Jump to content


Photo

Nie ma ładowania na niskich obrotach


19 replies to this topic

#1 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 29 August 2012 - 09:35

Problem taki jak w temacie. Fl rocznik 93. Wie ktoś w czym grzebać?

#2 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1,820 posts
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 29 August 2012 - 09:35

Wymień szczotki, i regulator napięcia. :)

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 29 August 2012 - 16:46

Pytanie co to znaczy na niskich obrotach. Maluch generalnie na wolnych obrotach nie ładuje, alternator kręci się zbyt wolno, jego prędkość jest ledwo wystarczalna do tego, żeby się w ogóle wzbudził.

Jeżeli ładowanie jest tylko przy dość wysokich obrotach, to może być problem z obwodem wzbudzenia. Jak silnik nie pracuje, to kontrolka od ładowania się świeci?
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 30 August 2012 - 07:14

kaszlak_maniak, ty mi tu nie pier... robiłem już kilka alternatorów do 126p i każdy ładował pięknie od samego dołu 14,4v bez obciążenia, przy włączonych światłach nie powinno spadać poniżej 14v

Jeśli wymiana regulatora i szczotek nie pomoże trzeba by się zainteresować mostkiem prostowniczym i sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana. Druga sprawa to jakość połączeń przewodu plusowego w 126p, lubi on sobie skorodować przy rozruszniku i dzieją się cyrki z ładowaniem. najlepiej puścić przez auto dodatkowy kabel od przekroju powiedzmy 5mm^2 który połączy bezpośrednio akumulator i alternator.

#5 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,406 posts
    • Time Online: 7g 43m 22s

Posted 30 August 2012 - 08:00

arek uczepiłeś się tego że alternator ładuje tak samo od najniższych - a to ówno prawda. - nie wiem czy to wina tej samochodówki czy to Twój wymysł. :wink:
Prądnica jak i alternator, przy niskich obrotach ładują gorzej, bądź w ogóle.
A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem :devil:

Pierwszy lepszy wykres oddawanego prądu przez alternator w poldku - trzeba wziąć pod uwagę iż obroty alternatora przewyższają obroty silnika (tutaj stosunek 2:3) więc zapłon światła, i już amper może brakować i Volt spadną na niższych obrotach... a maluszyna ma słabszy altek.
Dodany obrazek

czlapek - jeżeli nie masz tych obrotów naprawdę niskich ustawionych a kontrolka się zapala:
nie wymieniaj od razu szczotek - tylko sprawdź ich stan - po co wymieniać jak będą OK??
Później kabel masowy, wsuwki przy alternatorze posprawdzaj; kabel plusowy, później przy rozruszniku również plusowy, no i przede wszystkim miernik w dłoń i sprawdź jaki voltarz masz na instalacji :)
MAŁY, ALE WARIAT

#6 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 30 August 2012 - 10:12

Z miernikiem już wojowałem. Po zapaleniu malca na aku około 10V po zwiększeniu obrotów idzie do 14,cośV. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu. Problem jest o tyle denerwujący, że często można spotkać mnie jak np. spod Tesco ruszam wskakując do toczącego się malucha (niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi :P) Po dłuższym postoju z odpaleniem nie ma problemów.

#7 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1,474 posts
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 30 August 2012 - 10:14

Sprawdź jakie jest napięcie na alternatorze. I przeczyść styki przy rozruszniku.

#8 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 30 August 2012 - 15:33

Ja nadal utrzymuję, że maluchowski alternator na wolnych obrotach ładować nie będzie. Volty to nie wszystko.

A jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Ładowałeś go prostownikiem? Jakie napięcie trzyma po naładowaniu? Bo może w tym aucie to nie alternator jest problemem.
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1,474 posts
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 30 August 2012 - 17:07

Dokładnie jak wyżej. Ja nigdy na wolnych nie mogę uzyskać 13v bez świateł. Bo po prostu alternator za wolno się kręci..

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 30 August 2012 - 21:32

A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem


Jak miał akumulator jest dętka to nic mu nie pomoże nawet doładowywanie prostownikiem

na wykresie masz prędkość obrotową alternatora, a nie silnika; alternator ma mniejsze kółko pasowe i kręci się szybciej niż silnik

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 30 August 2012 - 23:11

Ale nieznacznie. Nigdzie nie mogę znaleźć, jakie dokładnie przełożenie jest między kołem alternatora a kołem wału (z resztą to też się zmienia, w zależności od stanu jak i długości nowego paska klinowego - im dłuższy, tym więcej podkładek musisz wyciągnąć, przełożenie będzie się jeszcze bardziej zmniejszać), ale nawet jeśli alternator kręci się o tą 1/3 szybciej, to przy 1000obr/min silnika będzie się kręcić nieco ponad 300obr/min szybciej. Silniki maluchowskie na wolnych obrotach zazwyczaj kręcą się z prędkościami rzędu 700-800 obr/min, dodaj do tego te około 250obr/min i wyjdzie prędkość alternatora - nieco ponad 950-1050 obr/min, a maluchowski alternator zaczyna zaspokajać potrzeby prądowe i ładować od ok 1200obr/min, więc jak staniesz np. na światłach na skrzyżowaniu i silnik będzie się kręcił na swoich wolnych obrotach to nie ma chuja żeby coś doładował.
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 posts
    • Time Online: 2g 32m 2s

Posted 31 August 2012 - 07:53

Książkowo piszą, że alternator zaczyna ładować od 1150 obr/min

#13 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 31 August 2012 - 10:59

Kiedyś podładowałem akumulator prostownikiem ale to ze 3 tygodnie temu było. Przed chwilą sprawdziłem napięcie bez włączonego zapłonu i jest 13,15V. Jak coś grzebać będę jutro jak podjadę do rodziców na wieś więc do jutra czekam na ewentualne pomysły.

#14 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 31 August 2012 - 15:53

Jak to możliwe, że na samym akumulatorze masz ponad 13V a na pracującym silniku 10V?
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 02 September 2012 - 13:12

Prosta sprawa jak odpalam i chodzi na niskich obrotach alternator nie ładuje. Zapłon idzie z akumulatora, zapłon = duży prąd więc napięcie siada. Tak bym to sobie wytłumaczył jako inż. elektronik :ble:

#16 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 02 September 2012 - 13:24

Zapłon nie pobiera takiego wielkiego prądu, żeby napięcie spadało aż do 10V :!:
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 02 September 2012 - 13:26

To idę zaraz pomierzyć wszystko raz jeszcze...

No i pomierzone. Auto stało 2 dni nie jeżdżone i na aku było 12,6V. Po odpaleniu spadło do 12,3 a po dodaniu gazu 14,4. Problem zatem musi być gdzieś indziej. Niestety nie dałem rady pogrzebać przy rozruszniku... żona, dziecko, obiad u rodziców... :?

#18 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 posts
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Posted 11 December 2012 - 19:42

a zgaś światło i sprawdź czy nie żarzy się ładowanie. pewnie masz uszkodzone diody. jak się żaży to napewno tak jest i i rozkręć go i sprawdź czy miałem racje ;)

#19 OFFLINE   czlapek

czlapek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 posts
    • Time Online: 4g 46m 14s

Posted 11 December 2012 - 19:49

Jaaaaki odkop :shock: Generalnie auto chyba bardzo nie lubiło jazdy mojej żony, która prawie nie używała gazu. Od kilku miesięcy problemu już nie mam. Jeżeli czyta to ktoś z moderatorów to można zamknąć.

#20 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 11 December 2012 - 21:59

Zamykać nie ma potrzeby, zostanie dla potomnych.
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.