Poprawa ladowania seryjnego alternatora
#1 OFFLINE
Posted 14 October 2011 - 22:37
szukam informacji o poprawie ladowania seryjnego altka. Z tego co czytalem "ma" on 35A. Do grania, ktore mam zamontowane/chce jeszcze zamontowac jest to o conajmniej 10A za malo.
Slyszalem, ze mozna troche to poprawic, ale nie znalazlem konkretnej instrukcji co i jak.
Widzialem zdjecia od Grocia z drugim altkiem z CC, ale to wyjscie mnie nie interesuje.
Przy wlaczonych swiatlach, wolnych obrotach i porzadnym zejsciu napiecie na akku spada do 10,5V.
A potrzebuje jeszcze 4-kanalowke na zestaw przedni
Zastanawialem sie nad drugim akku, tylko ze musialbym go ladowac w domu z prostownika co jakis czas...
#14 OFFLINE
Posted 20 October 2011 - 22:20
Maxx pisal kiedys cos po przerobieniu altka tylko nie moglem znalesc tego tematu.
Nie pisał o przerobieniu samego alternatora, ale o tym, że można przed regulatorem napięcia wpiąć diodę - spadek napięcia na diodzie wynosi 0,4-0,8V w zależności od zastosowanej diody i tym samym w instalacji teoretycznie napięcie by się podniosło o tą właśnie wartość. Teoretycznie, bo z tego co pamiętam jak pisał kiedyś maxx, sprawdził ten "mod" i napięcie w instalacji było niestabilne a ładowanie też się nie poprawiło.
- A 108-14V-35A
- AA 108-14V-33A
- A 115-34b
- A 115-43
- AA 125R-14V-45A
A 108 nie ma 35A, ma ich książkowo 30 czy 31.
A 115-34b ma min 35A - to ten alternator jaki posiada zdecydowana większość 126p
A 115-43 i AA 125R to są alternatory od Bisa a nie bosmala...
#16 OFFLINE
Posted 21 October 2011 - 05:19
a kondensatorek masz? U mnie na seryjnym altku 1f od Adasia wystarcza, akumulator 43Ah i audio niema problemow ze spadkami, nawet po kilku godzinach grania...przetestowane na ostatnim zlolcie w manu.
#17 OFFLINE
Posted 21 October 2011 - 06:49
Tak, wiem. Rozmawialem z maxxem juz.Teoretycznie, bo z tego co pamiętam jak pisał kiedyś maxx, sprawdził ten "mod" i napięcie w instalacji było niestabilne a ładowanie też się nie poprawiło.
Quoter napisał:
- A 108-14V-35A
- AA 108-14V-33A
- A 115-34b
- A 115-43
- AA 125R-14V-45A
A 108 nie ma 35A, ma ich książkowo 30 czy 31.
A 115-34b ma min 35A - to ten alternator jaki posiada zdecydowana większość 126p
A 115-43 i AA 125R to są alternatory od Bisa a nie bosmala...
Czyli jednak ja mialem racje
#20 OFFLINE
Posted 21 October 2011 - 14:30
ja nie moge ;/ bis ma kompletnie inny alternator, w jakims katalogu sobie sprawdźcie i od razu zobaczycie roznice
Popieram.
Mam jednego jak i drugiego malucha i inne mają altki.
Obecnie dowiaduję się ile będzie kosztować przewinięcie na grubsze uzwojenie bo sam potrzebuję więcej prądu(ze względu na halogeny)
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Spalony przewód od alternatora |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|
|
Piasta wentylatora do alternatora 126p |
Mechanika | Bezelovsky |
|
|
|
Bicie wałka alternatora |
Mechanika | Mat |
|
|
|
650E z pradnica a kontrolka ladowania |
Mechanika | lukasz2002 |
|
|