Skocz do zawartości


Zdjęcie

Remont, silnik, skrzynia POMÓŻCIE !


Najlepsza odpowiedź zolo , 21 kwietnia 2014 - 14:11

Do sprawdzenia srednicy czopow przydaje sie mikrometr i pomiar czopa w roznych miejscach. Owalizacie czopa najlepiej sprawdza sie czujnikiem zegarowym. Lozyskowanie walka wstepnie mozna ocenic wzrokowo czy nie jest wytarte a do dokladniejszych pomiarow mozna sie posluzyc srednicowka lub mikrometrem wewnetrznym/szczekowym. Od biedy wszystkie te pomiary mozna zrobic dokladna suwmiarka ale wyniki nie beda zbyt dokladne. Wyniki pomiarow porownac z danymi zawartymi w ksiazkach czy mieszcza sie w granicach tolerancji.

 

8683186600_1398085714_thumb.jpg 3347106200_1398085716_thumb.jpg 1543150900_1398085719_thumb.jpg 9293808400_1398085720_thumb.jpg

Idź do pełnego postu


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Biały1993

Biały1993

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 8g 15m 30s

Napisany 20 kwietnia 2014 - 11:33

Witajcie ;) No i w końcu muluszek się doczekał i rozpocząłem remont tj. wymiana skrzyni bo wysiadł 1 bieg i przy okazji uszczelnienie silnika i naprawa gaźnika.  W sumie styczność z mechniką fiacika jest pierwszy raz więc liczę że na wasze porady i co tylko.  

Na zdjęciu co widać łożysko powinno być z tego co widzę na drugiej skrzyni którą mam zabezpieczenie od góry i od dołu. Nie było również korka tak jak widać od góry.  Tyle smarów czy tam olejów z tego co wiem leż tam nie powinno być, tak ? Jak już mam wszystko wyciągnięte to co jeszcze radzilibyście sprawdzić bądź wymienić w silniku ? Na pewno wymienię olej i uszczelkę pod miską i pokrywą. No i jeszcze problem z gaźnikiem. Póki jeździłem wypadł mi u góry ten taki króciec odpływowy ( o ile tak to się nazywa) i paliwo lało się jak z kranu. Mam go wbić na jakiś klej czy coś podobnego teraz ? Liczę na waszą pomoc.

I przy okazji Zdrowych, Spokojnych świąt i Mokrego dyngusa ! ;)

462b507c35827884m.jpg

f26b8c284b6d204em.jpg

67a56f9160bc0d50m.jpg

04167a317829aff1m.jpg

816c781616a78fe8m.jpg

48d930961946b5bem.jpg

883579248d752feam.jpg

7cccdcdf5b3da7aem.jpg

 

 


Jezdzili dziadkowie, ojcowie, więc dlaczego nie my ? :)

#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 20 kwietnia 2014 - 13:09

To ma byc remont silnika czy tylko uszczelnienie silnika zeby sie z niego nie lalo?

Jak remont to rozbieraj wszstko na czesci i oceniaj stan zuzycia wzrokowo oraz przy pomocy suwmiarki/mikrometru.

 

Jaki przebieg ma silnik? to ci wstepnie powiem co na pewno siadlo.



#3 OFFLINE   Biały1993

Biały1993

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 8g 15m 30s

Napisany 21 kwietnia 2014 - 00:59

To ma byc remont silnika czy tylko uszczelnienie silnika zeby sie z niego nie lalo?

Jak remont to rozbieraj wszstko na czesci i oceniaj stan zuzycia wzrokowo oraz przy pomocy suwmiarki/mikrometru.

 

Jaki przebieg ma silnik? to ci wstepnie powiem co na pewno siadlo

Raczej myślałem o uszczelnieniu, silnik ma około 90tys przejechane.


Jezdzili dziadkowie, ojcowie, więc dlaczego nie my ? :)

#4 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 21 kwietnia 2014 - 09:30

Jesli tylko uszczelki wymieniasz to chyba nic skomplikowanego i sobie poradzisz. 

 

Przy takim przebiegu silnik moze byc juz zmeczony. Sprawdz czy sa progi w cylindrach, tloki czy nie przytarte. Skontroluj lozyskowanie walka rozrzadu. Oraz przydalo by sie pomieczyc czopy walu.



#5 OFFLINE   Biały1993

Biały1993

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 8g 15m 30s

Napisany 21 kwietnia 2014 - 11:37

Jesli tylko uszczelki wymieniasz to chyba nic skomplikowanego i sobie poradzisz. 

 

Przy takim przebiegu silnik moze byc juz zmeczony. Sprawdz czy sa progi w cylindrach, tloki czy nie przytarte. Skontroluj lozyskowanie walka rozrzadu. Oraz przydalo by sie pomieczyc czopy walu.

 

progi i tłoki sprawdzę, Jak sprawdzić łożyskowanie i zmierzyć czopy ? Chciałbym wszystko robić sam, zwłaszcza że jest to auto którego nie muszę mieć do jzdy na co dzień i może sobie stć w garażu :)


Jezdzili dziadkowie, ojcowie, więc dlaczego nie my ? :)

#6 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 21 kwietnia 2014 - 14:11   Najlepsza odpowiedź

Do sprawdzenia srednicy czopow przydaje sie mikrometr i pomiar czopa w roznych miejscach. Owalizacie czopa najlepiej sprawdza sie czujnikiem zegarowym. Lozyskowanie walka wstepnie mozna ocenic wzrokowo czy nie jest wytarte a do dokladniejszych pomiarow mozna sie posluzyc srednicowka lub mikrometrem wewnetrznym/szczekowym. Od biedy wszystkie te pomiary mozna zrobic dokladna suwmiarka ale wyniki nie beda zbyt dokladne. Wyniki pomiarow porownac z danymi zawartymi w ksiazkach czy mieszcza sie w granicach tolerancji.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



#7 OFFLINE   Biały1993

Biały1993

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 8g 15m 30s

Napisany 22 kwietnia 2014 - 13:50

Wilelkie dzięki ;) Postaram się posprawdzać to co napisałeś. A odnośnie skrzyni i gaźnika mógłbym liczyć na jakieś rady ?


Jezdzili dziadkowie, ojcowie, więc dlaczego nie my ? :)

#8 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 22 kwietnia 2014 - 16:39

Odnosnie tego krocca w pokrywie gaznika. Mozna go wbic na klej i powinno trzymac, chociaz ja bym wymienil pokrywe.

 

Co do skrzyni to zawleczki na lozysko oporowe musza byc. Jedna od gory i jedna od dolu. To co ci wypadlo w gornej czesci skrzyni to nie korek a odpowietrznik (tendy oleju sie nie wlewa). Do wlewania oleju sluzy korek z prawej strony skrzyni kolo manszety.

 

Na co zwrocic uwage przy przegladzie gaznika: Zwroc uwage na ustawienie plywaka i zaworek iglicowy ktory powinien miec ksztalt stozka.

Skontroluj luz na osi przepustnicy nie moze byc zbyt duzy a najlepiej jakby go wogole nie bylo. Jesli bedzie wyczuwalny nadmierny luz konieczna bedzie wymiana oski na nadwymiarowa. No i oczywiscie wymyc gaznik i zlozyc na nowej uszczelce i oringach. Mozna jeszcze sprawdzic czy podsawa gaznika jak i gorna czesz oraz pokrywa sa proste (przykladasz do szyby i patrzysz czy gaznik dolega cala powieszchnia i sie nie kolibie. Jesli beda szpary szlifujesz go na szkle zeby uzyskac plaska powierzchnie.

 

Co do skrzyni to przy przebiegu 90tys na pweno trzebaby wymienic wszystkie lozyska nawet te dwa duze w dyferencjale.

Napewno trzeba skontrolowac kola zebate, tuleje lozyskujace, synchronizatory, plytki i pierscziene sprezynujace lubia sie zuzywac.

Najwazniejsze jest odpowiednie ustawienie luzu zazebiania sie walka zdawczego z kolem talerzowym. Ja robie luz na "gazete"

Wycinam pasek papieru z gazety i jesli wloze go miedzy tryby to kolo talerzowe i walek zdawczy powinny sie zablokowac. Po usunieciu kawalka papieru tryby maja sie plynie krecic.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content



#9 OFFLINE   Biały1993

Biały1993

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 8g 15m 30s

Napisany 22 kwietnia 2014 - 17:48

No to teraz już mam chyba wszystko opisane czarno na białym :) w sobotę mam nadzieję że będzie wolne i będę mógł zacząć prace przy fiacie. Jeżeli nie będę czegoś wiedział ( a na pewno tak będzie) to będę się zgłaszał po dalsze instrukcje. Póki co strasznie mi pomogłeś i dzięki Ci bardzo ! :)


Jezdzili dziadkowie, ojcowie, więc dlaczego nie my ? :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.