Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak splanowac głowice?? pomocy!!!


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kwasek1905

kwasek1905

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów
    • :

Napisany 24 marca 2013 - 12:03

jak splanowac głowice? ile cm, czy mm od ktorej strony to sie robi

#2 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 24 marca 2013 - 12:21

daj to do warsztatu zajmującego się głowicami, sam tego nie zrobisz. ale chcesz to robić celu poprawienia osiągów, czy chcesz ją wyrównać przed założeniem?

#3 OFFLINE   kwasek1905

kwasek1905

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów
    • :

Napisany 24 marca 2013 - 12:34

chce ja w celu lepszych osiagow

#4 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 24 marca 2013 - 12:40

nie opłaca się tylko planować, żeby uzyskać dobry efekt robi się kompletną obróbkę głowicy

#5 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 24 marca 2013 - 12:50

Planowanie głowicy to zebranie materiału od dołu głowicy (tam gdzie styka się z cylindrami, tłokami)

Najlepiej oddać do warsztatu co się tym zajmują bo oni używają specjalnej maszyny magnesowej, wykonującej bardzo równą i gładką powierzchnie

z regóły planuje się bardzo mało, żeby wygładzić powierzchnię.
są jednak osoby co planują np. 1,5 mm (np ja) i to moim zdaniem jest maximum co można splanować, żeby np nie przerabiać całego silnika (wałka, zamachu, gaźnika)

do rajdów planują nawet 3mm, zdarza się więcej ale to wymaga pewnych przeróbek albo miedzianej uszczeli, albo zrobienia jakiś wcięć na tłoku żeby zawory nie spotkały się z tłokiem, dokładnie ci nie powiem, bo dokońca sam nie wiem

splanowanie może zmniejszyć spalanie i piprawić dynamikę samochodu, bo zmniejsza się komora spalania
należy pamiętać że planowanie przyspiesza również grznie sie silnika
dobrze np jakoś usprawnić chłodzenie albo coś;)

tak jak mówiłem plauje się na magnesówce, to wtedy jest równo i gładko, ale ja np znam taką osobę co planowała głowicę maluchowską w garażu na panierze ściernym. przykleił papier do gładkiej deski i poruszał głowicą. splanował, wyszło krzywo, ale jakoś jeździło, założył wyższą uszczelkę chyba miedzianą.
moim zdaniem głupota, bo w zakładzie mechanicznym można splanować nawet od 30 zł profesjonalnie.
Dodany obrazekDodany obrazek

chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Dodany obrazek

Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję;)

#6 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 24 marca 2013 - 17:41

należy pamiętać że planowanie przyspiesza również grznie sie silnika
dobrze np jakoś usprawnić chłodzenie albo cośWink



Bez przesady...
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 24 marca 2013 - 19:10

no jak ktoś depcze do dechy to silnik o wiele szybciej się grzeje i też właśnie to powoduje pęknięcie między zaworami.
mniejszy problem jest w 600 bo silnik do tej pojemności był stworzony, a 650 została przerobiona ale chłodzenie jest to samo

owszem, jeżeli ktoś umie jeździć (tak jak mój kolega) i nie ładuje do dechy to nawet można zmniejszyć grzanie się silnika, np jak jechaliśmy nad morze, to przez całą polskę jechaliśmy w nocy i na stacjach silnik był nie gorący, ale ciepły, temperatura była prawidłowa. jechaliśmy 70 km/h i lekka noga. maluch spalił na pewnym odcinku nawet 3,75l/100km. silnik jest strasznie mocny, bo pod taką górkę na głównej drodze co żaden maluszek nie daje sobie rady na 4 biegu, to on jak się postara to nawet 90 leci pod górkę.
Dodany obrazekDodany obrazek

chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Dodany obrazek

Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję;)

#8 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 24 marca 2013 - 20:41

Przy ciśnięciu bez przerwy to i całkowicie seryjny silnik nie da rady. Ale zakładam, że jak ktoś robi nawet dość mocny silnik, to raczej nie po to, żeby wciskać mu do oporu spod każdych możliwych świateł, a w trasie nie lata przecież cały czas z zamkniętym budzikiem...
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Romas

Romas

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 25 marca 2013 - 12:09

Przy ciśnięciu bez przerwy to i całkowicie seryjny silnik nie da rady.


Możesz mi wierzyć ze da :twisted:

a w trasie nie lata przecież cały czas z zamkniętym budzikiem...


Mi czasami noga nawet przez 60km sie przyspawuje do podłogi na gazie :D i latam tak do 140-150 :wink:
I silnik wytrzymuje
w momencie tylko jak jest temperatura na zewnątrz od 30C w cieniu to olej przy gnieceniu staje się bardzo rzadki i traci ciśnienie :wink:

#10 OFFLINE   hiob

hiob

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 5g 11m 19s

Napisany 23 września 2013 - 12:57

Pytanie: Jak sprawdzić w amatorskich warunkach, w garażu, czy zdjęta głowica wymaga planowania? Chodzi o naprawę - wymianę wydmuchanej uszczelki, nie o zwiększanie osiągów.

#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 23 września 2013 - 14:33

mierzysz do wysokości od oryginału i wysokość Twojej głowicy i wtedy znasz różnice. Samo planowanie głowicy nie poprawi nawet najmniej zauważalnych osiagów, jedynie podniesie temperature spalania. Trzebaby obrobić głowice przy kanałach wylotowych wyrównać je z uszczelką i wypolerować na lustro przy okazji wywalając prowadnice zaworową na równo z kanałem. Do tego gaźnik podłubać, ostry wałek.. wtedy to ma sens

#12 OFFLINE   hiob

hiob

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 5g 11m 19s

Napisany 23 września 2013 - 15:11

zioleczko450, mnie nie chodzi o żadne podnoszenie osiągów, po prostu muszę zmienić wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, a fachowcy podpowiadają mi, że zawsze po jej ściągnięciu trzeba ją splanować. Ja jednak wolałbym tego uniknąć, o ile jest to możliwe. Z drugiej strony nie chcę wymieniać tej uszczelki za dwa tygodnie, dlatego, że nie splanowałem głowicy.

Poza tym niewiele zrozumiałem z tego co i jak mam zmierzyć. Mnie tu są potrzebne bardziej praktyczne rady, bo nie mam pojęcia co znaczy "mierzysz do wysokości od oryginału i wysokość Twojej głowicy". :(

#13 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 23 września 2013 - 21:08

Sprawdzasz czy na głowicy nie jest odciśnięta uszczelka. A najlepiej mierzyć suwmiarką kładąc ją tą cienką częścią Dodany obrazek zaznaczoną jako prowadnica. I sprawdzasz czy między suwmiarką a głowicą jest przerwa. Chyba jedyny domowy sposób jaki można samemu wykonać. Ale najlepsza opcja oddać do planowania. Koszt nie powinien być duży. Tutaj u nas planowanie głowicy waha się w granicach 50zł

#14 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 23 września 2013 - 21:22

Pan Hiob mieszka w Stanach Zjednoczonych, więc tam nie wiadomo jak może być z kosztami.
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 23 września 2013 - 23:39

Na oko oceniasz, szukasz wyklepanych przez uszczelkę miejsc "odcisków". Plan naprawczy to dziesiąte części milimetra i nie powinno to wpłynąć na temperature sillnika.



:twisted:
MAŁY, ALE WARIAT

#16 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 24 września 2013 - 06:19

Ten patent jest trochę lipny bo można krzywo ją ściąć

moja propozycja to jest taka!

kupić papier 1000
rozłożyć go na czymś płaskim (szkło, deska) tak aby się nie ześlizgneło
przejechać głowicą parę razy i zobaczyć, czy po całej powierzchni robią się ryski
jak są jakieś plamy, po których ryski się nie robią to znaczy, że t ramrym miejscu może szybko zrobić się przedmuch
jak jest jakieś miejsce gdzie jest więcej zjeżdżone papierem to tam dźwiga się głowica na uszczelce i też dookoła miejsca szybciej będzie przedmuch
w tych sytuacjach zalecam planowanie.
kiedyś przekminiałem sobię taki patent:

Posmarować olejem płaszczyznę głowicy ale cieniutko
wziąć szybkę jakąś i przyłożyć do tej płaszczyzny
jeżeli będzie gdzieś nierówność, to będzie widać na kształcie krawędzi odbitego oleju lub nawet jak się popatrzy gdy jest dołożona głowica do szyby;)

#17 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 24 września 2013 - 13:59

taki patent można najwyżej zrobić w maluchu jak opisujesz motokrzychu. Normalnie zabieg ten kosztuje 50 zł w specjalistycznym warsztacie obróbki metali i możesz ściągnąć przykładowo 0,08mm z głowicy więc to nie ma najmniejszego wpływu na trwałość głowicy, lub temperature. W maluchu można sobie wyczyścić głowice nożykiem, natomiast w samochodach które są chłodzone wodą i w samej głowicy mają prowadnice olejowe niestety jest dużo większa szansa i prawdopodobieństwo wydmuchania lub przepalenia uszczelki. Mało tego - poza obowiązkowym naprawczym planowaniem głowicy powinno się za każdym razem zakładać nowe szpilki - śruby głowicy.

#18 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 24 września 2013 - 15:42

powinno się za każdym razem zakładać nowe szpilki - śruby głowicy.

Chyba książek się naczytałeś :D Jakby tak chciał wszystko wymieniać, to po jednej naprawie pół samochodu by było do wymiany.

#19 OFFLINE   hiob

hiob

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 5g 11m 19s

Napisany 24 września 2013 - 18:14

No właśnie. To chodzi o to tylko, żeby "jakoś się to trzymało kupy". Nie wybieram się tym autkiem w podróż dookoła świata, jeżdżę tylko po mieście, więc nawet, gdy się gdzieś rozkraczy, tragedii nie będzie. Chodzi mi tylko o to, żebym nie musiał za tydzień naprawiać tego samego.

W każdym razie dziękuję za rady. Pytałem też tutaj kumpla, on, jeszcze w PRL-u robił parę razy remont silnika motocyklowego w kuchni. Planował głowice zawsze papierem ściernym i mówi, że nigdy nie miał problemów. Powiedział, że mi to zrobi, jak będę chciał. Może więc go poproszę - w końcu ma już doświadczenie. :jupi:

Tutaj na pewno są warsztaty, które to robią, ale tutaj zwykłą stawką za robociznę jest 100 dolarów na godzinę, plus zawsze coś pododają, więc wątpię, by taka usługa kosztowała mniej, niż z dwieście dolarów, a może więcej. Z jednej strony nie majątek, ale z drugiej szkoda wydawać tyle na maluszka, jeśli da się to jakoś po amatorsku w domu zrobić.

#20 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 24 września 2013 - 21:04

powinno się za każdym razem zakładać nowe szpilki - śruby głowicy.

Chyba książek się naczytałeś :D Jakby tak chciał wszystko wymieniać, to po jednej naprawie pół samochodu by było do wymiany.


Niestety a może i stety pracuję na warsztacie i nie wyobrażam sobie składać głowicy w takim passacie b6, a nawet w starszym multivanie na starych szpilkach.... Nie są to duże koszty w porównaniu to późniejszych ewentualnych strat które mogę się pojawić w wyniku pękniętej szpilki, a taki sztos zdarzyło mi się pare razy zobaczyć. To są mocno nawęglane śruby, pracują w dużych temperaturach i przenoszą duże naprężenia. W golfie 2 i maluchu to sobie można na starych poskładać co najwyżej. :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.