od fiesty 1,6 ale wszystkie kolanka itd to już dospawane pod wymiar żeby pasował po oryginalnej stronie jak w maluchu

 

IMG_20140819_130555.jpg

 

chłodniczka oleju, jest z multipli JTD

 

Zbliżamy się do finału, czyli lakierowania

 

IMG_20140822_154758.jpg

 

chłopcy zarabiają na pizze :wink:

Lakierowanko, kolor jest z najnowszej Renault Clio 3-warstwowy

 

IMG_20140825_171721.jpg

 

pierwsza warstwa

 

IMG_20140825_194141.jpg

 

druga

 

IMG_20140825_194219.jpg

 

i bezbarwny czy jak kto woli klar

 

IMG_20140827_122814.jpg

 

a składanie już szybko poleciało, i nie zrobiłem za wiele zdjęć

 

IMG_20140904_085521.jpg

 

IMG_20140904_192211.jpg

 

Ogrzewanie z bisa, a tu w panel sterowania wstawione ledy.

 

IMG_20140914_095155.jpg

 

Do drzwi idzie 10 przewodów bo:
elektryczne szyby
podgrzewane lusterka
doświetlanie
głośniki
c. zamek

 

IMG_20140916_112941.jpg

 

IMG_20140916_112908.jpg

 

Gdzie się dało przykleiłem wyciszenie piankowe

 

IMG_20140920_181034.jpg

 

nawet pod podsufitkę

 

IMG_20140920_181047.jpg

 

I to w zasadzie koniec

 

IMG_20141003_165222.jpgIMG_20141110_194329.jpg

tu jeszcze na aluskach, bo teraz ma zimówki na stali

 


..........


#14 OFFLINE   c36

c36

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
    • Time Online: 6d 4g 53m 16s

Napisany 03 stycznia 2015 - 14:54

Witam. Bardzo ładny projekt :) Mam pytanie czy mechanizm zmiany biegów będzie pasował od 4 biegowej skrzyni ( jestem na etapie zakupu takiego mechanizmu do mojej skrzyni 5 biegowej )



#15 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:37

Tak, będzie pasować, ja mam właśnie od 4-rki. Różni sie tym, że 5-tka ma pod spodem blachę z powycinanymi rowkami żeby biegi wchodziły we właście położenia. Ale i bez tego wchodzi normalnie.


..........


#16 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:59

Wszystko zrobione czysto i schludnie, tak jak lubię :)

Jak wygląda u Ciebie mocowanie skrzyni i czy tak zamontowana pompa sprzęgła nie powoduje wyginania się ściany grodziowej ?


Dodany obrazek

#17 OFFLINE   Waffel

Waffel

    Asymiluje się

  • Member
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 39m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 06 stycznia 2015 - 23:22

projekt mega kozak gratuluje !!!


126pe ponad wszystko

#18 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 07 stycznia 2015 - 07:51

Jak wygląda u Ciebie mocowanie skrzyni i czy tak zamontowana pompa sprzęgła nie powoduje wyginania się ściany grodziowej ?

 

 

Ściana od pompy sprzęgła nie wygina się, wyginał się bardziej ,,zestaw pedałów'' i musiałem go przykręcić dodatkowo do górnej podłogi bagażnika.

A mocowanie skrzyni to na dniach będę grzebał na podnośniku to od dołu zrobię fotkę.


..........


#19 OFFLINE   c36

c36

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
    • Time Online: 6d 4g 53m 16s

Napisany 07 stycznia 2015 - 19:30

Mechanizm zmiany biegów kupiony udało się kupić od z wersji 5 biegów :) 

 

Proszę mi powiedzieć jakie jest główne przełożenie skrzyni biegów ( 4.22 czy 3.9 )

 

Jaki jest licznik i czy działa poprawnie pomiar predkości ?

 

Przepraszam ze tak dopytuje ale jestem na etapie skrzyni biegów od skody rapid ( moja maluchowska z dyferencjałem z bisa jest na wykończeniu )



#20 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:54

c36 jakby Cie interesowało to ja u siebie mam licznik ze skody wkomponowany w licznik ze sportinga, link do zdjęcia jak to wygląda dam niżej. Znajdziesz tam też stare foty jak wkładałem skrzynie od skody, zbytnio się nie sugeruj tym, bo poduszki od silnika z poloneza nie zdały testu i sa zastąpione poduszkami z forda fiesty, mocowanie obecnie wygląda jak na zdjęciu poniżej i spełnia swoją rolę doskonale.

 

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.