Skocz do zawartości


Zdjęcie

[126p] Jak dostać się do łożyska?


3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kris30cm

Kris30cm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 3g 33m 27s

Napisany 15 kwietnia 2014 - 20:01

Witam!

Dostałem w `spadku` 126p z 90 roku. Mam troszkę rzeczy do robienia w nim.

Podczas jazdy `wyje` tylne koło. Postanowiłem zmienić łożyska.

Dziś odkręciłem koła i rozkręciłem bęben hamulcowy. I tu pojawia się pytanie. Co dalej? Nie widze żadnej dużej śruby ( koło tylnie) jedynie jakaś zaślepka. Jestem nieco zielony w mechanice, dlatego proszę Was o pomoc :)



#2 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 15 kwietnia 2014 - 20:10

Witam!

Dostałem w `spadku` 126p z 90 roku. Mam troszkę rzeczy do robienia w nim.

Podczas jazdy `wyje` tylne koło. Postanowiłem zmienić łożyska.

Dziś odkręciłem koła i rozkręciłem bęben hamulcowy. I tu pojawia się pytanie. Co dalej? Nie widzę żadnej dużej śruby ( koło tylnie) jedynie jakaś zaślepka. Jestem nieco zielony w mechanice, dlatego proszę Was o pomoc :)

 

 

 trzeba odkręcić zabierak i przegub od spodu auta wtedy wyciągasz na zewnątrz półoś krótką , później wyciągasz łożysko i wybijasz szalkę zewnętrzna odrazu oringi  wymień i niezapomnij o smaże



#3 OFFLINE   Kris30cm

Kris30cm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 3g 33m 27s

Napisany 15 kwietnia 2014 - 20:29

Oglądałem czy mogę się do tego dobrać z drugiej strony i zauważyłem śruby pół metra dalej. Rozumiem że całą pół oś wyjmuje i na stole normalnie bawię się w rozkład na części :)

Dzięki wielkie za info :)



#4 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 15 kwietnia 2014 - 20:38

Oglądałem czy mogę się do tego dobrać z drugiej strony i zauważyłem śruby pół metra dalej. Rozumiem że całą pół oś wyjmuje i na stole normalnie bawię się w rozkład na części :)

Dzięki wielkie za info :)

 

nie wyjmujesz całej półosi(półosi długiej) tylko od tylniej strony koła/wachacza na półosi masz zabierak na 4sruby na klucz 13 i to  musisz odkręcić a pod tym masz nakrętkę nie pamiętam jakiego rozmiaru chyba klucz m21i jak ją odkręcisz zdejmujesz przegub stalowo-gumowy i wyciągaszz półoś krótką czyli tą co jest piastą koła tylniego jednocześnie. 





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.