Witam, mam problem z maluszkiem ale żeby jasno zobrazować sytuację to zacznę od początku. Jakiś czas temu zurzyło mi się małe koło zebate napędu rozrządu do tego stopnia że nie obracało tym dużym. Myślałem że to uszczelka pod głowicą bo słychać było :psikanie: ale to widocznie uchylony zawór który wyuszczał powietrze podczas rozruchu. W nocy jak mnie cholowali wrzucałem 3 bieg żeby trochę prądu mieć bo akumulator mi padł od jazdy na światłach i nie wiem czy takim zachowaniem czegoś powaznie nie spieprzyłem. Po powrocie do domu rozebrałem silnik, okazało się że to nie uszczelka, zajżałem więc do rozrządu a tam gładkie koło... kupiłem nowy zestaw naprawczy, założyłem nowy kompletny rozrząd, i złożyłęm silnik, ustawiłem zapłon ustawiając koło pasowe na znak 10' i żaróweczkę 2W podłaczyłęm jednym biegunem pod + na alternatorze a drugi pod wyjście z przerywacza zapłonu i kręciłem aparatem tak aby wyłapać moment zapalenia się żarówki i tak dokciłem aparat. Zawory też ustawiłem ssące 0,2 wydechowe 0,25. Uruchomiłęm silnik, pracował nawet ładnie ale nie miał mocy a jak się rozgrzał to nie szło go odpalić, trzebabyło odczekać minimum pół godziny to załapał. miałem głowicę z innego malucha którą splanowałem 1,5mm, założyłęm ją ale nadal jest to samo. Po wizycie u mechanika, mechanik stwierdził że zapłon jest OK ale luz zaworowy na zaworze wydechowym pierwszego cylindra jest za mały. Ustawił zawory i faktycznie maluch zapalił (ciepły) jMechanik zalecił mi także aby przy splanowaniu głowicy zwiększyć szczelinę miedzy elektrodami świecy do 0,9mm. Tak też zrobiłem ale nic to nie dało. Dziś postanowiłem opóźnić lekko zapłon (tak z ciekawości, zobaczyć czy coś to zmieni) jednak zmieniło się tylko to że maluch nie pali wgl i przy rozruchu coś go blokuje-coś jakby zapłon miesznaki miał mijsce w połowie sówu sprężania i silnik podczas rozruchu na chwilę przystaje i wydache charakterystyczny głos takiego "głuchego uderzenia". Postanowiłem sprawdzić zawory. Co się okazało? brak luzów na zaworach ssących. ustawiłem je prawidłowo, ale to nic nie dało, sprawdziłęm luz jeszcze raz, na sących był już za duży, na dolotowych to samo. Po prostu mam wrażenie że luzy zaworowe same się zmienieają. Czy jest to możliwe? Ktoś mi mówił że w takiej sytuacji kiedy się całkowicei zurzyje koło zębate rozrządu to coś się dzieje na ułozyskowaniu tego dużego koła i wałek rozrządu nie obraca się w okół jednej osi? Wie ktoś coś może na ten temat? Proszę o pomoc bo nie mam już sił a chę go jakoś naprawić. Do postu dołączam zdjęcie na którym jest zużyte koło zebate i założony nowy rozrząd. Mam nadziej że dobrze ustawiłęm na znakach.
Pomocy! Po wymianie rozrządu malich nie pali a jak pali to słaby
#2 OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 21:25
Znaki na rozrządzie ci się nie zgadzają, to pewnie przyczyna tego wszystkiego. Przekręć wał tak, aby znaczek małego koła był dokładnie pomiedzy oboma stronami łańcuszka (1 ząbek wyżej niż na zdjęciu) i wtedy do niego ustaw górne koło i załóż łańcuch.
#4 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 11:37
No, jest lepiej ale dalej jak się rozgrzeje i pod obciązeniem na średnich obrotach (np. 4 bieg, równa droga, 55km/h) przerywa a jak puszczę go z obrotów to gaśnie i nie zapali, a kręcąc wydaje dźwięki jakby się dławił. Ratujcie Panowie bo ja już mam dość. Dziś znów wróciłem do domu na sznurku, kręciłęm wałem korbowym jak był ciepły i lekko chodził, a więc nie "łapie" na panewkach ani na pierścieniach, zawory sprawdzam i ustawiam tak że jest idealnie (0.20/0,25), zapłon ok, co to może być? Jak wejdzie na obroty to idzie jak burza, dziś 100km/h leciałem, a jak dojechałem do krzyżówki to zszedł z obrotów zgasł i koniec. Pomóżcie proszę, bo ja już nie mam siły do tego samochodu.. Tu jest link do foto z obecnym stanem rozrządu, podaje w linku bo coś nie mogę wrzucić normalnie.
#5 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 19:19
Nie zrażaj sie chłopie tak do malucha Mnie coś stukało w silniku nonstop, wyjąłem i rozebrałem silnik. Robiłem miesiąc bo musiałem pogodzić szkołe i inne obowiązki. nic nie znalazłem! skręciłem i jeździ jak nowy JA bym sie bawił z zapłonem i jeszcze raz ustawił zawory, dokręcając fest klawiaturke i śrubke na każdym koniku.
#6 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2014 - 11:28
przespałem się i już nabrałem sił... wczoraj zauważyłem coś dziwnego a mianowicie wyjąłęm świece i włączyłem zapłon i iskra jest na dwuch świecach jednocześnie bo mam cewkę dwubiegunową ale iskra pojawia się tylko pod koniec suwu sprężania ale tylko dla pierwszego cylindra i tak się zastanawiam bo może mam aparat zapłonowy przystosowany do rozdzielacza i jest na wałku aparatu za mało krzywek żeby przerywacz iskrę wcześniej dawał? A i nie mam kondesatora na cewce, dopiero dziś się dowiedziałemmże też ma być... To taki sam jak na aparacie zapłonowym ma być?
#7 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2014 - 14:29
piszesz " wyjąłęm świece i włączyłem zapłon i iskra jest na dwuch świecach jednocześnie bo mam cewkę dwubiegunową ale iskra pojawia się tylko pod koniec suwu sprężania ale tylko dla pierwszego cylindra" za cholerę nie rozumiem to masz tą iskrę na obydwóch czy nie
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#12 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2014 - 22:47
Kolego moim zdaniem czeka cię gruntowny remont..
Widzę, że zerwałeś zęby na kółku więc olej jest cały z opiłkami.
Napisz czy wymieniłeś olej
Resztki zębów powinny siedzieć w misce więc też to musisz wyciągnąć
W sumie po czymś takim powinieneś rozebrać silnik i go przeczyścić gruntownie
Opiłki mogły uszkodzić:
-pompę olejową (po lewej stronie na zdjęciu poniżej trzeba rozebrać i sprawdzić czy na ściance są rysy dookoła)
Jak są to znaczy, że musisz pojechać na złom i sobię takową zapieldorić
-panewki
-konika zaworów
-tłok, cylinder, pierścienie
jak masz porysowaną tą pokrywę rozrządu to resztę prawdopodobnie też i silnik będzie źle pracował, nie trzymał ciśnienia oleju, brać olej i po prostu nieodpowiednio smarować.
zastanowiłbym się nad kupnem innego silnika.
Jaki to jest rocznik? i jaki śilnik?
chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję
#13 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2014 - 23:36
a więc tak, olej jest czysty bo szukając przyczyny rozebrałem silnik i olej przefiltrowałęm, pierścienie są ok, luzuw nie ma ani na panewkach ani na wałku rozrządu ( a przynajmniej wyczówalnych), pompa oleju już wymieniona choć na moje oko wszystko ze starą było ok. Choć z opiłakmi z zępów nie pomyślałem że mogły uszkodzić coś tak że gołym okiem nie zoibaczę. Na razie wymienię czójnik, jeśli nadal będzie to samo to będe szukał silnika. A jak już to mniej więcej jakiego rocznika silnika szukać i czym się kierować określając jego stan. Chdzi mi o to żeby nie kupić gorszego szmelcu niż już mam
#14 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2014 - 08:10
rajczak, rozbierz ten silnik jeszcze raz zweryfikuj tak jak należy wszystkie części ( przede wszystkim stan wału , zużycie panewek ) jeżeli trzeba to wymień co należy abo nie rób nic i tłucz go dopuki nie padnie do końca a na spokojnie znajdź drugi silnik.
Trzeba zacząć od twojego pierwszego wpisu - ten silnik był katowany przy jeździe i próbach odpalania ( jeszcze przed wymianą rozrzadu ) sądząc po stanie małego koła ( ja czegos takiego na żywo nie widziałem), napewno nie miał prawidłowego smarowania więc przypuszczam iz stan panewek jest tam raczej tragiczny
PS. ja dobrze widze .... co zrobiłeś ? cyt.: "olej przefiltrowałęm" - olej się zmienia na nowy
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#16 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2014 - 21:47
sprawdź tą pompę. Palcem przejedź po ściance. Bo jak pompę wymieniłeś a obudowę zostawiłeś, to nic ci nie daje. Bo jak olej jest ciepły to jest rzadszy. I wtedy może przez te rowki cofać.
chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję
#17 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2014 - 21:53
motokrzych, Oświeć mnie i innych co to jest ta obudowa pompy co ma rowki i po jakiej ściance trzeba jeździć palcem ....... używaj jakiejś normalnej terminologii , to o czym piszesz nazywa się zawór pompy olejowej
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#18 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2014 - 14:42
przy rozbiorze silnika przyglądałem się panewkom i gołym okiem nie widziałem jakiś nieprawidłowości, nie były jakieś porysowane albo nierównomiernie starte, po skręceniu korbowodu luzów między czopem wału a panewką nie było, choć szarpałem korbowodem w różne strony ( luz był tylko wzdłużny względem wału ale takowy musi lekki być), w każdym razie ruszając korbowodem w górę i w dół luzu nie wyczułem, pierścienie, tłoki i cylinder również nie wyglądają na styrane, a co do opinie że silnik był wcześniej katowany to jest to możliwe bo mam go zaledwie od roku i do czasu awarii rozrządu nic przy nim nie robiłem a jeżdżę raczej spokojnie. Ale zrobię tak jak kolega "dobry" mówił, na tym będę jeździł a w miedzy czasie poszukam innego. Tylko takie pytanie, co sprawdzać w silniku przed zakupem? Wiem że pewnych rzeczy sprawdzić się nie da ale co można sprawdzić tak aby można było określić stan silnika?
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|
|
Otwieranie bagażnika z urwaną linką |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Ogrzewanie |
Mechanika | Miłośnik 126p |
|
|
|
Spawanie podłogi |
Stylistyka | Michal22069 |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|