Skocz do zawartości


Zdjęcie

Początkującego pierwszy sukces :)


19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 12 września 2014 - 09:37

Witam wszystkich.

Chciałbym się dzisiaj pochwalić pewnym osiągnięciem, które dla większości z tu obecnych kierowców pewnie nie jest niczym nadzwyczajnym. Dla mnie jednak było :)

W posiadanie maluszka wszedłem raczej przypadkowo, niemniej bardzo mi się spodobał. Jest to fiacik 600 ccm z 83 roku, przebieg 39 kkm. Włożyłem sporo pracy w przywrócenie mu oryginalnego wyglądu. Ale o tym opowiem może innym razem.

Na mechanice i elektryce samochodowej nie znam się prawie wcale, zaczynam się dopiero uczyć.

I tak wracając wczoraj z pracy nagle maluszek zaczął tracić moc i stanął. Ponowne próby uruchomienia go nie udały się. Po otworzeniu silnika w oczy rzucił mi się kawałek czarnego plastiku zwisającego na trzech grubych kablach: dwóch czarnych i jednym czerwonym. Zauważyłem, że czarne idą do świec a czerwony do cewki. Dedukcja była błyskawiczna - zapłon :). Zauważyłem również, że ów plastikowy element pasuje do innego, metalowego elementu. Po kilku próbach udało mi się dopasować oba elementy do siebie w sposób optymalny - tak mi się wydawało. Elementy jednak nie chciały się trzymać siebie nawzajem. Wziąłem więc kawałek drutu i związałem je ze sobą, a że nie byłem w stanie związać ich wystarczająco mocno, aby napiąć drut włożyłem pod niego śrubokręt.

I uruchomiłem samochód i dojechałem nim do domu (15 km dalej). W ten sposób dokonałem pierwszej samodzielnej prowizorycznej naprawy maluszka w terenie :)

W załączeniu pokazuję zdjęcie zapłonu po naprawie:  post-30815-0-45402800-1410510978_thumb.j  :) .