Skocz do zawartości


Zdjęcie

tuning silnika (głowica gaziol itd)


24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 26 marca 2012 - 19:53

Chłopaki składam silnik i chcę go trochę podłubać charakterystyka mniej więcej :
- głowa -2
- obróbka głowicy
- gaziol dłubnięty
- dolot (dziury w puszce)
- głodotekla
no i biorę się za głowicę i tu pytania ponumerowane :P
1(+) czy mogę wypolerować "stare" zawory ??
2 (+)nie wycinać prowadnic z kanałów wylotowych ?? (czy zawory się pourywają czy coś takiego ??)
3(+) szpilki czy śruby do kolektorów wydechowych i jaka twardość (te co się wkręca w głowicę )
4 (+)jakie kolanka elx czy starszy typ ?? bo mam jedno takie i jedno takie i muszę jakieś dokupić

no i teraz dotyczące gaziola i podstawki
5 dawać alu podstawkę ?? jak tak to ile 2 cm ??
6(+) dyfuzor zrobić według deniora ??w sensie skrócić wypolerować itd ?
7(+) dysza paliwa 115 będzie ok czy szukać innej ??
8(+) dysza powietrza 190 ?? (ile miała seria)
9 rurka emulsyjna F101 z tymi zalutowanymi 2 dziurkami czy szukać F74
10 więcej pytań nie pamiętam :P jakby co to dopiszę

wiem że trochę tego dużo ale każdą pomocną odpowiedz nagrodzę +
z góry dzięki

edit
tam gdzie + to dostałem satysfakcjonującą odpowiedz
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#2 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 marca 2012 - 21:26

Jeśli chodzi o podstawkę to można poeksperymentować, zakładając normalną, a potem podwyższoną, dyfuzor możesz ewentualnie skrócić od góry ale nie za dużo, wypolerować i odchudzić skrzydełka. Dysz paliwa 120 mogę załatwić i większą też, 190 powietrza wystarczy, rurka f74 lub f8, też mogę obie załatwić.

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 marca 2012 - 22:39

1 czy mogę wypolerować "stare" zawory ??
2 nie wycinać prowadnic z kanałów wylotowych ?? (czy zawory się pourywają czy coś takiego ??)
3 szpilki czy śruby do kolektorów wydechowych i jaka twardość (te co się wkręca w głowicę )
4 jakie kolanka elx czy starszy typ ?? bo mam jedno takie i jedno takie i muszę jakieś dokupić



1. Nie wiem co chcesz w nich polerować. Może ewentualnie spodnią część. Góry nie ruszaj, bo będziesz je musiał od nowa docierać razem z gniazdami, bo nie będą trzymać (a w warunkach domowych raczej tego nie zrobisz).
2. Tu Ci nie pomogę, za cienki w tym temacie jestem.
3. Minimum 8.8, choć jak coś ma się upierdolić, to i tak zazwyczaj nie będzie to szpilka, a gwint w głowicy, no ale tak bywa.
4. Starszy typ, mają nieco większy przelot niż kolanka elx. Do tego do kolanek elx każdy tłumik oprócz tych z katalizatorem trzeba piłować wypustki, które przeszkadzają przy skręceniu tłumika do tych kolanek.
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 27 marca 2012 - 14:09

co do 1 to chcę wypolerować grzybek od góry i od dołu czy jak radzicie ?? i dotrzeć i tak będę musiał te zawory


6 dyfuzor zrobić według deniora ??w sensie skrócić wypolerować itd ?
7 dysza paliwa 115 będzie ok czy szukać innej ??
8 dysza powietrza 190 ?? (ile miała seria)
9 rurka emulsyjna F101 z tymi zalutowanymi 2 dziurkami czy szukać F74



no i co z tym dyfuzorem dokładniej ?? tylko od góry skracać ?? ile ??
i ile miała seryjna dysza powietrza ?
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#5 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 marca 2012 - 17:00

seryjne dysze to 115 paliwowa i 190 powietrza. Co do dyfuzora to piłujesz te skrzydełka i zaostrzasz je aby zrobic tzw skrzydła samolotu, choc nie wiem jak to zobrazować, moze ktos ma foto ;)
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#6 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 27 marca 2012 - 18:05

wiem o co ci chodzi Mroziu126p do tych skrzydełek samolotu od razu zrobić "lejek" w dyfuzorze z oby 2 stron ??
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#7 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 marca 2012 - 18:53

1. Zawory wypoleruj tylko z góry na błysk
2. Prowadnice możesz tylko wyciąć na dolotowych, na wydechowych będą sie przegrzewały i w efekcie urwą.
3. Wydaje mi się że lepiej dać śruby, zawsze miałem śruby i nie było z tym problemu.
4.Kolanka starszy typ są bardziej uniwersalne, bo w nowych trzeba było coś kombinować(nie pamiętam już) wiadomo że jak chcesz uzyskać najlepszy efekt to i tak trzeba je polerować ;>
5. Alu podstawka 2cm jest ok, ja tak mam, do tego ta standardowa i już jest lepiej.
6. Dyfuzor możesz zrobić tak jak ja mam: od góry 4,5mm, od dołu 1,5mm no i polerka, nie koniecznie na lustro.
7. Jeżeli robisz plan i chcesz zęby to wszystko było zrywniejsze to daj 120 przy F74 ewentualnie 125 przy F8( F8 robisz lutując dwie ostatnie dziurki w F101)
8. Dysza 190 to seria, zostaw ;>
9. j.w

#8 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 27 marca 2012 - 19:04

Hayabit co do 1 to z góry czyli jakby "denka" zaworu ?? i dzięki za odpowiedz
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#9 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 marca 2012 - 19:10

Co do dyfuzora nie boli:
http://www.terytoriu...ik-dyfuzor.html

#10 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 marca 2012 - 19:17

Hayabit co do 1 to z góry czyli jakby "denka" zaworu ?? i dzięki za odpowiedz


Tak,, chodzi mi o komorę spalania ;> same denka żeby się nagar nie osadzał ;)

#11 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 27 marca 2012 - 20:13

ok dzięki wszystkim :P pozostaje jednak wątek podstawki pod gaziol ... czyli seryjna podstawka i alu 2cm ?? i co w tedy z dolotem ?? wygnie się na tych łącznikach gumowych czy jakąś wydumkę robić ??
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#12 OFFLINE   foczka241

foczka241

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 206 postów
    • Time Online: 14g 25m 59s

Napisany 27 marca 2012 - 20:47

Najlepiej pozbądz się obudowy filtra, zaspawaj blaszką i zamontuj stożek i problem znika 8)

#13 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 marca 2012 - 21:11

foczka241 i stożek łapie ciepłe powietrze...

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#14 OFFLINE   foczka241

foczka241

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 206 postów
    • Time Online: 14g 25m 59s

Napisany 27 marca 2012 - 21:26

I jest lepsze chłodzenie silnika,oraz ogrzewanie w zimę 8)

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 marca 2012 - 21:28

Po to się w benzyniakach przerabia doloty, żeby do silnika szło jak najzimniejsze powietrze. A zimą ogrzewania lepszego nie będzie. Bo zassane powietrze przez stożek idzie w gaźnik a nie do ogrzewania.
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 marca 2012 - 22:46

Najlepiej pozbądz się obudowy filtra, zaspawaj blaszką i zamontuj stożek i problem znika 8)


To piszesz bo Ci się nudzi? czy jak?

Nie można tak zrobić. Jak już stożek to tylko w obudowie żeby ciągnął jak najwięcej zimnego powietrza, które uzyskuje się przez wentylator. Zamiast filtra szmerów zamontuj rurkę od 600 albo jakąś PCV z obi czy castoramy. Na dnie wywierć dziury i obetnij dławik i ten kanał do samego końca. Powinno wystarczyć przy twoich modach.

jednak wątek podstawki pod gaziol ... czyli seryjna podstawka i alu 2cm ?? i co w tedy z dolotem ?? wygnie się na tych łącznikach gumowych czy jakąś wydumkę robić ??


U mnie jest wszystko ok, gumy same się wyprofilowały pod ten kąt. Może być natomiast jeden problem, o tym musisz pamiętać: rurka od odmy i gniazdo w deklu jest tak skonstruowane że przy podniesieniu gaźnika może rurki brakować i będzie się ona opierała o gaźnik, trzeba uważać jak się wąż zakłada i musisz ją przedłużyć bo braknie do filtra. Możesz spróbować trochę podgiąć ale jest to bardzo delikatne, ja swoje urwałem np.

#17 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 29 marca 2012 - 12:47

ok poskładam trochę ten silnik i będę walczył z dolotem dzięki za odpowiedzi
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 29 marca 2012 - 19:23

U mnie jest wszystko ok, gumy same się wyprofilowały pod ten kąt. Może być natomiast jeden problem, o tym musisz pamiętać: rurka od odmy i gniazdo w deklu jest tak skonstruowane że przy podniesieniu gaźnika może rurki brakować i będzie się ona opierała o gaźnik, trzeba uważać jak się wąż zakłada i musisz ją przedłużyć bo braknie do filtra



co za problem :P odma za silnik i pozdrawiamy ekologów, a dziurkę w dolocie zaślepić

#19 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 29 marca 2012 - 20:41

korkiem od taniego wina :P
zabrałem się za zaworki i jak je dokładnie pooglądałem to na górze zaworu tam gdzie sie wkłada te zabezpieczenia (segery ?) patrząc w stronę grzybka zaraz po wyżłobieniu są takie jakby nacięcia 2 takie głębsze rysy na ok 1-1,5mm niezbyt głębokie. Miał ktoś coś takiego ?? czy dyskwalifikuje to zawory ? jakby co to mogę potem podrzucić foty ale telefonem zrobione ....


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Dodany obrazek
652 powody do radoci

#20 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 29 marca 2012 - 22:12

co za problem :P odma za silnik i pozdrawiamy ekologów, a dziurkę w dolocie zaślepić


problemem to nie jest, ale strasznie śmierdzi w aucie a poza tym leci za to dowód


Pozdrawiam



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.