Ładowanie
#22 OFFLINE
Posted 14 November 2011 - 23:25
#23 OFFLINE
Posted 15 November 2011 - 21:39
Kontrolka od ładowania musi być sprawna, bo jak już wspomnieli wyżej jest ona wpięta w obwód wzbudzenia alternatora i bez niej ładowania nie będzie.
No i wykonaj pomiar napięć przy wyższych obrotach silnika, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje.
#26 OFFLINE
Posted 15 November 2011 - 22:21
ech każdy twierdzi co innego Rolling Eyes
Słyszałem tyle wersji tego co może się stać po odpięciu klemy że pogubiłem się już kompletnie Mad
Pewnie najwięcej słyszałeś wersji "staaaaaaaaaaaaary, co tam Ci się stanie przez tą chwilę, pierdol to, odpinaj"... I tak właśnie umarł niejeden regulator napięcia.
Akumulator w samochodowej instalacji elektrycznej jest nie tylko źródłem energii, ale i jej odbiornikiem (od alternatora). Oprócz tego pełni też rolę swego rodzaju filtra - tłumi wszelkie skoki napięcia spowodowane włączaniem/wyłączaniem kolejnych urządzeń, iskrzeniem szczotek w silniku wycieraczek itp. Odłączając akumulator nawet na chwilę szlag trafia tranzystor sterujący wysokością napięcia, a napięcie ładowania rośnie praktycznie w nieskończoność. Gdy akumulator powróci w obwód instalacji, dzięki uszkodzonemu regulatorowi napięcie w instalacji wzrośnie do 17V, co grozi o wiele za wczesnym przepaleniem się wszystkich żarówek i ugotowaniem akumulatora, lub gdy zostanie uszkodzone coś jeszcze (np. kontrolka ładowania) to ładowanie znika całkowicie. Ot cała filozofia.
#27 OFFLINE
Posted 15 November 2011 - 22:24
pozatym nikt nie potrafi wyjaśnić tego dlaczego po 16km akumulator się nie rozładował
#29 OFFLINE
Posted 16 November 2011 - 01:13
Nie każdy Ale ogólnie dobrze godoszNo i wykonaj pomiar napięć przy wyższych obrotach silnika, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje.
#31 OFFLINE
Posted 16 November 2011 - 20:11
A co do prądnicy, to ona ma w ogóle problem z ładowaniem.
#32 OFFLINE
Posted 16 November 2011 - 20:44
kaszlak_maniak gówno prawda, jak jest wszystko ok to ładuje od niskich obrotów
na niskich obrotach tylko prądnica ma problem z ładowaniem
od niskich...tak jak kolega wspomniał, zależy jakie kto ma niskie,,,,jeżeli grubo ponizej 800 700 to wątpie...nawet w jakiejs instrukcji od malca była o tym wzmianka z tego co pamiętam.
#33 OFFLINE
Posted 16 November 2011 - 20:58
robiłem regeneracje alternatora u kolegi Krystiana [ten co wozi poduszkę w kształcie piersi]
obroty na jałowym ma ustawione na około 700-800 i nie ma najmniejszych problemów z ładowaniem
napięcie 14,4V na niskich obrotach przy włączonych światłach spadało do około 14V
#35 OFFLINE
Posted 17 November 2011 - 16:31
To też będzie miało duży wpływ na wynik pomiarów V od niskich obrotów,
w motorku zakupiłem akumulator z prądem znamionowym 6v sucho-ładowany....po zalaniu elektrolitem wykazał ponad 8V czyli nawet na wyłączonym silniku śmiem twierdzić że mam dobre ładowanie
#36 OFFLINE
Posted 01 December 2011 - 15:04
Rozmawiałem troche z Arkiem i jakby isc ta drogą to moje ładowanie jest niedoskonałe, albo i tez cos mi wpierdziela ...najpredzej alarm i centralka..chociaz uzywam centralki....opcji jest troche ; /
#37 OFFLINE
Posted 01 December 2011 - 16:23
#39 OFFLINE
Posted 01 December 2011 - 17:35
BTW radio masz?
#40 OFFLINE
Posted 01 December 2011 - 17:40
Po pierwsze znowu odkop, po drugie na 100% to centralka i alarm, na podtrzymanie też jest potrzebna energia.
Chyba trochę przesadzacie. Ostatnia wypowiedź była zaledwie dwa tygodnie temu. A może miał założyć nowy, kolejny już temat o ładowaniu po to, żeby podzielić się swoim problemem?
Randaro, a oprócz alarmu masz jeszcze jakieś urządzenia w aucie typu radio? Dwa, mierzyłeś napięcia ładowania na akumulatorze pewnie, a jak wyglądają napięcia na alternatorze?