Skocz do zawartości


Zdjęcie

skrzynia biegów do 126p z zsynchronizowanym I biegiem


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 czerwca 2012 - 13:50

jakiś czas temu wpadła mi w ręce skrzynia od agenta 007[cc700] w rozliczeniu za robotę
pierwotnie plan był taki aby przerobić półosie ale wiązałoby się to z koniecznością zrobienia nowej flanszy

Ułożyskowanie wałków i odległości między wałkami są takie same jak w 126p, wodziki także
koło talerzowe z cieniasa pasuje plug&play na mechanizm różnicowy z 126p.
Zaczynamy więc składać sobie skrzynie i natrafiamy na pierwszy problem przy montażu kółka zębatego od biegu wstecznego, zwyczajnie się nie mieści. Trzeba wyciąć kawałek kadłuba tak aby kółko weszło na swoje miejsce i swobodnie się obracało, następnie dospawać/dokleić kawałek aluminium aby to zakryć.
Teraz zajmiemy sie przednią częścią skrzyni.
W kaszlu obudowa zakrywa tylko jedno łożysko wałka atakującego, trzeba zamontować pokrywkę z cinquecento która trzyma oba łożyska, w tym celu musimy wywiercić i nagwintować otwory pod śruby.
Trzeba też rozwiercić otwór w kadłubie na wymiar wybieraka.
Mamy już wszystko poskładane i trafiamy na następny problem, jak przykręcić "ryjek" od skrzyni z cinquecento, tutaj musimy napawać/nadlać klejem kadłub skrzyni i wywiercić otwory pod śruby/szpilki jak kto woli, trzeba to wykonać dość dokładnie bo w ryjku znajdują się dwa łożyska podpierające wałek atakujący i choinkę.
Gdy mamy już wszystko gotowe składamy skrzynię do kupy.
Ważna sprawa :!: nie można zapomnieć o regulacji luzu międzyzębnego przekładni głównej.

Jako że to prototyp a spawanie aluminium jest drogie to zdecydowałem się użyć kleju Technicol płynny metal.

pierwsze przymiarki:

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content



już poskładana:

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content




skrzynia pracuje idealnie, biegi dobrze wchodzą, jedynka i wsteczny nie wyją, jechałem ponad 100km/h i skrzyni nie słychać

#2 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 01 czerwca 2012 - 15:57

ciekaw jestem jak z trwałością tego kleju :P jeśli będzie się spisywać dobrze to też sobie takie coś wyrzeźbię bo leżu u mnie skrzynia z cc700, a coś konkretniej opisałbyś tą przeróbkę ??
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#3 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 czerwca 2012 - 16:02

Co chcesz więcej, wyjmujesz jedne bebechy a wkładasz drugie...

#4 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:00

Arek, jeśli chcesz to pełka ma aluminiowy drut do miga tylko gazu brak.
Mógłbyś podjechać jeśli yebnie.

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:08

bez gazu nie bardzo to idzie, potrzebny jest argon do spawania alu

#6 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:11

A nie łatwiej było by nafrezować odpowiednio półosie z cc i wsadzic skrzynie z cc w bude BISa?
Chyba, że o czymś zapomniałem?

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:20

dzwon skrzyni inny, kołyska z poduszkami do bisa nie podchodzi na kadłub od cc, w moim przypadku musiałbym robić nową flansze

jest jeszcze jeden sposób

dzwon od boba pasuje do kadłuba od cc ale jest problem bo w bobku jest otwór mniejszy, trzeba by to skręcić do kupy i wrzucić na obrabiarkę żeby zebrać materiały trochę z dzwonu od 126p wtedy można zakładać przerabiane półosie ale to nie rozwiąże problemu braku napędu dla licznika

#8 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:25

Licznik można wsadzić taki z roweru, to chyba najprostsze rozwiązanie. :wink:
Albo odwrotna skala na "cyferblacie"

#9 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 czerwca 2012 - 17:28

będę coś kombinował na czujniku od abs, trzeba tylko dopasować pierścień z ząbkami na piastę

#10 OFFLINE   mfoxm

mfoxm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • Time Online: 32m 35s

Napisany 01 czerwca 2012 - 22:51

Czy istnieje możliwość przełożenia samego koła talerzowego i wałka atakującego do skrzyni el i zachowania jakoś działania prędkościomierza?? Czytałem że jest taka możliwość z częściami od bisa ale czy od cc700 tez??

#11 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 czerwca 2012 - 01:25

Nie ma takiej możliwości.

#12 OFFLINE   mfoxm

mfoxm

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • Time Online: 32m 35s

Napisany 02 czerwca 2012 - 07:47

Dziękuje za odpowiedź. Życzę powodzenia w dalszej pracy Arkowi.

#13 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 03 czerwca 2012 - 16:06

dzwon skrzyni inny, kołyska z poduszkami do bisa nie podchodzi na kadłub od cc, w moim przypadku musiałbym robić nową flansze

jest jeszcze jeden sposób

dzwon od boba pasuje do kadłuba od cc ale jest problem bo w bobku jest otwór mniejszy, trzeba by to skręcić do kupy i wrzucić na obrabiarkę żeby zebrać materiały trochę z dzwonu od 126p wtedy można zakładać przerabiane półosie ale to nie rozwiąże problemu braku napędu dla licznika


Mógłbyś napisać, który otwór jest mniejszy w skrzyni od 126p?

Z napędem, to ja bym zastanowił się nad wrzuceniem wkładu licznika z CC. Tylko linka za krótka. W takim wypadku może zrobićby gwintowaną tulejkę, łączącą pancerze linek z malucha i z CC. Tylko w środku jeszcze potrzebne połączenie samych linek - tulejka z kwadratowym otworem. I to by chyba było najgorsze.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw :)

#14 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 03 czerwca 2012 - 20:00

Otwór gdzie przykręcasz bieżnie, po której porusza się dyfer. Chodzisz do samochodówki i takich rzeczy nie wiesz :P
A co do napędu licznika, nie ma co napędzać linkę...

#15 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 03 czerwca 2012 - 20:15

BOLEKlodz licznik z cc nic ci nie da bo będzie się kręcił w drugą stronę, poza tym i tak nie będziesz miał skąd brać napędu jak dasz dzwon od kaszla

#16 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 04 czerwca 2012 - 13:51

morrek, chodzę do takiej samochodówki, gdzie mam o mechatroniece, nie o mechanice.
Jak chodzi o napęd prędkościomierza, to miałem na myśli to, czy da radę założyć ślimaka od cc. Ale z waszych wypowiedzi wnioskuję, że nie. A o kierunku obracania się linki zapomniałem.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw :)

#17 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 04 czerwca 2012 - 14:05

W cc napęd linki masz na dyfrze a w malcu w dupce
Składając taką rzeźbę zakładasz dyfer z malca a koło talerzowe z cc a w dupce masz pierwszy bieg, więc nie ma gdzie założyć napędu licznika
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 04 czerwca 2012 - 14:18

nawet jak rozwiercisz dzwonek od 126p to i tak napędu licznika od cc nie zamontujesz

#19 OFFLINE   malan126

malan126

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 4g 56m 3s

Napisany 14 lutego 2015 - 10:58

Możesz zaktualizować zdjęcia ?



#20 OFFLINE   wojtas89

wojtas89

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 148 postów
    • Time Online: 2d 3g 55m 32s

Napisany 13 lipca 2015 - 23:37

Czy tak przerobiona skrzynia nadaje się do swapa na 1.1?



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.