Skocz do zawartości


Zdjęcie

Swap na 1.1 SPI czy MPI?


15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 24 marca 2014 - 14:12

Witam wszystkich,

jestem tutaj nowy, to mój pierwszy temat :)

 

Planuje zrobić z mojego leciwego maluszka samochód do poruszania się na codzień i w ewentualne trasy po Polsce. Czytając inne posty doszedłem do wniosku że silnik 1.1 spokojnie mi wystarczy, teraz zastanawiam się który wybrać. Mpi to chyba nowsza konstrukcja, więc może byłby lepszy? Zależy mi na niezawodności, abym nie musiał co chwila przy czymś grzebać.

 

Kolejne pytanie to czy te silniki zmieszczą się do oryginalnej komory silnika, chciałbym zachować 2 tylne miejsca dla pasżerów.

 

Co ze skrzynią biegów, orgyginalna czy coś innego?

 

Poradźcie :)



#2 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 24 marca 2014 - 16:29

Ja mam osobiście 1.1 spi z ccs po pierwsze tam pare kabelków mniej ale też  immo niema :)

a czy tak nowsza konstrukcja to niewiem tylko wtryskiem się rożni i troche większą przepustnicą i chyba mpi miało 2 sondy lambda ( przynajmniej tak w seju mam ).  

Jak chcesz zachować kanape to skrzynia raczej tylko seria (choć brakuje tego 5 biegu :) )

Silnik mieście się w komorze  nastyk ( trzeba klapę trochę podcinać na dole pod alternator i pompę wody) 

Wiecej zabawy jest z chłodzeniem :) bo większość ludzi robi rurami/alupex pod autem co dla mnie jest trochę głupotą bo jak gdzieś zahaczysz to lipa troche. Ja osobiście chłodzenie mam puszczone profilami 40x20 po podłodze pasażera i są niskie także miejsca nie zabierają i są odporne na uszkodzenia :)



#3 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 24 marca 2014 - 17:07

Trochę jeszcze poczytałem i chyba SPI będzie dobrym wyborem tylko martwi mnie skrzynia wiele opinii jest że oryginał szybko pada a mi zalezy na niezawodności.

Da się coś wymyśleć do tego silnika tak żeby tylna kanapa została?

A może inny silnik z inną skrzynia?

 

Co do chłodzenia to wyczytałem gdzieś ciekawy pomysl na chlodzenie rury stalowe puszczone dołem przyspawane do podłogi.

Ogólnie nie chce tego robić sam(brak czasu, umiejętności i narzędzi) chciałbym, aby warsztat zrobił to na moje zlecenie polecacie jakiś?

Jestem troche nowy w temacie dlatego mam dużo pytań.



#4 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 24 marca 2014 - 19:05

Powiem ci że jak narazie u mnie seryjna skrzynia wytrzymuje i odziwo nawet zabieraków nie zerwałem ani razu a nie jeżdżę delikatnie jedyne co to półoś ukręciłem ale to jak był gaz i hamulec naraz żeby w miejscu zamielić ale to  dopiero za którymś razem :P

ja osobiście widziałem jeszcze silnik z hondy ( lewo obrotowy ) + skrzynia z kadeta ale to już dużo kombinowania.
Jest jeszcze opcja z skrzynia od skody rapid ale koszty idą w góre i to sporo (prawie 2x) a na dodatek trzeba podłoge przerabiać i kanapa robi raczej wylot tu fotki. z skrzynią rapida

4.jpg7.jpg



#5 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 24 marca 2014 - 19:53

szkoda że tak to wygląda, boje się o tą skrzynie oryginalną zwłaszcza że docelowo to auto będzie użytkować kobieta nie bardzo znająca mechanikę więc chcialbym żeby było maksymalnie niezawodnie :P

 

widziałem jeszcze projekty ze skrzynią od CC + ten 1.1 SPi, a co z oryginalna skrzynką SC wejdzie?



#6 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 24 marca 2014 - 20:14

skrzynia sc/cc wejdzie ale w centralu w zwykłym jakoś niebardzo sobie to wyobrażam ,

a jeśli to auto ma kobieta użytkować to już lepiej wszczepić 900cm (39km) bo na 1.1(55km) potrafi pokazać rogi :) 

mi się już nieraz zdarzyło że po dociśnięciu gazu na 3 biegu  na mokrym asfalcie podczas manewru wyprzedzania ew na łuku zaczął lecieć bokiem :).



#7 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 24 marca 2014 - 20:22

pomysl z 900ccm nie jest zły ale czy to wystarczy na trasy, planuje nim po remoncie zwiedzać Polskę i co wtedy ze skrzynia?

 

oczywiście chciałbym wymienić zawieszenie, hamulce i co jeszcze trzeba aby prowadził sie jak najpewniej, żeby nie mógł mnie zaskoczyć :P

 

darjojo zdjęcia ktore wrzuciłeś widziałem na stronie budowaswapow.pl twoj maluszek tam był? z tego co sie orientowałem to chyba tylko oni robią takie projekty na zamówienie od początku do końca



#8 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 24 marca 2014 - 20:37

 

 

darjojo zdjęcia ktore wrzuciłeś widziałem na stronie budowaswapow.pl twoj maluszek tam był? z tego co sie orientowałem to chyba tylko oni robią takie projekty na zamówienie od początku do końca

 

tak te zdjęcia są z strony sebcyca :) ale chodziło mi tylko o to żeby ci to pokazać :) 
jedyne co jest w moim maluszku od sebcyca to kryza miedzy silnikiem a skrzynią i flansze pod zaciski z cc resztę robiłem sam :)

a co do prowadzenia to miałem swego czasu felgi z sc 13 szerokie na 5 cali i na tym opony 155/65r13 i na takim zestawie mi się bardzo dobrze jeździło :)



#9 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 24 marca 2014 - 20:59

a jeśli to auto ma kobieta użytkować to już lepiej wszczepić 900cm (39km) bo na 1.1(55km) potrafi pokazać rogi :)

mi się już nieraz zdarzyło że po dociśnięciu gazu na 3 biegu  na mokrym asfalcie podczas manewru wyprzedzania ew na łuku zaczął lecieć bokiem :).

 

 

Tak z ciekawości spytam, jakie kapcie miałeś z tyłu?



#10 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 24 marca 2014 - 21:06

Tak z ciekawości spytam, jakie kapcie miałeś z tyłu?

155/65r13 dębica vivo , ale na tym samym rozmiarze na debicy frigo kleił się jak niewiem



#11 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 24 marca 2014 - 22:44

Sam mam 1,1 z ccs i skrzynie z rapidki i kanapa wchodzi bez problemu, trzeba umiejętnie wyciąć otwór w podłodzę, a potem wspawać wzmocnienia, aby bez większych problemów włożyć kanapę,



#12 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 26 marca 2014 - 09:58

To co polecacie w moim wypadku? bo jestem już trochę skołowany

 

poza tym, znacie kogoś lub firmę która mogłaby to wykonać?



#13 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 26 marca 2014 - 11:18

To co polecacie w moim wypadku? bo jestem już trochę skołowany

 

poza tym, znacie kogoś lub firmę która mogłaby to wykonać?

 

Jedną z takich firm jest własnie warsztat sebcyca. a skąd jesteś ??



#14 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 26 marca 2014 - 14:20

jestem z opolszczyzny, okolice Kędzierzyna-Koźla, ale licze się z tym że będe go musiał gdzieś zawieźć nawet kilkaset kilometrów no ale wiadomo im bliżej tym lepiej



#15 OFFLINE   lukasz91

lukasz91

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 18g 57m 4s

Napisany 31 marca 2014 - 14:49

Czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć w temacie?

 

Chodzi mi o jak najbardziej niezawodne połączenie skrzynia-silnik mieszczące się w oryginalnej komorze silnika oraz ewentualnie warsztat który mógłby się tego podjąć?



#16 OFFLINE   konra.dzik

konra.dzik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 1d 17m 1s

Napisany 18 stycznia 2015 - 11:46

Widzę kolego że masz podobne wątpliwości jak ja. Chciałbyś mieć najmocniejszy z możliwych piec w maluszku, boisz się o seryjną skrzynie i nie za bardzo masz ochotę kombinować. Do tego chcesz latać dalej niż wokół komina.

Pytałeś czy 900ccm nie za mało w trasę, jak miałem 5 lat, ojciec kupił matce w Tychach nowego maluszka. CC nie chciała bo miał ściętą dupe :D tym maluszkiem z moim młodszym bratem, jego rówieśnikiem i matką, robiliśmy takie tripy po polsce że jak sobie teraz wspominam, to mam wrażenie że ten samochód był niemal stworzony do takich tras. Morze, góry, byliśmy nim wszędzie. Mieszkam w Warszawie, Mama pochodzi z Hrubieszowa, regularnie co tydzień jeździła maluszkiem do rodziców, na weekend. Da się serią.

Wracając do tematu, ja bym celował w 900 ew 1.0 z uno, skrzynia seria. Mój maluszek będzie czerwony. Start mam 4 000, plus zakup malucha. I w takiej kasie chciałbym się zmieścić. I tak pewnie przez jakis czas bede latać serią.

Podsumowując, dwie baby, trójka dzieciaków i trumna na dachu. I na dwa tygodnie nad morze :D

 

Fak dopiero spojrzałem, że kotleta odgrzałem :D Wybaczcie





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.