Skocz do zawartości


Zdjęcie

1.2 8v Mpi skrzynia 126p Problem ! Pomocy !


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czerwony_wariat

czerwony_wariat

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 13m 13s

Napisany 19 stycznia 2014 - 14:29

Witam, czytałem cale forum, chyba nic nie przeoczyłem. Mam taki problem ze po spasowaniu silnika ze skrzynia działają mi biegi do przodu, a wsteczny nie chce wejść(z tulejka na wałek sprzęgłowy). Bez tulejki na wałek sprzęgłowy no mocno podkręconym sprzęgłem na zgaszonym silniku da się wrzucić wsteczny, ale jak nie ma tulejki to wałek dostaje wibracji (tak mi się wydaje ) i go dosyć słychać. Samochód nabyłem po swapie na początku było wszystko dobrze, ale miałem sytuacje ze zahaczyłem miska, pękła obudowa skrzyni luz na wale korbowym się zrobił sprzęgło się rozwaliło. Teraz mam nowa skrzynie, nowy silnik też 1.2 8v Mpi no i nie mogę tego do końca ogarnąć... Tulejka wstawiona od rozrusznika od poloneza. Myślicie ze to może być wina tulejki? Jak staram się wrzucić wsteczny to skrzynia cala idzie do tylu i pcha silnik do tylu. Może mam za mała tulejkę i wałek nie może trafić w te tulejkę? Proszę o wyrozumiałość i o pomoc. Flansze miedzy silnik a skrzynia by Sebcyc.

#2 OFFLINE   sebcyc

sebcyc

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 414 postów
    • Time Online: 11g 31m 27s

Napisany 19 stycznia 2014 - 17:00

Może po tym uderzeniu flansza sie skrzywiła.
Zadzwoń do mnie w poniedziałek 501708031.
zapraszam na www.budowaswapow.com
Sprzedam części:
Miski alu. Abarth, Giannin, bez napisu
Pokrywy alu. Abarth, Giannin, bez napisu
Zderzaki chromowane
Zamek tylnej klapy chromowany

#3 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 19 stycznia 2014 - 17:01

Teraz tak: tulejka nie ma tutaj nic wspólnego jeśli chodzi o wrzucanie biegu, ona ma na celu utrzymanie walka sprzęgłowego w osi w momencie wciśnięcia sprzęgła, zapewne masz problem związany z: albo regulacją drążka zmiany biegów (z prawej strony tunelu, w środku auta oczywiście) albo masz do wymiany poduszki. Wałek sprzęgłowy nie rusza się wzdłużnie podczas zmiany biegu.
Ewentualnie źle skręciłeś lizak.

#4 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 19 stycznia 2014 - 20:32

morrek taki z Ciebie fachowiec a nie rozumiesz prostych spraw jak flanszy sie coś stanie albo przy skręcaniu wszystkiego do kupy przyblokowuje wałek sprzęgłowy wtedy masz cały czas napęd bez względu czy rozłączysz sprzegło czy nie biegom do przodu to nie przeszkadza za bardzo ale wstecznego nie wrzucisz

pozd; :)

#5 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 19 stycznia 2014 - 22:05

maluch790 Wybacz, ale nie powiedziałem, że jestem wszystkowiedzący czy tam fachowcem, druga sprawa, że nie brałem pod uwagę odkształcenia się flanszy, nie wiem z jaką siła zadziałała na to wszystko. I jakbyś zauważył mój post został wysłany minutę po sebcyc'u, czyli nie miałem możliwości tego przeczytania.

#6 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 19 stycznia 2014 - 22:50

kolego fachowcu maluch790 uważam iż w wypowiedzi twej racja jest mała iż ponieważ w pojeździe zwanym fiat 126p bieg 1 także jest niezsynchronizowany więc powinien zachowywać się podobnie jak przełożenie wsteczne.


Pozdrawiam, Fachowiec i znawca ananas

P.S. nie bierz tego do siebie :wink:

#7 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 20 stycznia 2014 - 11:41

morrek ma tu rację
skoro biegi do przodu wchodzą a wsteczny nie wina może leżeć po stronie lizaka lub poduszek skrzyni
wałek nie ma tu nic do tego
maluch790 nie wiem o co ci chodzi ale właśnie przez takie wypowiedzi jak Twoja nie chce mi się pisać na tym forum
dziękuję dobranoc
czerwony_wariat a brok w bloku zeszlifowałeś żeby flansza przylegała idealnie ?
spróbuj jeszcze wygiąć lizak bo może tam też coś się pokrzywiło przy uderzeniu
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 20 stycznia 2014 - 18:49

Jeśli kogoś obraziłem to przepraszam :cry: nie pisałem nic złosliwie czy cos takiego poprostu miałem rózne przypadki w rzezbionych samochodach i był też taki jak napisałem

pozd;

#9 OFFLINE   czerwony_wariat

czerwony_wariat

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 13m 13s

Napisany 23 stycznia 2014 - 12:06

Chłopaki dziki za pomoc przepraszam ze dopiero odpisuje ale nie miałem dostępu do neta przez kilka dnia. Regulacja drążka zmiany biegów w tunelu załatwiła sprawę. Wszystko chodzi dobrze, biegi wchodzą jak trzeba, temat uważam za zamkniety. Podziekowania dla Morrek i Sebcyc. :D



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.