Skocz do zawartości


Zdjęcie

Niekończąca się opowieść o faktach i mitach ładowania aku


2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 20 stycznia 2013 - 14:32

Zacznę od tego, że wczoraj wieczorem zmierzyłem stan naładowania aku i było 12,2V.
Po odpaleniu na ssaniu było 14,55V.
Na ssaniu + światła mijania 14,33V.
Na wolnych obrotach 12,5V - 13,1V
Wolne obroty + lekkie dodanie gazu 14,55V
Na wolnych obrotach + światła mijania 12V.
Włączone światła + lekkie dodanie gazu 14,6V
Włączone wszystko co się da + lekkie dodanie gazu 13,7V (czasami przeskok na ok 15V)

Kontrolka aku zapala się po włączeniu zapłonu a po zapaleniu po chwili gaśnie.

W książce napraw piszą że ładowanie na poziomie 12V zaczyna się przy 1150 obr w 25st.
Ładowanie na poziomie 13,5V zaczyna się przy 1300 obr w 25st.

Teraz jak to jest z tym ładowaniem???
Można nieco ogłupieć.
arek twierdzi, że ma cały czas ładowanie na poziomie 14,4V obojętne czy ma wszystko włączone czy na wolnych obrotach, czy na ssaniu, czy po dodaniu gazu... więc wychodzi na to, że książka napraw kłamie...

W rezultacie nie wiem jak to powinno wyglądać, czy u mnie jest coś nie tak czy jest ok? nie wiem...



Widać po komentarzach, że nikt nie wie jak to jest z tym ładowaniem. Stwierdzam sam, że w moim maluszku jest wszystko w normie...
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#2 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 21 stycznia 2013 - 10:55

Tak. Wszystko w normie i nie ma czym się stresować.

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 23 stycznia 2013 - 00:29

Ładowanie masz wzorowe. Krąży tu po forum mit o alternatorze w czyimśtam 126p, który ponoć utrzymuje 14,4V w całym zakresie obrotów (i być może przyjdzie tu Arek i będzie się upierać, że każdy maluchowski alternator tak powinien), ale w jednej z tych niekończących się dyskusji padło stwierdzenie, że ów mityczny alternator nie był w stanie niczego doładować.

W maluchu na wolnych obrotach alternator kręci się za wolno, ma strasznie duże koło pasowe w porównaniu do innych aut (choćby nawet w BISie, gdzie koło pasowe jest znacznie mniejszych rozmiarów). Na wolnych obrotach choć sam alternator kręci się nieco szybciej niż silnik (niech ma te może 200obr/min więcej), nadal kręci się jedynie z taką prędkością, że ledwie jest w stanie się wzbudzić, a co dopiero ładować. Tylko z kolei w maluchu w przeciwieństwie do innych aut mamy ten problem, że koła pasowego zmniejszyć nie można, bo alternator jest osadzony na jednej osi z dmuchawą chłodzącą silnik, a tej z kolei przyspieszać nie można, bo gdy kręci się za szybko to mieli powietrze w miejscu a nie dmucha chłodząc silnik.
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.