Skocz do zawartości


Zdjęcie

nowy aku zdycha po ok 4 dniach


16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hansik

hansik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 25 listopada 2013 - 13:31

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie mojego maluszka rocznik 99. Problem polega na tym iż nowy aku zdycha w ok 4-5 dni (aku 45Ah). Wymieniłem pasek, przeczyściłem klemy oraz wszystkie styki, masy itp. ładowanie na altku wynosi w granicach 14v bez żadnych odbiorników, świateł(postaram sie jak najszybciej podać dokładne wartości) na klemach jest niewielki spadek ok 0.2V. jedynym pożeraczem prądu na postoju jest pamięć radia. Dodam ze altek był wymieniany na nowy ok rok temu wraz z regulatorem.

#2 OFFLINE   fiatamoc

fiatamoc

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 270 postów
    • Time Online: 1d 6g 38m 3s

Napisany 25 listopada 2013 - 16:12

http://www.terytoriu...ie-t13355.html

Problem polega na tym iż nowy aku zdycha w ok 4-5 dni

jakiej firmy akumulator i ile czasu go masz ?:) przeczytaj temat z linku chyba coś podobnego było :P

#3 OFFLINE   Karol13

Karol13

    Master

  • Member
  • 1 419 postów
    • Time Online: 1d 11g 27m 18s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 listopada 2013 - 17:47

rozłącz radio na kilka dni i zobacz jak będzie może ono robi spięcie
Pozdrawiam
Karol13
Terytorium126p Oddział Wielkopolski
www.maluch-poznan.com relacje z imprez motoryzacyjnych

#4 OFFLINE   hansik

hansik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2013 - 10:51

rozłącz radio na kilka dni i zobacz jak będzie może ono robi spięcie

W sumie możliwe ze to radio bo jakiś czas temu miałem dziwnś sytuacje że radio jakby się restartowało. Odłączę je i zobaczymy czy to coś da. może warto jeszcze regulator napięcia wymienić? bo słyszałem że one lubą często padać. Mam nadzieje że nie kupiłem lipnego aku.

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 26 listopada 2013 - 23:05

jeśli radio nie jest winne to spróbuj zamienić sie na akumulator z innego auta :)

#6 OFFLINE   hansik

hansik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2013 - 23:39

dzisiaj znalazłem baboka, mianowicie gubię prąd gdzieś miedzy altkiem a aku na alternatorze mam 14,1V a na aku 12.89 jutro sprawdze cały przewód + miedzu aku a rozrusznikiem

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 27 listopada 2013 - 22:06

sprawdź plecionke

#8 OFFLINE   hansik

hansik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 27 listopada 2013 - 22:10

Nie było masy na plecionce z powodu rudej, znalazłem inne miejsce i juz jest cacy. Dzięki za podpowiedzi i rady, mam nadzieje że nie będę musiał już prosić o pomoc :wink: Temat do zamknięcia

#9 OFFLINE   s0m3r

s0m3r

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • Time Online: 9g 8m 4s

Napisany 12 grudnia 2013 - 10:06

Póki nie zamknięty, podłączę się. Jak sprawdzić ładowanie alternatora ? Czy działa poprawnie, bo mam podobny problem że aku mi pada. Plecionka macie na myśli tą szeroką masę czy nie jest przerdzewiała na stykach ? Sory za oczywiste pytania ale kupiłem malucha niedawno :) Czy spryskiwacze mogą robić spięcie i rozładowywać aku ? Czy to tylko zbieg okoliczności że po ich użyciu aku spada prawie do zera, mam takie wrażenie dziwne.
Ahh jak naciągne pasek, w sensie wymienię na nowy to jak ma być dokręcony na ilu podkładkach i jeśli natknę się na jakieś dosztukowanie to może grubość podkładki żeby był dobrze napięty pasek a nie za bardzo;)

#10 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 12 grudnia 2013 - 16:04

Ładowanie sprawdzasz multimetrem, pierwszy pomiar bez włączonych odbiorników a drugi po włączeniu świateł. Powinno być w przedziale 13,8V-14,4V. Plecionke sprawdzasz czy nie jest przerwana i styki czyści się papierem ściernym i smaruje żeby nie śniedziało tak szybko. Co do spryskiwaczy to pewnie masz zwarcie. Nowy pasek napinaj dotąd aż będzie w miare sztywny, nikt ci nie powie na ilu podkładkach dokładnie, ale zostaw przynajmniej jedną najgrubszą w środku, jak będzie za sztywno to dokładaj dotąd aż będzie ok.

#11 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 grudnia 2013 - 16:28

Ja to bym zaczął od sprawdzenia upłynności prądu a nie od pomiarów napięć :)

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#12 OFFLINE   s0m3r

s0m3r

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • Time Online: 9g 8m 4s

Napisany 12 grudnia 2013 - 18:56

Dzięki wielkie, będę walczył i dam znać jak poszło :)

#13 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 12 grudnia 2013 - 19:10

dobry masz racje, nie doczytałem początku posta że kolega ma taki problem.
Trzeba najpierw wpiąć multimetr w szereg i sprawdzić pobór prądu na postoju :)

#14 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 12 grudnia 2013 - 20:26

Panowie szybkie pytanko ładowanie na poziome 14,7 jest dopuszczalne ? niezależnie od włączonych odbiorników takie trzyma cały czas tylko na wolnych spada do 13 z groszami.
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#15 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 grudnia 2013 - 20:28

Na jednym czy kilku miernikach ( może być to błąd wskazania)

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#16 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 12 grudnia 2013 - 20:39

Elx i cinquecento tak czasem mają jest że ładowanie jest tak duże, spotkałem się z czymś takim.
Sprawdź innym miernikiem, a jeśli będzie to samo to dla świętego spokoju zmienił bym regulator napięcia, kosztuje groszę.
Ważna rzecz: nie sprawdzaj po ładowaniu akumulatora bo może pokazywać za dużo, najlepiej po nocy.

#17 OFFLINE   s0m3r

s0m3r

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • Time Online: 9g 8m 4s

Napisany 13 grudnia 2013 - 11:20

Zmieniłem pasek póki co, tamten był luźny i już na 3 podkładkach :) Kontrolka się prawie nie zapala (tylko na wolnych obrotach odrobine). Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak sprawdzić dokładnie to napięcie, do czego przytknąć miernik że tak powiem :) Najbardziej wskazane byłyby fotki.
EDIT:
Zwariuje z tą elektryką :) Teraz reozrusznik robi małe kliknięcie i nic nie obraca nawet, jutro spróbuję go dokręcić albo wymienić na inny. Ciekawa sprawa zaś jest z kontrolką AKU, poruszałem troche jedną masą (bo mam plecionkę to raz i mam drugi taki dodatkowy mega gruby kabel złożony z kilku mniejszych jako masa z drugiej strony komory do silnika, może zrobie zdjęcie) żeby może lepiej stykała czy coś i po tej czynności, kontrolka jakby s ię odwróciła, bo gdy auto przygasa (odpalone na pych;) ) to ona gaśnie, ale jak się przegazuje/jedzie to się zapala. Czyli robi dokładnie na odwrót jak zazwyczaj :) Tego zupełnie nie kumam, ale narazie spróbuję przeczyścić i może przerobić tą dodatkową masę. HELP :D

EDIT 2

Rozrusznik dokręcony masy dokręcone, kliknięcie jak było tak jest. Tak jakby coś nie tak z prądem było ale nie mam pojęcia co, przerwany kabel masy od rozrusznika ? bo przykecone są tam gdzie trzeba bo wcześnie przecież działało. A miewał tak że była cisza cisza cisza i za którymś tam razem przekręcenia kluczyka normalnie odpalał. Na mocno naładowanym aku odpalał. Ale wczoraj mu się to odwidziało..



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.