To w takim razie fajnego masz kierownika w dziale komunikacji bo u mnie w życiu takiej opcji by nie było
Niebieski (27) FL '89 z Wrocławia :)
#43 OFFLINE
Posted 06 July 2014 - 14:02
Udało się, naprawdę się udało! Zdobyłem za rozsądną cenę fabrycznie nowy, lśniący bagażnik dachowy do 126p
Jest nawet instrukcja, karta gwarancyjna i metka
Korzystając z okazji wrzucam kilka innych fotek - ta druga wykonana została tuż po zakupie autka (jeszcze przed przerejestrowaniem jak widać), ale dopiero teraz udało mi się zgrać zdjęcia z telefonu. Dwa tygodnie temu na tyle mojego 126p pojawiła się blenda Zaś piaskowy 126p (z którym i mój kremowy kiedyś miał zdjęcie) nadal stoi tam gdzie stał
A tu ciekawostka z mojego osiedla - Fiat CC 700 z bardzo podobnym kolorze Przy okazji można zobaczyć jak zmienił się mój niebieski 126p od momentu zakupu
A już niedługo kolejne nowości
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#45 OFFLINE
Posted 07 July 2014 - 04:01
Ta moja jest uniwersalna, pasowałaby nawet do ST z pierwszej serii W ogóle były trzy wersje - cała płaska bez przetłoczeń, taka jak moja i jeszcze jedna innego producenta, która pasuje tylko na klapę od EL (z wycięciami na znaczki i przetłoczeniami identycznymi jak na klapie)
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#47 OFFLINE
Posted 07 July 2014 - 11:19
Ta moja jest akurat filmy "Lider Krispol" 80zł bodajżde od kolegi z forum, z tym że jest lekko pęknięta w narożniku gdzie jest naklejka z nazwą producenta
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#48 OFFLINE
Posted 30 July 2014 - 19:26
No i wymieniona pół roku temu uszczelka pod głowicą właśnie dokonała żywota po przejechaniu zaledwie ok 7000 km... Robił to jeszcze poprzedni właściciel, ale zarzekał się, że nic już nie trzeba się martwić. Ale okazało się, że jednak trzeba było. Mniej więcej 4000km temu dokręcałem nakrętki głowicy, ale przyszły upały i moje wyjazdy w dalsze trasy i niestety - nadwyrężona wcześniej przez niedokręconą ponownie na czas głowicą uszczelka padła. Auto jeździ teraz jak stary diesel...
No cóż - jak to wszystko trzeba w tych naszych 126 skrupulatnie i sumiennie pilnować... Ale autko niedługo będzie znów jeździć Przy okazji pytanie - czy w maluchu też trzeba planować głowicę przy każdej wymianie uszczelki?
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#50 OFFLINE
Posted 21 August 2014 - 19:19
...i obrotomierz MS2...
Założyłem też tłumik Michael Speeder FL, ale szczerze mówiąc to poza efektem wizualnym nie zauważyłem innych zmian - dźwięk jest niemal taki sam jak w serii. Osiągi - trudo powiedzieć, teorytycznie nowy tłumik powinien dawać lepszy przelot spalin, w związku z czym powinny się miminalnie poprawić. Ale nie zauważyłem, żeby tak było. Czy usunięcie kratki może coś zmienić? Pozytywna rzecz jaka wynikła z wymiany tłumika to przypadkowe odkrycie dlaczego silnik zrobił się głośny - to wcale nie uszczelka pod głowicą tylko... brak jednej ze śrub łączących kolektor z głowicą... Oczywiście od strony skrzyni biegów, dlatego nie było tego widać, dopiero po wyjęciu tłumika okazało się, że kolektor jest luźny. Na całe szczęście w nieszczęściu w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę uszczelniacza wału korbowego pod sprzęgłem i ponieważ i tak pewnie wyjmiemy cały motor to przy okazji naprawimy wydech.
A poniżej reszta fotek Przód ma obecnie założone testowo białe, przeźroczyste kierunkowskazy:
Co do tyłu - moim zdaniem to trzecie światło STOP firmy Wesem wygląda naprawdę super - zresztą zobaczcie sami:
A w kabinie jeszcze trochę pracy (np. wymiana wyblakniętych przełączników), choć i tak jest tu już całkiem przyjemnie
W planach jest jeszcze m.in. wymiana przedniego resoru (prawdopodobnie jest już wypracowany i wszystkie nierówności drogi przenosi mi na kierownicę) oraz kompletu amortyzatorów, oczywiście firmy KYB. Trzeba też wreszcie podłączyć wskaźnik temperatury oleju w zestawie przyrządów.
Możliwe też, że pojawią się inne kołpaki lub alufelgi 12' Jedną już mam, potrzebuję jeszcze trzy
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#52 OFFLINE
Posted 21 August 2014 - 20:02
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#53 OFFLINE
Posted 30 August 2014 - 19:19
Absolutnie nie polecam tłumika Michael Speeder FL - po zaledwie tygodniu pracy w aucie tłumik zaczął brzęczeć i jest do wymiany. I jak wspomniałem wcześniej - żadnej różnicy w dźwięku nie ma, wręcz miałem wrażenie, że Michael jest głośniejszy. 139zł wyrzucone w błoto. Jutro zmieniam z powrotem na serię.
Za to gorąco polecam szczęki hamulcowe SRS - hamulec zaczyna pracować zdecydowanie szybciej i skuteczniej. Wczoraj założyłem do auta komplet razem z nowymi bębnami i różnica jest kosmiczna
Teraz w kolejce do wymiany wspomniane wszystkie cztery amortyzatory, resor i tuleje wahaczy przednich.
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#54 OFFLINE
Posted 31 August 2014 - 11:01
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Zapraszam na https://www.facebook.../126pbyszczepek
#55 OFFLINE
Posted 31 August 2014 - 14:12
A przy okazji kilka fotek z ostatnich prac
A jak ktoś ma problem ze zdęciem bębna, to jest jeden ze sposób, aby go ściągnąć. Pamiętajcie tylko, żeby porządnie zabepieczyć auto na podnośniku:
Dodatkowo maluszek dostał dzisiaj białe klosze bocznych kierunkowskazów (bo pomarańczowe wyglądały moim zdaniem dziwnie w połączeniu w białymi z przodu) oraz czarne pióra wycieraczek, zamiast tych chromowanych, które miałem do tej pory.
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#56 OFFLINE
Posted 08 April 2015 - 20:17
Rany to już pół roku nic nie wrzucałem? Pora nadrobić
W październiku 2014 w obliczu zbliżającego się przeglądu maluszek zyskał nowy przedni resor, cztery nowe amortyzatory KYB, nowe tuleje w przednich wahaczach oraz pojechał na geometrię:
Niedługo po badaniu technicznym żywota dokonała uszczelka pod głowicą. Zaraz pod zakupie auta w marcu 2014 zleciłem pewnemu warsztatowi dokręcenie nakrętek głowicy, gdyż niedługo przez sprzedażą auta poprzedni właściciel wymieniał ją. Panowie mechanicy najwyraźniej uznali to za zbędne gdyż tego nie zrobili. Efekt był taki, że po pół roku dwie nakrętki na pierwszym cylindrze odkręciłem palcami bez używania siły... Resztę widać na zdjęciach:
Podobnie rzecz się miała z filtrem odśrodkowym, który również nie został wyczyszczony mimo iż prosiłem aby zostało to zrobione kiedy cały silnik był na wierzchu. Przynajmniej już wiem, gdzie już nie warto przyjeżdżać.
Przed świętami w grudniu zaczęła się kolejna poważniejsza operacja przy silniku, dzięki której auto zyskało nową miskę olejową z czujnikiem temperatury (w końcu mógł ożyć wskaźnik na liczniku z BIS-a). Odkryłem także przyczynę regularnego przegrzewania się silnika i powstawania spalania stukowego podczas jazdy w trasie. Był nią totalnie rozregulowany aparat zapłonowy. Nie dość że miał luz osiowy góra - dół na wałku prawie 2mm (!!!) to jeszcze ciężarki regulatora odśrodkowego latały sobie swobodnie w środku. O już dość znacznie upalonych platynkach nawet nie będę wspominał Aż mi wstyd było, że nie zajrzałem tam wcześniej. Dodatkowo pojawiła się podstawka pod gaźnik od piotrossa, która okazała się rewelacyjna, w połączeniu z nowym zapłonem auto bardzo odżyło. Żeby to uczcić wybrałem się na wycieczkę po Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, podczas której popełniłem pamiątkowe zdjęcie z mostem rędzińskim:
W styczniu po dokładnym oczyszczeniu wskoczył inny komplet bardzo fajnych foteli:
Także w styczniu przeżyłem niemiła niespodziankę związaną z flanszą pod przekładnię listwową. Już wcześniej miałem z nią problemy (niesymetryczne ustawienie przekładni względem auta by wałek przegubowy kolumny kierowniczej pasował powodował spore problemy z ustawieniem zbieżności), ale urwanie się jednej ze śrub łączących obejmę to chyba przesada, nie uważacie? Przez kilka dni auto nosiło mi z prawa na lewo na nierównościach i nie wiedziałem dlaczego... Jak dla mnie to 150zł wyrzucone w błoto:
W każdym razie to ostatecznie przekonało mnie, że jeśli ktoś rozważa przeróbkę na maglowicę to tylko i wyłącznie z użyciem fabrycznego mocowania. Mnie udało się się je zdobyć z kasowanego BIS-a i zapłaciłem za to połowę ceny tej rzemieślniczej flanszy. W najbliższej przyszłości na pewno wymienię.
A pod koniec stycznia auto przekroczyło bardzo "zły" przebieg oraz zyskało na dwa miesiące starszego brata pomalowanego na ten sam kolor:
"Rodzeństwo" długo jednak nie pobyło razem, gdyż w lutym kupiłem jeszcze innego 126 (o którym zaraz zakładam nowy temat), a tego ze zdjęcia sprzedałem niedługo później.
Luty i marzec zaś minął mi pod znakiem kosmetyki - wymieniłem linkę hamulca ręcznego, przez dwa tygodnie miałem także okazję zaznać przyjemności odpalania na kij po urwaniu się spinki linki rozrusznika, którą dopiero wczoraj wymieniłem na nową
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#58 OFFLINE
Posted 08 April 2015 - 22:45
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
#59 OFFLINE
Posted 29 June 2015 - 12:13
Paczka przyszła, niedługo testy:
To moduł zapłonowy firmy Digitech Wiem, że kilka osób miało już z nim do czynienia, możecie coś mi opowiedzieć na ten temat? Mój to najnowsza wersja STS-14N.
W planach na najbliższy czas także podłączenie kontrolki ssania, oraz projekt nieco poważniejszy - montaż gaźnika z fiata CC 700. Mam już prawie wszystko, włącznie ze specjalną podstawką. Brakuje mi już tylko dźwigni gazu (do złączenia przepustnicy CC z cięgnem 126p) oraz linki ssania z BIS-a (chyba że da się jakoś wykorzystać tą oryginalną). Już niedługo więcej fotek
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78