Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE


179 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 09 kwietnia 2014 - 14:21

A no to jak tak to czekam aż coś z tego wymodzisz ;) 


...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#162 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 16 kwietnia 2014 - 17:28

Dzisiaj w paczce znalazłem bardzo ładną rzecz. Bardzo zniszczoną, sponiewieraną ale kompletną i do prostej renowacji, oryginalną, aluminiową kierownicę ABARTH z nabą, której relację naprawy na pewno zamieszczę:). Czekam jeszcze na dwie sztuki innych kierownic (jedna "perełka") i liczę, że będę mógł sobie je zamieniać zależnie od nastroju!

 

9c91820d302b.jpg

04a9b9c6b433.jpg

ff98339c47ad.jpg



#163 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 22 kwietnia 2014 - 11:36

Rozpocząłem renowację kierownicy.

Całość była w takim stanie:
d51858c12bf5.jpg
Ubytki, poszarpania, oderwanie się pianki od ramy.
00ce8500bd33.jpg
973a7a0dd75b.jpg
Przycisk matowy, z jakimiś naroślami.
bc4dc8fc1d57.jpg
Zastanawiałem się co z tym zrobić, zwłaszcza, że jeszcze nigdy tego nie robiłem:). Brat radzi sobie z szyciem skóry, więc o to się nie martwiłem, ale pod poszycie trzeba takiego wraka przygotować.
Materiały:
- papiery ścierne (miałem)
- silikon w tubie o dużej twardości (4zł)
- kleje typu szewskiego (6zł)
- lakier bezbarwny (miałem)
- lakier czarny (13zł)
- lakier do paznokci (pożyczony)
- bandaż
- skóra (dostałem za darmo od tapicera)
- jakieś drobne inne
cc07cf3e8d6d.jpg

Pierwszy etap to pozbycie się resztek pokrycia:
85d68071f326.jpg
c3564a7be62c.jpg
8697de684289.jpg
Spękania skleiłem superglue, tak żeby całość ponownie była w jednym kawałku i trzymała się ramy.
8697de684289.jpg
Następnie zgrubne wypełnienie ubytków silikonem:
f6b32f3f0801.jpg
a72cb9e73aae.jpg
"szpachlowanie"
6a2efb5a3c2d.jpg
Rozebrany przycisk- porysowany, z ubytkami farby (te uzupełnię lakierem do paznokci). Po polakierowaniu okazało się, że przycisk ma wewnętrzne pęknięcie, ale nie szkodzi, nie robię z kierownicy nówki:).
6c39fead0018.jpg
4bdaca94dc27.jpg
f965177ee526.jpg
fc8640671a7c.jpg
Całość musiałem zabezpieczyć i zrobiłem "kord" z bandaża przesyconego klejem szewskim. Wyrównało to powierzchnie i jeszcze bardziej ujednoliciło całość.
9097a7b5aaea.jpg
Testowo owinąłem ją taśmą i po przyłożeniu i naciągnięciu skóry jest gładka powierzchnia. Teraz za robotę bierze się mój brat, będzie obszywać:). CDN

Z innych rzeczy- robię dwa kolektory ssące. Jeden pod wtrysk, drugi pod gaźniki (z pierwszej strony tego tematu). W lipcu i sierpniu mnie nie będzie, a chęć złożenia silnika do kupy jest ogromna, stąd pomysł, żeby chwilowo zrobić samo compressore- bez iniezione. W czasie gdy mnie nie będzie, brat będzie mógł sobie budować komputer. Zachęcił mnie do tego wątek Skody 120 turbo z forum:).


  • Yogi_tj lubi to

#164 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 28 września 2014 - 18:54

Wracam po przerwie do budowy silnika.

Frezarka czeka na ostatnie części od frezera. Jeśli łaskawie ruszy dupę, można powiedzieć, że mechanicznie jest prawie gotowa.

Na początek kupiłem parę części,
wał z panewkami:
3d7c3ee265d9.jpg
Głowicę:
b794234db012.jpg
f5c9e535eb09.jpg
Do której zrobiłem to o czym mówiłem wcześniej:
0c203af0a307.jpg
8da40709bfae.jpg
3fb27b83713d.jpg
88a74dce6dc5.jpg
9d87805e96b8.jpg
1d8b283d6bfc.jpg
35dbf080f9d0.jpg
Wymagają jeszcze oczywiście obróbki (bo i cała głowica jej wymaga), ale jestem zadowolony z efektu, niestety dziurki na śrubę się nie przeskoczy- ale dla mnie i tak spoko.
Pompę wody PAD Bosch:
9058698c823f.jpg

Mam podocinane elementy kolektora ssącego, także mój brat ma nową robótkę do pospawania.  Jeszcze się w między czasie upewniałem jak silnik się pomieści w komorze- muszę zrobić malutką korektę przy tłumiku, reszta będzie tak powiedzmy na styk. Wyciąłem oryginalną półkę, mocowanie z belki też- tam będzie kombinowane więcej, interesuje mnie w sumie jedynie poszycie.
a94130d6c981.jpg
5a44a1201f60.jpg
Z niefajnych rzeczy- mój kompresor całkowicie się rozszczelnił. Stał sobie spokojnie, a tu takie coś- puścił na każdym uszczelnieniu, wygląda na to, że był zalany jakimś toksycznym gównem. Dziwne, bo sam go wyciągałem z obudowy, nie ma żadnych śladów używania, demontażu - no nówka. Ale skoro jest składany w Tczewie, to może ktoś miał zły dzień albo co i mam taki egzemplarz... Zlałem cały ten olej który pozostał, ściągnę obudowę, wyczyszczę i zaleję nowym olejem, zobaczymy czy będzie ok.



#165 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 29 września 2014 - 20:06

Dzisiaj odebraliśmy krzyżulec od frezarki:
d8aec4936a3e.jpg
89048eeec2a4.jpg
fdb1f898dc13.jpg
Wygląda spoko... cdn.
170d33cfdbaa.jpg
e6a66747b648.jpg



#166 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 05 października 2014 - 17:33

Tak to wygląda- przyznaję, że to produkt wysokiej technologii.
4b58a3dbb83a.jpg
eec4e31f53e9.jpg
Od nowości niepokoiło mnie to, że uszczelnienie to czerwone jest cały czas klejące. Jak widać, część tego uszczelnienia utwardziła się na kamień- w okolicach śrub, cała reszta była rozpuszczona.
d2e15a952b92.jpg
Moja hipoteza: coś to jest źle dobrane, olej lub uszczelnienie. Więc zmieniam to i to. Użyję sprawdzonego wielokrotnie silikonu Dirko i oleju przekładniowego Elf.

Z tej strony obudowy, czerwonym uszczelnieniem wydostał się olej na rotory.
8880c0e1d217.jpg
Tak wyglądała reszta oleju.
f1252c10fb21.jpg
Przekładnia zwiększająca obroty.
29b040a2e5a7.jpg
Jakiś specyfik do łożysk w tyle obudowy.
533df561db40.jpg
Jak widzicie ściągnąłem też koło pasowe, bo z simmeringa też ciekło. Jest oczywiście nietypowy. Na razie nie będę go ruszać- jest miękki, dobrze przylega. Jak dla mnie coś jest nie tak z olejem. Jeśli dalej będzie nie tak- wymienienie tego uszczelniacza nie stanowi problemu.
cda121536c83.jpg



#167 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 08 października 2014 - 15:42

Dzisiaj miałem odebrać korbowody po osadzeniu tulejek... Nie sądziłem, że taką robotę da się aż tak spier*olić, ale widać nie ma rzeczy niemożliwych. Jak ja nie cierpię podwykonawców... Nie odebrałem, ciekawe jak będzie po poprawce.
7732992d876b.jpg
70561d1682fc.jpg
d85b05cb7cf4.jpg
... czyli co robić, żeby silnik składać w domu.

#168 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 08 października 2014 - 21:43

Gdzie korby oddałeś ?



#169 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 października 2014 - 10:56

Wstrzymam się z odpowiedzią do odebrania "po poprawce".



#170 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 10 października 2014 - 16:09

A co spieprzyli?



#171 OFFLINE   kreciqq

kreciqq

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 113 postów
    • Time Online: 1d 11g 19m 6s

Napisany 13 października 2014 - 12:22

Obstawiam, że albo na chama wciskali, albo zakładając że tulejkę wciska się na gorąco, przegrzali ją :crazy:
Ja czekam na zdjęcia kierownicy. Chcę zobaczyć jak to wyszło :wink:



#172 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 listopada 2014 - 16:21

Co było nie tak:
- były wsadzone dwie tulejki z przypadku, podejrzewam, że nawet używane, jedna miała otwór olejowy (krzywo wstawiona, a jakże), druga nie, na oko było widać, że są krzywo rozwiercone
- krawędzie wyglądały tak, jakby były dobijane wkrętakiem
- jeden sworzeń chodził luźno, drugi ciasno
- robione tępym rozwiertakiem, nawet bez używania już było widać ślady zatarć- cała tulejka była zwichrowana
- wszystko składane na brud

 

Skupiłem się ostatnio razem z bratem na budowie maszyn warsztatowych. Tak wyglądają efekty...
712bbf3d7ec9.jpg
Wczoraj odbyło się pierwsze frezowanie naszą frezarką CNC wykonaną własnoręcznie:


Jeszcze bardzo powoli i ostrożnie. Ale powolutku nabieramy rozpędu:) To oznacza nowe, ładne części do silnika.

No ale Fiacik to nie tylko silnik- żeby nie było, że skupiam się wyłącznie na silniku. Buduję komorę do piaskowania, żeby ułatwić sobie piaskowanie drobniejszych elementów, nie tylko Fiata, bo złomu mamy pod dostatkiem.

Na szybko i z tego co jest pod ręką:
df359f47ed4b.jpg
a798d772738b.jpg
8974a90b8b68.jpg
3bd40a7141d4.jpg
01bda6946b94.jpg
No i wyznaczyłem sobie termin- czego staram się unikać. Ale czas goni. Silnik musi być zrobiony. Mechanicznie gotowy do końca tego roku:)


  • Tomcio lubi to

#173 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 24 grudnia 2014 - 13:44

Maszyna zbudowana wspólnie z bratem stanęła w docelowym miejscu. Ostatni etap budowy to było frezowanie elementów, którymi frezarka "budowała się sama". Jest to dotychczas największe nasze osiągnięcie z czego jesteśmy bardzo dumni. Na pewno na tym nie poprzestaniemy:) Głowy dalej pełne pomysłów! Czekajcie cierpliwie na kolejne aktualizacje:) Zapraszamy na film- dla Was na Święta. Wesołych!!!



  • Tomcio lubi to

#174 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 09 stycznia 2015 - 16:22

No właśnie, jaki był powód nie odebrania?

Wysłane z MyPhone Luna / Tapatalk 2

#175 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 18 lutego 2015 - 11:33

Ale nie odebrania czego?

 

Zrobiłem sobie dekielki do felg:)

bf130a1b0a21.jpg

da85fb646841.jpg

494f8bcd7e4d.jpg

1c14ee031847.jpg

To są dopiero prototypy, muszę dopracować lakierowanie:)

Tak się robiły:

c01058fb7b7e.jpg

 

PS. Jeśli interesowałyby Cię indywidualne dekielki na felgi, kierownice, znaczki itp. z Twoim imieniem lub z czym tylko masz ochotę, pisz:

[email protected]


  • Tomcio lubi to

#176 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 18 lutego 2015 - 11:37

A coś innego, większego na tej frezarce da radę zrobić ? Mam trochę gratów które fajnie byłoby zrobić na trzech osiach. W jakim programie programujecie tą frezarkę ?



#177 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 18 lutego 2015 - 11:45

Pole robocze takie na spokojnie to 800x800x200mm, Mach, ArtCAM. Takie flansze do Syrenki elektrycznej:) ostatnio robiła:

 

df801dd358f3.jpg

ed27dd2827f3.jpg



#178 OFFLINE   Robix

Robix

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 100 postów
    • Time Online: 6d 4g 38m 47s

Napisany 18 lutego 2015 - 22:07

Dekielki są mega ale pewnie cena podobna :D A tak orientacyjnie komplecik takich polski fiat to ile? ;)



#179 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 22 lutego 2015 - 09:54

PW.

 

Dźwigienka zaworowa, prototyp:
326e2c77e31f.jpg
3203f3c0cfe0.jpg
9296eed0fb6e.jpg
0b021a05a050.jpg
e616f7efc4a9.jpg
94cf33b388eb.jpg
99851fdf0a5d.jpg
481672d37bbe.jpg
Zaprojektowane przez mojego brata.



#180 OFFLINE   Yogi_tj

Yogi_tj

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • Time Online: 16g 17m 38s

Napisany 01 lipca 2015 - 13:45

Ruszyło coś w temacie, bo ciekawość zjada :)










IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.