Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osłony półosi przy skrzyni z CC 700


4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 31 sierpnia 2014 - 14:56

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł wymiany oryginalnych osłon pólosi przy skrzyni biegów na te z Fiat CC 700. Chodzi oczywiście o rozwiązanie problemu nieustannych wycieków w tym miejscu. Niedawno zdobyłem półosie luzem oraz wspomnane osłony. Mocowanie osłony przy skrzyni pasuje P&P, trzeba chyba tylko samemu wykonać uszczelkę:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Pozostaje jednak problem z drugiej strony, bowiem uszczelniacz z CC ma większą średnicę wewnętrzną niż półoś z malucha. I tu mam do was pytanie - z czego można zrobić lekką tuleję, żeby po pierwsze nie zaburzyć wyważenia półosi, a po drugie, żeby sztywno trzymała uszczelniacz z łożyskiem?

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 31 sierpnia 2014 - 16:25

można zrobić na 2 sposoby, ja tak będę przerabiał półosie z rapidki z suchych na mokre na dokładnie tych samych uszczelniaczach i gumach. Więc 1 opcja - wprasowujesz tuleje na półoś w wyznaczone miejsce, lub wytaczasz taką tuleje z zapasem, rozcinasz na 2 kawałki - półksięzyce wspawujesz na półoś i obrabiasz na tokarce pod wymagany wymiar - ta opcja jest zdecydowanie prostsza do wykonania. Co to wyważenia półosi... nie ma to absolutnie żadnego znaczenia, siła żyroskopowa na półosi jest prawie żadna. Wazne natomiast jest wyważenie kół i to ma już większe znaczenie - porównując średnice półosi i średnice koła. 



#3 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 3g 55m 37s

Napisany 11 listopada 2014 - 19:55

I jak, ruszyło coś w tym temacie?


fCrbvIIl.jpg

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 listopada 2014 - 12:18

mi tam nic nie cieknie w osłony mam włożone inne uszczelniacze  z nieco  mniejszą średnicą wewnętrzną : rozmiar 25-35-8,5/6.:)


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 3g 55m 37s

Napisany 12 listopada 2014 - 17:47

No tak, ale muszę kupić całe osłony bo mam spękane, więc zamiast kupować manszety z malucha pobawiłbym się z tymi z CC.
Tylko czy wszystko pasuje tzn. daje radę zamontować bez większej rzeźby poza półosiami to czemu by nie spróbować.
fCrbvIIl.jpg



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.