Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE


179 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 16 września 2013 - 14:44

Dokładnie:) Wałek pompy wody zostanie skrócony, pompa oleju będzie DIY i silnik postawimy do pionu:)

Dodany obrazek

Dzisiaj jeszcze dokupiłem to ^

poszycie pasa oryginał, naroże ok, zakończenia błotników przód wiadomo tragiczne polcar, ale jakieś muszę mieć jakby co... za 50zł za całość nie ma co narzekać.

Czy ktoś z posiadaczy BISa/ CC regenerował kiedyś pompę oleju? Chodzi mi o to, czy da się dokupić i wymienić same "zębatki" tą wewnętrzną i zewnętrzną.

Dodany obrazek

Udało się też kupić kolejny element układanki:
Dodany obrazek
Odebrałem rzeczy z cynkowania - mieszanka 126p/Żuk:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Do końca miesiąca silnik powinien być gotowy:) Trzymajcie kciuki:)
Głowica jest od CC700, pokrywa zaworów to BIS- pasuje oczywiście plug&play do głowicy CC, ale w przeciwieństwie do CC jest stalowa, więc można do niej przyspawać elementy ze zwykłego 126p:) bo przecież silnik będzie stał pionowo. Hybryda :lol:

Dodany obrazek
Rozkminiłem już wszystkie silniki 126p, BIS i CC- blok zastosowałem od CC - postanowiłem się nie uwsteczniać i będą hydrauliczne popychacze. Znacznie lepiej wykonany jest również wał korbowy- więcej kanałów olejowych, szerszy czop. Strasznie niedoceniany, świetny silnik.
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#22 OFFLINE   skorpion140

skorpion140

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 156 postów
    • :

Napisany 16 września 2013 - 18:14

Ładna robota czekam aż skończysz;d To nauka dla tych którzy chcą podobnie zrobić;D

#23 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 16 września 2013 - 18:41

Będzie grubo z tego co widzę,aż się nie mogę doczekać jak skończysz ;D
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#24 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 16 września 2013 - 18:56

Nie jest to takie proste niestety jakby się można spodziewać, trochę trzeba pospawać i pokombinować.

Dużo jest zagadnień na które trzeba zwrócić uwagę w takich kombinacjach, pamiętać trzeba o kierunku obrotów silnika i tym samym położeniem tłoków, innym szczegółem jest wymiana tulejki do wałka skrzyni biegów w wale korbowym- tak, żeby pasowała do skrzyni 126p- jak to zrobić przeczytacie tu:
http://www.odrdzewia...rbowym,176.html
Dodany obrazek
Ogólnie to jest piękne, że po postawieniu silnika do pionu, nie pasują raptem 2 śruby i trzeba zrobić miejsce dla rozrusznika. Po prostu kocham tą serię silników, 2 cylindry mają coś w sobie!

Swoją drogą co zrobić jeśli urwie Wam się śruba?
Polecam prowizorkę!
Dodany obrazek
http://www.odrdzewia...-sruby,174.html

#25 OFFLINE   Japoniec

Japoniec

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 postów
    • :

Napisany 16 września 2013 - 20:36

O widzę że kolejny z lat 70 się szykuje :) . Trochę blach do wymiany ale będzie dobrze.
Ja ze swoim walczę nadal :)
Rabaty dla fanów 126p

#26 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 08 listopada 2013 - 14:02

Tymczasem- po wielu dyskusjach związanych z hydropopychaczami, na stół operacyjny wraca BIS, w nowej odsłonie:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Ricambi Orginali- nie chce ryzykować gdzieś utraty ciśnienia oleju, więc kluczowy element silnika jest nowy.

Ogólnie koncepcja na Fiata zmierza w kierunku przeróbki w na wzór firmy Singer - tunera Porsche.

Chłodnica będzie z przodu pod zderzakiem, taka bardzo wąska, zrobię ją sam ;)

Zabrałem się za temat, który powodował, że trochę stałem w miejscu- już powoli zaczyna wyglądać:)
Dodany obrazek

To jest model pozytywowy wnętrza kolektora- jest woskowy. Do testów kolektor będzie z włókna szklanego, coś jak tutaj:
http://blog.amsperfo...19-10-update-5/
w przyszłości chcę go rozwinąć i zastosować włókno węglowe, matę już mam, ale przez to, że jest droga i kurde naprawdę nie wymyśliłem jeszcze technologii na razie nie chcę ryzykować- jak ten zda egzamin, zrobię drugi.

Zasilanie oczywiście:
Dodany obrazek
+ multum innych elementów.
Kompa robi mój brat, ma "możliwości" - jest autorem np. tego:
http://www.odrdzewia...-stm32,132.html
- ja się nie mieszam:) Kiedy powiedziałem, że chcę megasquirta to usłyszałem, że to przeżytek (konstrukcyjne, bo aplikacja jest OK).
Tulejki pod wtryski w kolektorze będą metalowe i wstawione dopiero w czasie laminowania.

Zakupione "rotary tool" do portingu głowicy, wykończenia korbowodów i innych precyzyjnych prac- poprzednie odmówiło współpracy:).
Dodany obrazek

Dodany obrazek
Leroy Merlin, DEXTER 159zł:) Zestaw 200 elementów! Dobre i tanie zestawy końcówek są w Praktikerze.

Tutaj pudełko raczej nie jest praktyczne, ja od razu przekładam.

Ten zestaw to typowy chinol - jednak ten "dexter" się wyjątkowo przykłada, mam tej firmy klucze płaskie z grzechotką- są mega dobre (znowu też nie takie tanie, ok 20zł/sztukę) i szlifierkę mimośrodową, która ma naprawdę prze***ne u mnie i nie chce się zepsuć.

Moje poprzednie rotary (identyk praktycznie, jedynie firma einhell) przepracowało 10lat- dalej chodzi ale coś jest z obrotami (rozbiega się), a na zakup nowego zdecydowałem się po wytarciu już wszystkich redukcji trzymających narzędzie. Ogólnie, przy tej cenie- 2 lata gwarancji i nie ma się czego bać.

Zdecydowanie wolę to, niż przereklamowanego dremela, z akcesoriami sprzedawanymi po jednej sztuce za parędziesiąt złotych.

Widok po zalaminowaniu:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
w najbliższym czasie będę go wykańczał.

Graty po piaskowaniu + odwiercona już podstawka filtra.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Miska olejowa przed piaskowaniem pozbyła się tunelu powietrznego.
Dodany obrazek
Powoli do przodu

#27 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 08 listopada 2013 - 14:26

Nieźle,czekam na dalsze prace :)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#28 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 09 listopada 2013 - 10:04

Jak już tak dużo robisz sobie sam to może Flowbench też zrób. Ja się jakoś nie mogę zebrać, ale jakbym miał "konkurencję" to by może coś się ruszyło :)

#29 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 20 listopada 2013 - 19:05

No! To ja otwieram zaraz szampana- bo oto nadchodzi:

Dodany obrazek
:luj: 8) :luj: 8) :luj: 8) :luj:

Niespodzianka- kompresor mechaniczny do doładowania silnika marki EATON, w stanie "nówka".
Dodany obrazek
Szczerze powiedziawszy, gabaryty dobierałem na zasadzie na oko, a teraz już wiem, że będzie mi pasował idealnie! Nawet (nie sprawdzony przeze mnie) kierunek obrotów się zgadza:). No ciesze się tak ogromnie, że masakra- doładowanie kompresorem zawsze było moim marzeniem. Teraz czas zabrać się do pracy ze zdwojoną siłą, muszę zaprojektować i wykonać cały dolot, mocowanie kompresora i alternatora- sporo pracy.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Fajnie, że mam też napinacz!
Dodany obrazek
Dzisiaj tylko takie zdjęcia na szybko, jutro zrobię nowe.
JEEE!!!

#30 OFFLINE   Abuss

Abuss

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów
    • Time Online: 12g 17m 32s

Napisany 20 listopada 2013 - 20:02

Niespodzianka- kompresor mechaniczny do doładowania silnika marki EATON, w stanie "nówka".
Dodany obrazek
Dodany obrazek
!

Zazdroszcze... :oops:

#31 OFFLINE   majcu13

majcu13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 1d 41m 38s

Napisany 20 listopada 2013 - 21:12

witam a za ile można takie szczęście dostać? :D

#32 OFFLINE   Szczepek

Szczepek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 149 postów
    • Time Online: 3d 5g 41m 51s

Napisany 21 listopada 2013 - 15:57

Lubie to :) Czekam na dalsze info i filmik jak to chodzi ! 8)

#33 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 21 listopada 2013 - 18:42

Będzie grubo :D Czekam no foty z prac :D
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#34 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 23 listopada 2013 - 20:36

Ceny są różne- allegro, kompresor TFSI. Trzeba uważać na egzemplarze z porysowanymi rotorami.

Dzisiaj dokupiłem mini alternator, teraz mogę zaprojektować mocowania. Najpierw porządne czyszczenie:)
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#35 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 23 listopada 2013 - 23:34

No i pięknie :)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#36 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 24 listopada 2013 - 14:51

Przygotowałem taki oto model- tak to widzę:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
A więc tak, wszystkie elementy wykonane z blachy aluminiowej 5mm, jedynie dolne mocowanie, to alternatora, z płaskownika 20x30mm. Całość jest ustawiona tak, że np. płaszczyzny zewnętrzne mocowania alternatora pokrywają się z płaszczyzną śrub do przykręcania pokrywy rozrządu, a więc tak:
-górne mocowanie do płyty aluminiowej- obrotowe
-dolne mocowanie połączone śrubą rzymską, realizującą naciąg, z jedną ze śrub mocujących pokrywę rozrządu
-boczne (to lewe) będzie połączone z kompresorem, blachą stalową z "fasolką"- funkcja podtrzymki.

Skrzynka airbox- wylot powietrza będzie skierowany do góry, na ściance tylnej będzie przepustnica regulująca ciśnienie doładowania Boczne blachy airboxa będą przedłużone i połączone z elementem trzymającym alternator, co ma na celu usztywnienie całości Całość jest ustawiona tak, że można wykorzystać fabryczną rolę napinacza. Blacha łącząca z kompresorem będzie miała inny otwór niż na zdjęciu- który pozwoli na dostęp do wszystkich śrub.

#37 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 24 listopada 2013 - 16:53

Nieźle to wykombinowałeś teraz nic tylko realizować ;) Powodzenia ;)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#38 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 24 listopada 2013 - 18:11

Brawa za model :wink:

#39 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 26 listopada 2013 - 20:53

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Zadania na teraz:
- wykonać na gotowo mocowanie kompresora i alternatora
- najtrudniejsza technologicznie część tzn. kolektor dolotowy składający się z dwóch podstawowych części + wlot powietrza do kompresora- miejsce przy wtryskiwaczach i fragment wchodzący do głowicy wiem, że będą problemem, ale będę się starał, żeby mój plan wypalił.

Pozdrawiam.

EDIT
Tymczasem wstępnie obrobiłem blachy:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#40 OFFLINE   badyl

badyl

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • Time Online: 40m 6s

Napisany 28 listopada 2013 - 00:05

Siema ty kiedysz kupiłeś odemnie przednie błotniki








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.