Jump to content


Photo

Osłony półosi przy skrzyni z CC 700


4 replies to this topic

#1 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 posts
    • Time Online: 12d 5g 57m

Posted 31 August 2014 - 14:56

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł wymiany oryginalnych osłon pólosi przy skrzyni biegów na te z Fiat CC 700. Chodzi oczywiście o rozwiązanie problemu nieustannych wycieków w tym miejscu. Niedawno zdobyłem półosie luzem oraz wspomnane osłony. Mocowanie osłony przy skrzyni pasuje P&P, trzeba chyba tylko samemu wykonać uszczelkę:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Pozostaje jednak problem z drugiej strony, bowiem uszczelniacz z CC ma większą średnicę wewnętrzną niż półoś z malucha. I tu mam do was pytanie - z czego można zrobić lekką tuleję, żeby po pierwsze nie zaburzyć wyważenia półosi, a po drugie, żeby sztywno trzymała uszczelniacz z łożyskiem?

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 31 August 2014 - 16:25

można zrobić na 2 sposoby, ja tak będę przerabiał półosie z rapidki z suchych na mokre na dokładnie tych samych uszczelniaczach i gumach. Więc 1 opcja - wprasowujesz tuleje na półoś w wyznaczone miejsce, lub wytaczasz taką tuleje z zapasem, rozcinasz na 2 kawałki - półksięzyce wspawujesz na półoś i obrabiasz na tokarce pod wymagany wymiar - ta opcja jest zdecydowanie prostsza do wykonania. Co to wyważenia półosi... nie ma to absolutnie żadnego znaczenia, siła żyroskopowa na półosi jest prawie żadna. Wazne natomiast jest wyważenie kół i to ma już większe znaczenie - porównując średnice półosi i średnice koła. 



#3 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 posts
    • Time Online: 3g 55m 37s

Posted 11 November 2014 - 19:55

I jak, ruszyło coś w tym temacie?


fCrbvIIl.jpg

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 12 November 2014 - 12:18

mi tam nic nie cieknie w osłony mam włożone inne uszczelniacze  z nieco  mniejszą średnicą wewnętrzną : rozmiar 25-35-8,5/6.:)


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 posts
    • Time Online: 3g 55m 37s

Posted 12 November 2014 - 17:47

No tak, ale muszę kupić całe osłony bo mam spękane, więc zamiast kupować manszety z malucha pobawiłbym się z tymi z CC.
Tylko czy wszystko pasuje tzn. daje radę zamontować bez większej rzeźby poza półosiami to czemu by nie spróbować.
fCrbvIIl.jpg



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.