Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE


179 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 28 listopada 2013 - 07:52

Raczej nie

#42 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 28 listopada 2013 - 19:30

Przyznam że bardzo podoba mi się Twój projekt, jak zobaczyłem że chcesz postawić silnik do pionu to bardzo byłem zszokowany bo pierwszy raz coś takiego widzę, bardzo mnie zainteresował temat. Czy dużo jest przeróbek żeby wrzucić silnik od bisa do zwyklego 126? Życzę powodzenia w dalszych pracach :)

#43 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 29 listopada 2013 - 10:22

jak zobaczyłem że chcesz postawić silnik do pionu to bardzo byłem zszokowany bo pierwszy raz coś takiego widzę, bardzo mnie zainteresował temat.


Z tego co wiem jestem pierwszy z takim rozwiązaniem:)

Czy dużo jest przeróbek żeby wrzucić silnik od bisa do zwyklego 126? Życzę powodzenia w dalszych pracach :)


Trochę pracy jest, ale porównując do poprzednich moich pomysłów nie jest źle.

#44 OFFLINE   biedron

biedron

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 75 postów
    • Time Online: 19g 31m 14s

Napisany 01 grudnia 2013 - 19:35

Czekam aż poskładane serce trafi do karoserii i będzie można posłuchać pracy tego cuda :)
Dodany obrazek

#45 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 01 grudnia 2013 - 20:39

A silnik ze skrzynią jak widziałem łączyłeś to na ile śrub pasuje, bo chyba nie na wszystkie? Kołnierz od skrzyni CC/BIS nie podszedł by do skrzyni 126? lub wrzucić skrzynie z BIS'a ;D

#46 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 01 grudnia 2013 - 21:45

Kołnierz od skrzyni CC/BIS nie podszedł by do skrzyni 126

co to da skoro silnik jest postawiony do pionu? :wink: w bisie jest "leżący"
ponoć po postawieniu silnika do pionu nie pasują tylko 2 śruby skrzyni :!:

#47 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 04 grudnia 2013 - 21:51

Ananas dobrze odpowiedziałSmile

Nie pasują chyba 3 śruby- dzisiaj właśnie przywiozłem dzwon i jutro będę robił adaptację bloku + poprawki miski oleju

http://www.odrdzewia...iorczy,186.html
Pracuję nad nowym kolektorem ssącym:
Dodany obrazek
(fragment wykorzystam)
Dodany obrazek
Wcięcia pod wtryski
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Mam już też sterowany elektrycznie zawór upustowy (by-pass) do kompresora! Nowość w silnikach:)
Dodany obrazek

#48 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 07 grudnia 2013 - 18:56

Powiedz mi z czego zrobiłeś ten ostatni odlew? Czy to też jest wosk ? :>

#49 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 08 grudnia 2013 - 14:43

To silikon

Próby wychodzą całkiem obiecująco! rdzeń usunięty zupełnie bez problemów!
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#50 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 08 grudnia 2013 - 21:53

No to bajka :) widzielismy dzis ten kompresor jest bajeczny :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#51 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 grudnia 2013 - 17:40

:):):)

Tak to wygląda na chwilę obecną:
Dodany obrazek
Postanowiłem, że na razie nie będę tego laminował włóknem węglowym. Już w miarę dobrze opanowałem technologię, modele też wykonuje bardzo szybko więc traktuję to jako prototyp II. Całość wyszła bardzo sztywna i lekka, jutro go oszlifuję i wykończę- zdjęcie macie tuż po wylepianiu:). Zamierzam kupić jeszcze ze dwa kolektory od CC i zrobię inne opcje kształtu, tak, żeby wszystko przetestować i wybrać najoptymalniejszą opcję. Muszę się zabrać za drugą część tj. tą pomiędzy kompresorem i wtryskami.

#52 OFFLINE   Sejek

Sejek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 642 postów
    • Time Online: 1g 50m 31s

Napisany 09 grudnia 2013 - 18:25

Może pytanie nie na miejscu, ale nie kupiłeś tego 126p może w Łodzi ? :ble:

#53 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 grudnia 2013 - 18:33

W Koluszkach, ale rok stał w Łodzi - i tutaj też robię silnik.

#54 OFFLINE   marekti

marekti

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
    • Time Online: 1d 7g 3m 18s

Napisany 09 grudnia 2013 - 20:05

Ten projekcik bardzo mnie zaciekawił.
Życzę powodzenia w dalszych pracach i z niecierpliwością oczekuję efektów końcowych :wink:
Mam tylko malutkie wątpliwości, czy ten kolektor wytrzyma ciężar gaźnika i drgania silnika tak na dłuższą metę
Fiat 126p - "Bo to historia, Bo to marzenia"
wrzesień 1994  modernizacja nadwozia, wychodzi wersja el, Wtedy też się urodziłem.
Dodany obrazek
Email podany w moim opisie jest nieaktualny.
Mój aktualny email to: [email protected]

#55 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 grudnia 2013 - 20:14

Gdyby nie był podparty (to nie jest gaźnik:) )- kolejnym kolektorem- to z pewnością z czasem by się to urwało. Drugi kolektor będzie łącznikiem pomiędzy kompresorem, a tym modułem przepustnic- całość będzie stanowić jednolity i zamknięty obrys. Same przepustnice są lekkie więc wszystko powinno spokojnie się utrzymać.

#56 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 09 grudnia 2013 - 23:02

Dobrze kojarzę, że Ty studiujesz na PŁ ? Jak tak, to napisz co i jak, może na jednym roku jesteśmy ;)

#57 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 grudnia 2013 - 23:51

nie lepiej będzie zrobić zawór upustowy klasycznie sterowany podciśnieniem z przed przepustnicy?

#58 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Napisany 10 grudnia 2013 - 13:10

Doładowane dwa garnki, podoba mi się. :D
Mam dwa pytania.
1) Jakie ciśnienie doładowania planujesz?
2) Czy w planach jest intercooler?



Przypomniałem sobie że kiedyś czytałem o Bisie z kompresorem :E
http://club126uk.co....hp?topic=5378.0

#59 OFFLINE   biedron

biedron

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 75 postów
    • Time Online: 19g 31m 14s

Napisany 10 grudnia 2013 - 13:17

Jaką moc chcesz uzyskać ? :)
Jestem ciekaw jaki wydech zrobisz i jaki to cacko będzie miało dźwięk :)
Dodany obrazek

#60 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 10 grudnia 2013 - 14:18

Miło, że pojawiły się pytania:)

bing17- chyba już Ci kiedyś odpowiadałem:) jakby co to PW.

arek:
Zawór elektromagnetyczny jest rozwiązaniem jakiego szukałem i na szczęście znalazłem- z tego co wiem, to na razie jeden producent stosuje takie rozwiązanie. W normalnym układzie mamy przyłącze nad/podciśnienia, węże, regulator elektromagnetyczno-pneumatyczny wpięty w obieg, element wykonawczy np. w postaci ciśnieniowego zaworu pneumatycznego lub tzw. "gruszka" i przepustnica. No szalenie nakombinowane, dużo elementów do potencjalnej usterki i w dodatku- na każdym układzie duża bezwładność i zwiększenie czasu reakcji. U mnie to wszystko zastępuje jeden element. Ok, czasem się nie da inaczej- np. po "gorącej" stronie turbiny, bo zawór by się stopił. Sterowanie pneumatyczne dawałoby mi zależność np. od tego czy silnik jest uruchomiony- a ja tego nie chce, chce mieć pełną dowolność sterowania mam na myśli chociażby to, że będę mógł "wyłączyć" doładowanie w czasie kiedy silnik nie jest nagrzany. No i powód najważniejszy- dzięki takiemu rozwiązaniu będę mógł wysterować silnik tak jak sobie to założyłem- charakterystyka silnika wolnossącego, ale o wyższych parametrach.

MArcin91:
- jeszcze zobaczymy, coś w porywach 0,4-0,5bara
- intercoolera nie będzie- jak dla mnie przy kompresorze jest zbędny

Co do linka- przeczytałem ten wątek już kiedyś i autor chyba odpuścił- silnik nie był uruchomiony na wtrysku.

biedron:
- małymi krokami, tyle ile wlezie:)
- wydech 2 w 1, sonda i tłumik motocyklowy








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.