Nie tym razem, ale już niedługo możliwe że tak
Niebieski (27) FL '89 z Wrocławia :)
#61 OFFLINE
Posted 29 June 2015 - 21:18
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#62 OFFLINE
Posted 05 August 2015 - 18:59
No i stało się - przyszedł czas na wymianę silnika w niebieskim 126. Stary silnik prawda wcale nie dokonał żywota, ale w końcu pojawiła się jednoznaczna diagnoza odnośnie jego stanu - nadmierne zużycie pierścieni tłokowych i związane z tym duże nadciśnienie w skrzyni korbowej, powodujące liczne wycieki. Cała sprawa wyszła na jaw przy okazji licznych prób uszczelnienia silnika, które jakimś sposobem nie dawały efektu. Pojawiły się opaski na dolocie i na odmie, nowa, aluminiowa pokrywa zaworów, uszczelka miski wklejona dodatkowo silikonem, ale to nie pomogło - cały czas lało się (zwłaszcza z pod uszczelki pod pokrywą), ponadto dużo oleju trafiało wprost do dolotu w takich ilościach, że ostatecznie zapychało to gaźnik. W tej sytuacji nie pozostało nic innego jak wymienić jednostkę napędową, czym właśnie się zajmuję
Nowy silnik pochodzi z żółtego 126 rocznik '84, którego sprzedałem w marcu. Tak naprawdę do przełożyłem tylko sam blok z cylindrami, bo reszta gratów (aparat zapłonowy, tłumik, alterator z wentylatorem i obudowami, dolot, gaźnik oraz nowa pokrywa) pochodzą ze starego silnika. Przy okazji wymieniłem prawie wszystkie uszczelnienia skrzyni biegów (wybierak, osłony "lizaka", pokrywy przedniej oraz wspornik wałka sprzęgłowego) w nadziei, że to pomoże rozwiązać problem masowo uciekającego ze skrzyni oleju. Pojawiło się też nowe sprzęgło. Dzisiaj udało mi się uruchomić silnik, a jutro mam nadzieję, auto wróci do ruchu
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#64 OFFLINE
Posted 01 September 2015 - 20:43
Hej
Modułu jeszcze nie zakładałem bo nowy silnik po montażu wymagał jeszcze wielu drobnych regulacji, ale jak tylko go wrzucę to zdam relację A jakie masz ustawienia zapłonu, świec itp? Iskra może być słaba z kilku powodów, niekoniecznie musi być to wina modułu. Jedną z przyczyn jest np. ogólny kiepski stan instalacji elektrycznej lub samych świec.
Z drugiej strony tydzień to trochę mało, żeby coś powiedzieć o skuteczności modułu. A ocenianie iskry na oko to raczej mało precyzyjna metoda
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#65 OFFLINE
Posted 02 September 2015 - 06:58
przerwa na świecy 0,9, nowe przewody.
Jedno co zauważyłem to po odpaleniu moge od razu ssanie odpuścić i jechać, wcześniej troche sie dusił, a zapłon mam na ok 13
Zakupiłem go po jak sie nagrzeje dobrze silnik to po 10 min postoju kręci mi z 5-7s.
Z rana pali od strzała, po rozgrzaniu ( po 20km) jak zgasze i poczekam z 30s-1min to też od strzała a po ok 10 min postoju kręci i kęci.
#66 OFFLINE
Posted 04 September 2015 - 08:44
A dodajesz gazu przy rozruchu na ciepłym? 20km to już będzie silnik całkowicie rozgrzany
Ew. masz częstą przypadłość naszych maluszków - nieszczelny zaworek zwrotny w pompie paliwowej, co powoduje częściowe cofanie się paliwa do baku z przewodów między pompą a gaźnikiem.
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#68 OFFLINE
Posted 04 September 2015 - 09:02
Racja, nie pomyślałem o tym A przed montażem modułu tak się nie działo?
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#70 OFFLINE
Posted 26 December 2015 - 00:04
No i niestety silnik, który niedawno założyłem do niebieskiego dzisiaj najprawdopodobniej wyzionął ducha Ledwo, ledwo dowiózł mnie do domu, po drodze wyrzucając przez odmę oraz pokrywę zaworów prawie cały olej jaki był w silniku... Tym samym auto stanęło na dobre na jakiś bliżej nieokreślony czas. Co ciekawe, gdy ten sam motor pracował w żółtym '84 to działał normalnie i nie było z nim problemów, a w niebieskim przejeździł niecałe 2000 km i taka awaria...
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78