Skocz do zawartości


Zdjęcie

Za małe łożysko oporowe swap 1500 silnik uno


6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 10:54

Mam w tej chwilki swap 903ccm, naszedł mnie pomysł na wsadzenie silnika 1500ccm z uno. Mam tylko problem, bo łożysko oporowe ze skrzyni maluchowskiej ma za małą średnicę i nie dotyka słoneczka na docisku z silnika uno. Łożysko oryginalne z uno znowu ma za duży otwór centrujący, ten ślizgowy wewnątrz. Czy ktoś z was coś takiego spraktykował? Jak taki problem rozwiązać?

Liczę na konkretne opowiedzi. To że ten silnik jest wielki, będzie wystawał itp - to wszystko wiem i zdaję sobie z tego sprawę. Chcę po prostu go wsadzić, ale mam problem z łożyskiem.

#2 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 11:49

Rozumiem że chcesz go połączyć ze skrzynią maluchowską
Jedynym wyjściem będzie zaadoptowanie do koła zamachowego od uno tarczy i docisku od 1,1 1,2
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 18:42

Tak, chcę połączyć ze skrzynią maluchowską. Mam jeszcze silnik od uno 1.1 zakopany gdzieś w garażu, także wyjmę z niego zamach i będę robił przymiarki czy to w ogóle przypasuje :)
Sęk w tym, że nie wiem czy zaadoptuje się do tego zamachu mniejszy docisk i tarczę, bo zamach w 1.5 też jest spory. A cały zestaw z zamachem też pomierzę jak to wygląda, czy by coś takiego podeszło. Dzięki za sugestię, wieczorem dam znać co z tego wyszło :)

#4 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 19:23

Zobacz temat o fieście 1,1 tam napisałem jak zrobic żeby łozysko sprzęgłowe z malucha działało z wiekszym dociskiem.

pozd;

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 20:26

maluch790 przeczytałem, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. wbijamy do wewnątrz łożyska oporowego maluchowskiego tulejkę na gorąco Dodany obrazek

Please Login or Register to see this Hidden Content


Tu taki rysuken zrobiłęm w paintcie poglądowy czy to o to chodzi.

Próbowałem przypasować zamach z uno 1.1, niestety jest inny rozstaw śrub na wale, poza tym jest mocowany na śruby M10 a nie M8. Do tego sama tarcza sprzęgłowa ma 190mm czyli o 20mm większa od 170 tki , a zamach jest o 1,5 cm większy na średnicy niż z 1.1

#6 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 20:49

Wciskamy na zewnątrz na łozsko sprzęgłowe a nie w srodek i ma być.

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 21:01

można inaczej, ja mam zamontowane łożysko od seicento ożenione z podstawką łożyska od 126p i nie mam z tym większych problemów, trzeba tylko z maluchowego wydłubać podstawę z uszami które opierają się o widełki, a podstawę łożyska od seicento dopiłować tak aby weszła na podstawkę od malucha.
zrobiłem juz na tym zestawie ponad 2000km i nic się nie dzieje



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.