Jump to content


Photo

Popychacz pompki paliwa nie napędza pompki, pilne!


12 replies to this topic

#1 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 08 October 2014 - 11:16

Witajcie, mój maluszek z roku 83 nie chce zapalić. Silnik 650 na pradnicy. Wszystko sprawdziłem, pompka jest w porządku, bo gdy sam wciskam, to pompka daje paliwo. Problem jest z tym popychaczem, który naciska na pompkę. Jak kręcę silnikiem, to tylko delikatniej się rusza, jakieś 3mm. Kupię dziś nowy, ale jak mam wyciągnąć ten stary. Kombinerkami nie chce wyjść, a nie chce niczego uszkodzić. Wychodzi tylko 1cm, taki jest jego skok, jak sam go ruszam. Kręcąc silnikiem rusza się tylko jakieś 3mm. Jak go wyjąć pomóżcie. Dzięki z góry.

Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#2 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 posts
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Posted 08 October 2014 - 14:27

Pociągnij dziada, musi wyleźć nie ma że boli tam go nic nie trzyma



#3 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 08 October 2014 - 16:02

A jak zaklepał sie na końcu? Nie chce nic zniszczyć, wyciągając go na chama.

Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#4 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 posts
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Posted 08 October 2014 - 18:06

Spróbuj użyć trochę więcej siły jak nie wyjdzie to chyba tylko rozbiórka silnika żeby go wyciągnąć, ewentualnie spróbować od spodu po zdjęciu miski olejowej uciąć tą spłaszczoną końcówkę, lub trochę zgiąć do pierwotnego kształtu (nie jestem pewien czy będzie dojście) . Jest też sposób mniej inwazyjny, skoro coś tam się wychyla po zakręceniu kołem zamachowym to jakiś tam napęd jest. Porządne spiłowanie podstawki pomoże na jakiś czas.



#5 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 08 October 2014 - 19:59

Chyba muszę ściągnąć miskę i od dołu go wyciągnąć, nie widzę innej możliwości. Jest pewnie na końcu zaklepany. Na pewno będzie do niego dostęp po zdjęciu miski?

Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#6 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Posted 09 October 2014 - 09:35

Zostaw ten popychacz w spokoju. On ma miec skok tylko 2,4mm. Jesli ma mniejszy baz za duzy to reguluje sie go za pomoca podkladek. A dlugosc popychacza nie zmieni jego skoku, za to odpowiada krzywka na walku rozrzadu.

 

Montaz i regulacja pompy :

 

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 



#7 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 11 October 2014 - 23:01

Jednak problem nie jest rozwiązany. Między pompkę, a gaźnik założyłem zaworek zwrotny. Silnik odpalił, jeździłem jakieś 15 minut, później postawiłem go na podjeździe i po 3 minutach zgasł i nie chciał zapalić. Przytkałem dopływ powietrza do gaźnika, zassał paliwo i zapalił, chwile pochodził o zgasł. Teraz, jak odpala to muszę go trzymać na obrotach, bo os razu gaśnie. czasem nawet jak chodzi na ssaniu, to potrafi gasnąć. Coś go przerywa, jakby mało paliwa dostawał. Za cholerę nie da rady go wyregulować. Co jest z tym gaźnikiem, jak myślicie? Założyłem dyszę od wolnych obrotów z jeżdżącego malucha, ale to nie nic dało. :/

Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#8 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 posts
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Posted 11 October 2014 - 23:42

W sumie w pełni układ zabezpieczony wygląda tak, że drugi zaworek zwrotny dajesz przed pompkę. Pierwsze to sprawdź, czy nie masz za dużego luzu na przepustnicy. Jak go dopchniesz do gaźnika, to powinien troszkę lepiej chodzić, a jak pociągniesz to pewnie zgaśnie jak jest luz. Tamtendy bierze lewe powietrze. Sprawdź, czy wraca się na 100% ssanie. Gaźnik rozbierz i sprawdź czy dobrze działa zaworek iglicowy. Pozdro
Dodany obrazekDodany obrazek

chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Dodany obrazek

Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję;)

#9 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 12 October 2014 - 22:06

Okazało się, że zaworek iglicowy się zacinał i gaźnik dostawał za mało paliwa. Wymieniłem go i jest okej, chodzi równo i nie gaśnie. Banalna sprawa, dzięki za pomoc. :)


Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#10 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 26 February 2015 - 11:13

Kolejny problem z maluszkiem. Po kilku tygodniach pojechałem się przejechać. Po 20 km zaczęło przerywać. Okazało się, że popychacz w ogóle się nie rusza. Trzeba będzie go wyjąć na chama i założyć nowy. Mam nadzieję, że to pomoże. Co o tym myślicie? Może krzywka na wałku się wytarła i dlatego nie napędza?

Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#11 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 26 February 2015 - 11:43

 

Może krzywka na wałku się wytarła i dlatego nie napędza?

 

Byłby to rzadki przypadek, jeżeli nie możesz nim poruszyć  to najprawdopodobniej stanął w pozycji wysuniętej i krzywka go już dalej nie wypchnie


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#12 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 posts
    • Time Online: 1d 5g 59s

Posted 01 March 2015 - 21:47

Ściągnąłem miskę i zauważyłem, że popychacz przy wałku jest zaklepany, spiłowałęm końcówkę, wyciągnąłem i założyłem nowy. Zalałem nowy olej i dałem nową podstawkę ebonitową. Maluszek jeździ, ale przerywa, czyli za mało paliwa dostaje. Wyciągnę jedną grubą uszczelkę między korpusem silnika, a izolatorem i myśle, że popychacz będzie dalej wciskał i to załatwi sprawę. Nie powinienem chyba szlifować podstawki, bo przecież jest nowy popychacz, więc to musi być wina uszczelek :)


Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#13 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 posts
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Posted 02 March 2015 - 07:29

Sprawdz czy w przewodzie od pompki do gaźnika nie ma przerw w dostawie paliwa, lub bąbelków.

 

U mnie nieraz sie pojawią bąbelki powietrza małe ale w niczym to nie przeszkadza, pompka i popychacz mam nowe.

Ale jak będzie ich za dużo to może przerywać.





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.