Skocz do zawartości


Zdjęcie

Niebieski (27) FL '89 z Wrocławia :)


69 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 29 czerwca 2015 - 21:18

Nie tym razem, ale już niedługo możliwe że tak :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#62 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 05 sierpnia 2015 - 18:59

No i stało się - przyszedł czas na wymianę silnika w niebieskim 126. Stary silnik prawda wcale nie dokonał żywota, ale w końcu pojawiła się jednoznaczna diagnoza odnośnie jego stanu - nadmierne zużycie pierścieni tłokowych i związane z tym duże nadciśnienie w skrzyni korbowej, powodujące liczne wycieki. Cała sprawa wyszła na jaw przy okazji licznych prób uszczelnienia silnika, które jakimś sposobem nie dawały efektu. Pojawiły się opaski na dolocie i na odmie, nowa, aluminiowa pokrywa zaworów, uszczelka miski wklejona dodatkowo silikonem, ale to nie pomogło - cały czas lało się (zwłaszcza z pod uszczelki pod pokrywą), ponadto dużo oleju trafiało wprost do dolotu w takich ilościach, że ostatecznie zapychało to gaźnik. W tej sytuacji nie pozostało nic innego jak wymienić jednostkę napędową, czym właśnie się zajmuję  :)

 

dw_126ww_42.jpg

 

Nowy silnik pochodzi z żółtego 126 rocznik '84, którego sprzedałem w marcu. Tak naprawdę do przełożyłem tylko sam blok z cylindrami, bo reszta gratów (aparat zapłonowy, tłumik, alterator z wentylatorem i obudowami, dolot, gaźnik oraz nowa pokrywa) pochodzą ze starego silnika. Przy okazji wymieniłem prawie wszystkie uszczelnienia skrzyni biegów (wybierak, osłony "lizaka", pokrywy przedniej oraz wspornik wałka sprzęgłowego) w nadziei, że to pomoże rozwiązać problem masowo uciekającego ze skrzyni oleju. Pojawiło się też nowe sprzęgło. Dzisiaj udało mi się uruchomić silnik, a jutro mam nadzieję, auto wróci do ruchu :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#63 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 postów
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Napisany 01 września 2015 - 18:20

i Jak ten moduł sts 14N?

 

jest jakaś różnica?

 

Mam go i ja od tygodnia i tak dziś sprawdzałem iskrę i powiem że taka sobie, przed montażem mogłem sprawdzić jaka była wcześniej ale jakoś nie wpadłem na ten pomysł.



#64 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 01 września 2015 - 20:43

Hej :)

 

Modułu jeszcze nie zakładałem bo nowy silnik po montażu wymagał jeszcze wielu drobnych regulacji, ale jak tylko go wrzucę to zdam relację :) A jakie masz ustawienia zapłonu, świec itp? Iskra może być słaba z kilku powodów, niekoniecznie musi być to wina modułu. Jedną z przyczyn jest np. ogólny kiepski stan instalacji elektrycznej lub samych świec. 

 

Z drugiej strony tydzień to trochę mało, żeby coś powiedzieć o skuteczności modułu. A ocenianie iskry na oko to raczej mało precyzyjna metoda :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#65 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 postów
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Napisany 02 września 2015 - 06:58

przerwa na świecy 0,9, nowe przewody.

Jedno co zauważyłem to po odpaleniu moge od razu ssanie odpuścić i jechać, wcześniej troche sie dusił, a zapłon mam na ok 13

Zakupiłem go po jak sie nagrzeje dobrze silnik to po 10 min postoju kręci mi z 5-7s.

Z rana pali od strzała, po rozgrzaniu ( po 20km) jak zgasze i poczekam z 30s-1min to też od strzała a po ok 10 min postoju kręci i kęci.



#66 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 04 września 2015 - 08:44

A dodajesz gazu przy rozruchu na ciepłym? 20km to już będzie silnik całkowicie rozgrzany :)

 

Ew. masz częstą przypadłość naszych maluszków - nieszczelny zaworek zwrotny w pompie paliwowej, co powoduje częściowe cofanie się paliwa do baku z przewodów między pompą a gaźnikiem.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#67 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 postów
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Napisany 04 września 2015 - 08:56

Oczywiście że odpalam z gazem.

No ale z rana na ssaniu odpala od razu, jakby coś z pompką to i rano by kręcił długo.



#68 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 04 września 2015 - 09:02

Racja, nie pomyślałem o tym :) A przed montażem modułu tak się nie działo?


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#69 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 postów
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Napisany 04 września 2015 - 09:08

PW, nie będe spamował ci tematu ;)



#70 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 26 grudnia 2015 - 00:04

No i niestety silnik, który niedawno założyłem do niebieskiego dzisiaj najprawdopodobniej wyzionął ducha :( Ledwo, ledwo dowiózł mnie do domu, po drodze wyrzucając przez odmę oraz pokrywę zaworów prawie cały olej jaki był w silniku... Tym samym auto stanęło na dobre na jakiś bliżej nieokreślony czas. Co ciekawe, gdy ten sam motor pracował w żółtym '84 to działał normalnie i nie było z nim problemów, a w niebieskim przejeździł niecałe 2000 km i taka awaria... 


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg









IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.