Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fiat 126 HOT ROD


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marekkk

Marekkk

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 27 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2013 - 21:22

Witam wszystkich
!
Wiec przejde odrazu do tematu .
Mam zamiar skontruowac podstawową rame podwozia oraz przedłużyc maluszka .
Przedłużenie czyli ciecie miedzy drzwiami a nadkolem( z przodu) po bokach , a wyzej idace do sciany grodziowej . Tam ( blacha i nadwozie czesciowo spoczywajace na owej ramie od spodu bedzie dawało dodatkową podpore i gwarancje ze sie nie rozleci )
planuje z przodu wstawic silnik , rzędówka 4 pojemnosc 1.6 , wzdłuż spokojnie sie zmiesci jezeli przedłużenie bedzie w granicach 16-22 cm ( bo musi byc jeszcze mały garb w podłodze na skrzyne) z której bedzie szedł wał do mostu z tyłu .
Przód - klasyczny tylko ze bez maski . Wypucowany silniczek , Silnik najlepiej gaznikowy , z 4 wlotami powietrza . Kazdy na osobny cylinderek
nadkola poszerzone z uwagi na to ze z tyłu najwęższy most jaki by pasował był by za szeroki .
Co Wy na to ?
Tylko mi nie piszcie ze eeee to sie posklada i wgl do dupy ... bo znam niektórych co tylko potrafia tak pisac a nie maja pojecia o niczym .

Z malucha chce zrobic takiego Hot Roda , projekt jest jak najbardziej realny bo znajomy ma auto złom i od cholery czesci które idą na przetop .

#2 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 26 listopada 2013 - 21:34

Cześć. Jeżeli masz dużo zapału i chęci to próbuj z miłą chęcią popatrzę na postępy w realizacji projektu :)

#3 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 listopada 2013 - 23:12

bez poszerzania wejdzie ci most od multicara

ewentualnie bawisz się w zawieszenie niezależne i dorabianie półosiek

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 listopada 2013 - 23:22

Jedno zasadnicze pytanie w jakim kierunku idziemy , to ma normalnie jeździć po drodze czy być wożone na lawecie na pokazy bo to dwa różne tematy ( i nie mówię że to do dupy i nierealne)

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   Marekkk

Marekkk

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 27 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2013 - 16:55

Jak na razie rozważam różne kwestie co do tego projektu , zeby pozniej sie nie zatrzymac w trakcie .
Z tyłu bedzie jednak most , a pod nim zamocowane pióra ( prawie orginalne zawieszenie malucha )
z przodu beda kolumny mc persona , maglownica z chyba duzego fiata jak podpasuje .
Co najważniejsze to silnik , myslalem zeby obstawic tam silnik z duzego Fiata 1.3/1.5
wiem ze co do długości to sie zmiesci , ale czy nie bedzie za wąsko w przedniej przestrzeni " bagażowej " podłoga zostanie wycieta i wspawana z tyłu ( tam gdzie jest silnik) tam tez bedzie kolo zapasowe .
Materiał na wypełnienie ponad 20 cm przerw w karoserii bedzie z drzwi malucha ( nie wiem czy ta blacha jest taka sama co na nadkolach a chce to zrobic dobrze )
Most od multicara juz rozważałem , ale bardzo ciezko jest to znalezc .
Jak sie nie znajdzie to bede kąbinował z jakims mostem zeby go skrócic , niz myslenie nad tylnim zawieszeniem i skracaniem półosiek ... za co jeszcze bede musial dodatkowo zapłacic .
I co myslicie co do kwestii prawnej , czy takim przedłużonym maluszkiem ( nadal zarejestrowanym) bede mógł jezdzic ?
Jeszcze rozmyslam nad inna kwestia co do maluszka , jak nie te przedłużenie to centralny swap . Ale jak tu zachowac styl lat 60-70 ...
Chce zeby z maluszka byl taki potworek mam do niego sentyment a nie wiem co bylo by lepsze i jaki silnik zastosowac

#6 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 listopada 2013 - 18:22

I co myslicie co do kwestii prawnej , czy takim przedłużonym maluszkiem ( nadal zarejestrowanym) bede mógł jezdzic ?
Jeszcze rozmyslam nad inna kwestia co do maluszka , jak nie te przedłużenie to centralny swap . Ale jak tu zachowac styl lat 60-70 ...


dlatego pytałem w jakim kierunku idziemy , nie twierdzę że go nie zbudujesz ale że będziesz nim jeździł legalnie po drodze w to wątpię , to już nie będzie ten zarejestrowany maluch tylko jakiś pojazd typu SAM a to się wiąże z nadzorowaniem etapów takiej przebudowy przez rzeczoznawcę , sporą papierologią i użeraniem się z urzędnikami , dość rygorystycznymi warunkami technicznymi a wszystko to sprowadza się do dużej kasy....Polska to nie Stany Zjednoczone ani Indie gdzie możesz jeździć nawet łóżkiem z silnikiem

a na marginesie , najpierw zdecyduj czy SWAP czy HOT ROD bo tak to wymiany poglądów nie mają sensu i sprowadzają się do dzielenia skóry na niedźwiedziu

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#7 OFFLINE   Marekkk

Marekkk

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 27 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2013 - 18:43

masz racje , HOT ROD to nie na nasze warunki ... chociaz by nadkola - blotniki musza byc , kola nie moga wytawac ponad karoserie . Tak samo u nas jest drogie paliwo a jak ktos ma silnik V6 to ekolodzy jajami go rzucają ... co tu jeszcze o V8 .
Chyba nie bede tak ryzykowny i zdecyduje sie na centralnego ...
nie chce budowac jakiejs rajdówki bo to tylko maluch .
Tylko chce byc dobry na prostej . Dla przykladu na codzien jeżdzę Focusem 1.8 w tddi , to taka alternatywa ekologia i tak jak by moc ( 115km) W maluszku nie obchodzi mnie ile on spali . Moze nawet 20 l/100
chce tylko znalezc jakas małą niewysiloną jednostke , niekoniecznie benzyniak ! Moze nawet nie central jezeli zmontuje sie to z odwrotna skrzynia ale to długo nie wytrzyma . Moc jaką bym chcial w malcu to conajmniej 100km . Pytanie jaki silnik ? Musze wiedziec na przód zeby jakis zaklepac , znajomy ma mnóstwo takich rzeczy ale codziennie mu ich ubywa .
Najlepiej silnik gaznikowy zeby nie bylo to zbyt skomplikowane
i co bylo by lepszym rozwiazaniem , central czy swap z tyłu ? Robił ktos cos poważniejszego

#8 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 27 listopada 2013 - 19:38

moim zdaniem swap z tyłu u mnie po mieście jeździ swap (prawdopodobnie) z silnikiem Hondy Civic 1.6

Piszę prawdopodobnie, ponieważ sam osobiście nie widziałem samego silnika tylko ogólnie maluszka.

Raz na czerwonym świetle staną za mną, wiec zaciągnąłem ręczny i podszedłem do niego i poprosiłem go zeby zjechał na parking ale powiedział mi, ze nie ma czasu bo sie spieszy... wiec jak zapaliło się już zielone postanowiłem go puścić, wyprzedził mnie i już nie mogłem go dogonić :D a jechałem Golfem III 1.9 TDI dodam jeszcze tyle, że na zakrętach to nawet troche się nie przegiął skubany a ja musiałem nogę z gazu puszczać :)

#9 OFFLINE   Marekkk

Marekkk

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 27 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2013 - 19:59

hehe wiesz ... on sie nie musi przeginac na boki bo moze ma na sztywno , ale jak oderwie sie na boku to juz dachowanie ... wiec lepiej nie robic za sztywno , chodzi tez o komfort i powierzchnie resorujace których w sumie nie ma . Z checia zrobil bym taki zestaw , silnik lewoobrotowy i prawa skrzynia , ale problem jest z wybierakiem . Jak tu biegi zmieniac . Jak zostawie orginalny mechanizmz troche przedłużonymi linkami to o 180 stopni bedzie odwrócone i tak z cala skrzynia , tzn ze 1 bieg bedzie wtedy gdy wrzuce 2 itp



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.