Jump to content


Photo

[126p] Jak dostać się do łożyska?


3 replies to this topic

#1 OFFLINE   Kris30cm

Kris30cm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 posts
    • Time Online: 3g 33m 27s

Posted 15 April 2014 - 20:01

Witam!

Dostałem w `spadku` 126p z 90 roku. Mam troszkę rzeczy do robienia w nim.

Podczas jazdy `wyje` tylne koło. Postanowiłem zmienić łożyska.

Dziś odkręciłem koła i rozkręciłem bęben hamulcowy. I tu pojawia się pytanie. Co dalej? Nie widze żadnej dużej śruby ( koło tylnie) jedynie jakaś zaślepka. Jestem nieco zielony w mechanice, dlatego proszę Was o pomoc :)



#2 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 posts
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Posted 15 April 2014 - 20:10

Witam!

Dostałem w `spadku` 126p z 90 roku. Mam troszkę rzeczy do robienia w nim.

Podczas jazdy `wyje` tylne koło. Postanowiłem zmienić łożyska.

Dziś odkręciłem koła i rozkręciłem bęben hamulcowy. I tu pojawia się pytanie. Co dalej? Nie widzę żadnej dużej śruby ( koło tylnie) jedynie jakaś zaślepka. Jestem nieco zielony w mechanice, dlatego proszę Was o pomoc :)

 

 

 trzeba odkręcić zabierak i przegub od spodu auta wtedy wyciągasz na zewnątrz półoś krótką , później wyciągasz łożysko i wybijasz szalkę zewnętrzna odrazu oringi  wymień i niezapomnij o smaże



#3 OFFLINE   Kris30cm

Kris30cm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 posts
    • Time Online: 3g 33m 27s

Posted 15 April 2014 - 20:29

Oglądałem czy mogę się do tego dobrać z drugiej strony i zauważyłem śruby pół metra dalej. Rozumiem że całą pół oś wyjmuje i na stole normalnie bawię się w rozkład na części :)

Dzięki wielkie za info :)



#4 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 posts
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Posted 15 April 2014 - 20:38

Oglądałem czy mogę się do tego dobrać z drugiej strony i zauważyłem śruby pół metra dalej. Rozumiem że całą pół oś wyjmuje i na stole normalnie bawię się w rozkład na części :)

Dzięki wielkie za info :)

 

nie wyjmujesz całej półosi(półosi długiej) tylko od tylniej strony koła/wachacza na półosi masz zabierak na 4sruby na klucz 13 i to  musisz odkręcić a pod tym masz nakrętkę nie pamiętam jakiego rozmiaru chyba klucz m21i jak ją odkręcisz zdejmujesz przegub stalowo-gumowy i wyciągaszz półoś krótką czyli tą co jest piastą koła tylniego jednocześnie. 





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.