Skocz do zawartości


Zdjęcie

1-2 Ciągnie a na 3-ce max 70 i szarpanie


Najlepsza odpowiedź Majonez , 29 czerwca 2014 - 23:28

Miałem dokładnie ten sam problem, gdzieś tak z pół roku temu. Powymieniałem prawie wszystko a to się okazało że wina była tylko i wyłącznie po stronie dostarczania paliwa, także nano i czujnik zostaw w spokoju. Problemem może być pompka lub popychacz. Najlepiej podmienić pompkę na 100% sprawną , jeśli popychacz, to można spróbować podpiłować trochę podstawkę, żeby był dłuższy. Oprócz tego może gdzieś w przewodach zrobił się mały zator, sprawdź filtr jeśli masz założony. Ostatecznie pozostanie ci zrzucenie baku i sprawdzenie pływaka. Tak było u mnie, miałem zmieniany bak i pływak, po paru tygodniach zaczął występywać ten problem. Po długim dochodzeniu w końcu okazało się że zrobił sie zator albo z syfu w paliwie albo z opiłków po obróbce dzisiejszego rzemiosła. Po wyczyszczeniu wszystkiego i wymianie przewodów paliwowych maluch smiga jak szalony :-) . Jest jeszcze taka opcja że masz za szczelny układ paliwowy i robi się podciśnienie, możesz spróbować przejechać się bez korka paliwa, raczej małe prawdopodbieństwo ale może pomoże :wink:

Idź do pełnego postu


15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 29 czerwca 2014 - 18:58

Cześć Wam

 

Może wy mi pomożecie znaleźć rozwiązanie mojego problemu z fiacikiem , na pierwszych dwóch biegach zachowuje się normalnie idzie dobrze , jednak na 3 biegu gdy zbliża się prędkość 70km/h zaczyna nim szarpać i zachowuje się jak by brakło mu paliwka , kiedy wrzucam 4 jest tak samo , gaźnik wyczyściłem dyszę przedmuchałem , wyregulowałem , kable wn ok świece też ok , sprawdziłem też przewody czy gdzieś mi lewego powietrza nie łapie ale nic , nawet odrobinę zmieniłem ustawienie pływaka tak żeby miał trochę więcej paliwa i dalej nic , pompa wydaje sie wyrabiać a w przewodzie nie widać żeby było powietrze macie jakiś pomysł ?? mój fiacik to el z 98 rok i silnik chodzi równo pali od strzała nie jest mułowaty już mi ręce opadają



#2 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 29 czerwca 2014 - 19:15

sprawdź jeszcze filtr paliwa, przewody od czujnika halla. Zresztą ja nigdy nie cisnąłem na trójce do 70... zawsze przy max 50km wrzucam czwórkę... Zawory moga być rozregulowane lub świece do kitu. Też sądziłem że nigdzie nie łapie lewego powietrza póki nie nacisnąłem przewodu paliwowego od pompki do gaźnika i zaczęło paliwo uciekać od strony pompki.


mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#3 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 29 czerwca 2014 - 19:27

a jaki kolor świec po dłuższej jeździe?



#4 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 29 czerwca 2014 - 19:51

Metalzkudowy No tak się powinno jeździć "spokojnie" , ale to auto ma przeznaczenie do sportu tylko i wyłącznie i jest w trakcie testowania , i przez ową awarie prace nad nim stoją w miejscu , a na półce leży splanowana głowica lekkie koło i breda którą muszę pospawać :D , tak jak pisałem paliwko nigdzie nie ucieka uszczelki są w porządku cały układ jest szczelny , a co powiecie na pompę że tu leży wina ? może popychacz ? jak to sprawdzić ?

 

 

Ghost666 świece są brązowe i są w porządku :)) jeszcze mi chodzi po głowie czujnik położenia wału ?? co myślicie albo sam moduł zapłonowy ehh



#5 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 29 czerwca 2014 - 23:28   Najlepsza odpowiedź

Miałem dokładnie ten sam problem, gdzieś tak z pół roku temu. Powymieniałem prawie wszystko a to się okazało że wina była tylko i wyłącznie po stronie dostarczania paliwa, także nano i czujnik zostaw w spokoju. Problemem może być pompka lub popychacz. Najlepiej podmienić pompkę na 100% sprawną , jeśli popychacz, to można spróbować podpiłować trochę podstawkę, żeby był dłuższy. Oprócz tego może gdzieś w przewodach zrobił się mały zator, sprawdź filtr jeśli masz założony. Ostatecznie pozostanie ci zrzucenie baku i sprawdzenie pływaka. Tak było u mnie, miałem zmieniany bak i pływak, po paru tygodniach zaczął występywać ten problem. Po długim dochodzeniu w końcu okazało się że zrobił sie zator albo z syfu w paliwie albo z opiłków po obróbce dzisiejszego rzemiosła. Po wyczyszczeniu wszystkiego i wymianie przewodów paliwowych maluch smiga jak szalony :-) . Jest jeszcze taka opcja że masz za szczelny układ paliwowy i robi się podciśnienie, możesz spróbować przejechać się bez korka paliwa, raczej małe prawdopodbieństwo ale może pomoże :wink:



#6 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 30 czerwca 2014 - 08:43

Okej to dziś trochę po testuje spróbuje z tym otwartym korkiem od baku , i wywalę filtr na czas jazdy żeby zobaczyć , jeszcze spróbuję z tą podstawką ją podpiłować tylko mnie zastanawia czy jak to zrobię a pompa jest ok to ten dłuższy popychacz czy mi jej nie uszkodzi , bo nie mam drugiej pompy zeby sprawdzić tz mam ale nie daje sobie rękę uciąć że jest ok , a teraz mam głupie pytanie skoro problem leży w dostarczaniu paliwa lub pompie to czemu się kręci jak szalony do końca na pierwszych dwóch biegach na 3 tak samo puki nie zrobi tych 70km/h , aha dodam jeszcze ze mam odblokowany dolot powietrza ale to chyba nie robi różnicy w z diagnozowaniu problemu Ratujcie koledzy bo zbliża sie termin zawodów a ja w czarnej.. dup.. :))



#7 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 30 czerwca 2014 - 14:58

Podstawki za dużo nie piłuj, max na granicy starcia popychacza (jakiś 1mm) . Jeśli chcesz być pewien pompki to kup zestaw naprawczy za parę złotych i złoż do kupy jak się należy. Mnie też dziwiło to wkręcanie na 1 i 2 biegu, tez miałem już zrobiony dolot i na postoju dokręcał się do odcięcia. A odpowiedź jest prosta, na wyższych biegach po przekroczeniu około 65 km/h oprócz oporów toczenia istotną rolę zaczynają odgrywać opory powietrza, żeby je pokonać silnik potrzebuje więcej mocy, a co za tym idzie wzrasta zapotrzebowanie na paliwo którego zaczyna w tym momencie brakować, komora pływakowa w gaźniku nie nadąża się wypełnić . Najlepiej spróbuj zrobić sobie prowizoryczny bak, np by ciągnął paliwo z karnistra.



#8 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 30 czerwca 2014 - 16:29

No to się wezmę za te piłowanie , jak tylko sprawdzę czy będzie normalnie jechał z zasilaniem z butelki czy tam z karnistra , jak to pompa to od ręki zamawiam i po sprawie , jak wszystko zrobię napiszę czy udało się zlikwidować problem  i oznaczę jako rozwiązany lub będziemy myśleć dalej



#9 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 30 czerwca 2014 - 19:22

Nic nie piłuj, idź do sklepu moto. Kup arkusz uszczelki do wycinania(1mm), wytnij uszczelki pod izolator i pompę wymień na wycięte, standardowe uszczelki są grubsze(okolo2mm)

#10 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 30 czerwca 2014 - 19:45

Tego też spróbuję , nawet wytnę z głupiej tektury żeby zobaczyć czy coś da , ale teraz muszę najpierw sprawdzić czy pojedzie na butelce z paliwem i czy nie będzie się to samo działo co do tej pory , a dziś mi pogoda pokrzyżowała plany ehh.. więc nie mogłem sprawdzić czy to winna pompy



#11 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 30 czerwca 2014 - 20:51

Gruba tektura zwiększy dystans do popychacza a chodzi o zmniejszenie tego dystansu, dobrze zagadasz to Ci wytne jesli nie masz dostępu do takich uszczelek

#12 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 30 czerwca 2014 - 22:56

Hehehe spokojnie dam rade nie jedną uszczelkę robiłem sam ;) ale dzięki i tak , a tekturka moja z bloku , ma prawie 1 mm czyli nawet lepiej bo mniej :) jutro powalczę z tym



#13 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 01 lipca 2014 - 05:12

Jesli kręcisz silnik 70km/h na 3 biegu to obawiam się ze uszczelka z tektury będzie przepuszczac, nie od razu ale szyb

#14 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 01 lipca 2014 - 08:24

To umówmy się tak , jak zacznie przepuszczać " prędzej czy później tak będzie " ale na jedną próbę zrobi swoją robotę i z diagnozuje w ten sposób czy wina leży w pompie w popychaczu , to sie wtedy do ciebie uśmiechnę , i się jakoś dogadamy w sprawie wycięcia uszczelki :)) no chyba ze kupie gdzieś ten arkusz o którym mówiłeś , właściwie to skok popychacza wynosi 2.4mm więc łatwo to będzie mi sprawdzić pozdrawiam



#15 OFFLINE   yogi_bez_nogi

yogi_bez_nogi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • Time Online: 9g 3m 42s

Napisany 01 lipca 2014 - 09:52

Kochani problem rozwiązany , zmieniłem uszczelkę przy pompie , na mniejszą jak się okazało miałem taką akurat , zmieniłem tez ustawienie pływaka w gaźniku i po problemie , puki co nic się nie dzieje dzięki wszystkim za cenne rady



#16 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 01 lipca 2014 - 17:42

Szerokości życzę;-)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.