Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nie ma ładowania na niskich obrotach


19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 29 sierpnia 2012 - 09:35

Problem taki jak w temacie. Fl rocznik 93. Wie ktoś w czym grzebać?

#2 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 29 sierpnia 2012 - 09:35

Wymień szczotki, i regulator napięcia. :)

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 29 sierpnia 2012 - 16:46

Pytanie co to znaczy na niskich obrotach. Maluch generalnie na wolnych obrotach nie ładuje, alternator kręci się zbyt wolno, jego prędkość jest ledwo wystarczalna do tego, żeby się w ogóle wzbudził.

Jeżeli ładowanie jest tylko przy dość wysokich obrotach, to może być problem z obwodem wzbudzenia. Jak silnik nie pracuje, to kontrolka od ładowania się świeci?
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 07:14

kaszlak_maniak, ty mi tu nie pier... robiłem już kilka alternatorów do 126p i każdy ładował pięknie od samego dołu 14,4v bez obciążenia, przy włączonych światłach nie powinno spadać poniżej 14v

Jeśli wymiana regulatora i szczotek nie pomoże trzeba by się zainteresować mostkiem prostowniczym i sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana. Druga sprawa to jakość połączeń przewodu plusowego w 126p, lubi on sobie skorodować przy rozruszniku i dzieją się cyrki z ładowaniem. najlepiej puścić przez auto dodatkowy kabel od przekroju powiedzmy 5mm^2 który połączy bezpośrednio akumulator i alternator.

#5 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 08:00

arek uczepiłeś się tego że alternator ładuje tak samo od najniższych - a to ówno prawda. - nie wiem czy to wina tej samochodówki czy to Twój wymysł. :wink:
Prądnica jak i alternator, przy niskich obrotach ładują gorzej, bądź w ogóle.
A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem :devil:

Pierwszy lepszy wykres oddawanego prądu przez alternator w poldku - trzeba wziąć pod uwagę iż obroty alternatora przewyższają obroty silnika (tutaj stosunek 2:3) więc zapłon światła, i już amper może brakować i Volt spadną na niższych obrotach... a maluszyna ma słabszy altek.
Dodany obrazek

czlapek - jeżeli nie masz tych obrotów naprawdę niskich ustawionych a kontrolka się zapala:
nie wymieniaj od razu szczotek - tylko sprawdź ich stan - po co wymieniać jak będą OK??
Później kabel masowy, wsuwki przy alternatorze posprawdzaj; kabel plusowy, później przy rozruszniku również plusowy, no i przede wszystkim miernik w dłoń i sprawdź jaki voltarz masz na instalacji :)
MAŁY, ALE WARIAT

#6 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 10:12

Z miernikiem już wojowałem. Po zapaleniu malca na aku około 10V po zwiększeniu obrotów idzie do 14,cośV. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu. Problem jest o tyle denerwujący, że często można spotkać mnie jak np. spod Tesco ruszam wskakując do toczącego się malucha (niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi :P) Po dłuższym postoju z odpaleniem nie ma problemów.

#7 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 30 sierpnia 2012 - 10:14

Sprawdź jakie jest napięcie na alternatorze. I przeczyść styki przy rozruszniku.

#8 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 15:33

Ja nadal utrzymuję, że maluchowski alternator na wolnych obrotach ładować nie będzie. Volty to nie wszystko.

A jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Ładowałeś go prostownikiem? Jakie napięcie trzyma po naładowaniu? Bo może w tym aucie to nie alternator jest problemem.
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 30 sierpnia 2012 - 17:07

Dokładnie jak wyżej. Ja nigdy na wolnych nie mogę uzyskać 13v bez świateł. Bo po prostu alternator za wolno się kręci..

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 21:32

A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem


Jak miał akumulator jest dętka to nic mu nie pomoże nawet doładowywanie prostownikiem

na wykresie masz prędkość obrotową alternatora, a nie silnika; alternator ma mniejsze kółko pasowe i kręci się szybciej niż silnik

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 30 sierpnia 2012 - 23:11

Ale nieznacznie. Nigdzie nie mogę znaleźć, jakie dokładnie przełożenie jest między kołem alternatora a kołem wału (z resztą to też się zmienia, w zależności od stanu jak i długości nowego paska klinowego - im dłuższy, tym więcej podkładek musisz wyciągnąć, przełożenie będzie się jeszcze bardziej zmniejszać), ale nawet jeśli alternator kręci się o tą 1/3 szybciej, to przy 1000obr/min silnika będzie się kręcić nieco ponad 300obr/min szybciej. Silniki maluchowskie na wolnych obrotach zazwyczaj kręcą się z prędkościami rzędu 700-800 obr/min, dodaj do tego te około 250obr/min i wyjdzie prędkość alternatora - nieco ponad 950-1050 obr/min, a maluchowski alternator zaczyna zaspokajać potrzeby prądowe i ładować od ok 1200obr/min, więc jak staniesz np. na światłach na skrzyżowaniu i silnik będzie się kręcił na swoich wolnych obrotach to nie ma chuja żeby coś doładował.
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 31 sierpnia 2012 - 07:53

Książkowo piszą, że alternator zaczyna ładować od 1150 obr/min

#13 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 31 sierpnia 2012 - 10:59

Kiedyś podładowałem akumulator prostownikiem ale to ze 3 tygodnie temu było. Przed chwilą sprawdziłem napięcie bez włączonego zapłonu i jest 13,15V. Jak coś grzebać będę jutro jak podjadę do rodziców na wieś więc do jutra czekam na ewentualne pomysły.

#14 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 31 sierpnia 2012 - 15:53

Jak to możliwe, że na samym akumulatorze masz ponad 13V a na pracującym silniku 10V?
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 02 września 2012 - 13:12

Prosta sprawa jak odpalam i chodzi na niskich obrotach alternator nie ładuje. Zapłon idzie z akumulatora, zapłon = duży prąd więc napięcie siada. Tak bym to sobie wytłumaczył jako inż. elektronik :ble:

#16 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 02 września 2012 - 13:24

Zapłon nie pobiera takiego wielkiego prądu, żeby napięcie spadało aż do 10V :!:
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 02 września 2012 - 13:26

To idę zaraz pomierzyć wszystko raz jeszcze...

No i pomierzone. Auto stało 2 dni nie jeżdżone i na aku było 12,6V. Po odpaleniu spadło do 12,3 a po dodaniu gazu 14,4. Problem zatem musi być gdzieś indziej. Niestety nie dałem rady pogrzebać przy rozruszniku... żona, dziecko, obiad u rodziców... :?

#18 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:42

a zgaś światło i sprawdź czy nie żarzy się ładowanie. pewnie masz uszkodzone diody. jak się żaży to napewno tak jest i i rozkręć go i sprawdź czy miałem racje ;)

#19 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
    • Time Online: 4g 46m 14s

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:49

Jaaaaki odkop :shock: Generalnie auto chyba bardzo nie lubiło jazdy mojej żony, która prawie nie używała gazu. Od kilku miesięcy problemu już nie mam. Jeżeli czyta to ktoś z moderatorów to można zamknąć.

#20 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:59

Zamykać nie ma potrzeby, zostanie dla potomnych.
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.