Skocz do zawartości


Zdjęcie

wymiana alternatora co i jak


7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 17:36

witam w zwiazku z tym ze lozyska w altku hucza mi glosniej niz cały silnik i ladowanie slabe zdecydowalem sie na wymiane altka. Odkrecilem belke, srobku o rozmiarze 10 w przedniej czesci oblachowania, natomiast jak zrobic by od zszedł, muszę sciagać silnik? Czy jest jakis sposob bez sciagania?
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#2 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:04

ściągasz rurę z tyłu silnika (tą co dostarcza powietrze)-> blokujesz koło pasowe żeby ośka alternatora się nie kręciła -> odkręcasz wiatrak kluczem nasadowym (nie pamiętam chyba 24 ale nie pamiętam) -> ściągasz nakrętkę podkładki uważając żeby jakaś ci nie padła na dno oblachowania i od razu ściągnij tą gumową podkładkę która jest bezpośrednio na wiatraku -> odpinasz akumulator -> odpinasz wszystkie kable od altka -> odkręcasz "talerze" które trzymają pasek na swoim miejscu (pasek najlepiej nowy założyć potem) -> odkręcasz 4 śruby na klucz 13 którymi jest altek przykręcony do bloku silnika i 2 nakrętki od góry i dołu na klucz 10 od oblachowania -> trochę siły i ma wyskoczyć ze swojego miejsca (trzyma się na 2 bolcach które są wbite w blok)

i złożyć w odwrotnej kolejności

jakby coś było źle to mnie poprawcie ale powinno być ok

ps. możesz dać "+" :P
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#3 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:40

Język iście profesjonalny. Śruby na klucz 12 a nie nr 12, to są 10. No i jeszcze dwie śrubki przy oblachowaniu od góry i od dołu. - ale to już odkręciłeś.
MAŁY, ALE WARIAT

#4 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:53

Coś nie pasuje ? Ja tylko chciałem pomóc koledze. Chyba wszystko wypisałem co trzeba zrobić dość jasno i czytelnie, a jezyka profesjonalnego raczej nie używam jeśli nie ma takiej potrzeby
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#5 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:21

czyli sugerujecie ze bez wyciagania silnika, ok wielkie dzieki bede probował ;)
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#6 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:40

ja zrobiłem bez wyciągania, trzeba jeszcze ta blachy pod silnikiem odkręcić i odpowiednią przedłużkę do grzechotki mieć (żeby miała odpowiednią długość bo jest trochę problem z miejscem ) bo trudno jest dostać się do tej nakrętki od wiatraka a tak to lajtowo
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#7 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 kwietnia 2012 - 22:03

Śruba mocująca wiatrak na ośce alternatora jest na klucz 19 jak dobrze pamiętam. Identyczna jak na przodzie alternatora od strony koła pasowego. Do wyjęcia altka nie potrzeba wykręcać belki ;) I pamiętaj aby odpiąć akumulator.

#8 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • Time Online: 15g 9m 27s

Napisany 20 kwietnia 2012 - 22:12

najlepszy kluch do wiatraka to od kół od malucha moim zdaniem tam lepszego nie trzeba



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.