Skocz do zawartości


Zdjęcie

Termostat - zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika?


28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 19:55

Oglądałem akurat na discovery "jak to jest zrobione" i akurat było na temat termostatów, że to dzięki nim silnik się nie przegrzewa... I tak mnie naszło pytanie podczas oglądania: czy termostat w maluchu spełnia swoją funkcję jak powinien?

Sporo przecież się słyszy, że maluchy się przegrzewają i potem trzeba robić remont silnika itd. A może to nie tylko termostat wpływa na grzanie silnika? Jak to z tym jest właściwie w maluchu?

#2 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:23

W normalnym 126p termostat otwiera Ci z prawej strony taką klapkę na obudowie silnika i zwiększa odpływ ciepłego powietrza. W bisie spełnia swą funkcję jak w każdym innym samochodzie. ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#3 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:24

Na przegrzewanie sie silnika wpływa sporo rzeczy.
Ogólnie jak silnik jeszcze zimny, klapka termostatu jest zamknięta. Silnik jest nagrzany, klapka powinna miec morde otwarta. Gorzej jak sie zepsuje. U dziadka termostat padl i byl caly czas otwarty czyli niczym to nie grozilo. U mnie termostat padl i sie nie otwieral - efekt: wydmuchalo mi uszczelki, bodajze pod gaznikiem. Zeby polepszyc chlodzenie niektorzy wycinaja oblachowanie wkolo termostatu i sam termostat wyrzucaja - tylko wtedy mozesz sie pozegnac z ogrzewaniem.
Poza tym tak jak juz pisalem, na przegrzewanie sie silnika moze odpowiadac wiele rzeczy a samego termostatu przy normalnym użytkowaniu auta to bym sie nie czepial.
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:30

a jak w ogóle sprawdzić czy termostat jest działający? Jak powinien wyglądać na zimnym a jak na gorącym silniku?

#5 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:39

no na zimnym silniku z prawej strony jest po prostu zamknięty a na gorącym jest uchylona klapka. Szukaj na dole z prawej strony takiej malutkiej klapki, którą można utworzyć śrubokrętem i ona sama odskoczy z powrotem do pozycji zamkniętej. ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#6 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 21:12

w moim elegancie z tym termostatem byly cyrki. wsadzone bylo cos dziwnego...niewiem co to ale raczej niespelnialo zadania bo klapka sie nieotwierala. efekt byl taki ze po przejechaniu 5km dzies tak auto poprostu sie ksztusilo i gasło. jak uchylalem klape to odrazu odżywal i jechalo sie dalej. troche sie nakombinowalem zanim doszlem do wniosku ze to termostat :P

Po jakims czasie problem wrócil...i po wymianie paska klinowego usterka znikla. zakladam ze pasek co jakis czas sie slizgal i pewnie wiatrak nierpacowal jak trzeba.

Tak wiec z tym chlodzeniem malczana to jest zabawnie xD

#7 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 21:19

sprawdzę ten termostat czy dobrze działa. Jak coś to do wymiany. Musi być elegant'cko :D

#8 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:00

tia, u mnie przy okazji podróży zauważyłem, że coś nie chętnie się otwiera ta klapka ;/ był gorący jak niewiem co i sie nie otworzył nawet troche...chyba trzeba wymienić :(
MAŁY, ALE WARIAT

#9 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:01

koszt niewielki przecież a satysfakcja gwarantowana jak sie wymieni :)

#10 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:04

tak tylko trzeba jechać do motozbytu, kupić i wymienić, a czasuuu mało :D jak na razie w trasie podkładam kawałek drewienka pod klapkę i już mam pewność że się nie zagrzeje za bardzo ;)
MAŁY, ALE WARIAT

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 16 kwietnia 2011 - 23:21

teraz jest ciepło to całkiem zdejmij puszkę termostatu i masz spokój

#12 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 09:55

czasami się ogrzewanie jeszcze przydaje :)
MAŁY, ALE WARIAT

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 11:58

trza być twardym :twisted: jak mi w zimę wypierdziało UPG to ogrzewania nie miałem bo się zapowietrzała nagrzewnica i jakoś jeździłem

#14 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 13:42

Tzn żeby całkiem wymontować termostat? Czy tylko obudowę? Aż tak się jeszcze nie bawiłem z silnikiem :)

#15 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 15:53

no raczej nie ma do czego przykręcić termostatu jeżeli nie masz obudowy :)
MAŁY, ALE WARIAT

#16 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 15:55

bo tam od termostatu rura idzie od ciepłego powietrza nie? i tą rure tez całkiem zdjąć? Dopiero sie wkręcam w takie rzeczy wiec lepiej zapytać :D

#17 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 17:08

ściągasz tą gumę i odkręcasz całą tą puszkę z prawej strony silnika

#18 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 17:34

a całkowite wyjęcie termostatu nie wpływa jakos na wieksze spalanie?

#19 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 17:36

o tej porze roku nie specjalnie, silnik i tak szybko się nagrzewa i nie trzeba na ssaniu ganiać

#20 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 17 kwietnia 2011 - 17:36

eee...może w zime, jak silnik był by ciągle nie dogrzany, ale jak jest powyżej 10' to nie
MAŁY, ALE WARIAT



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.