Skocz do zawartości


Zdjęcie

chłodzenie


49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 02 grudnia 2012 - 20:56

Fi 35 zewn. 32 wen.,


tylko że taka rurka w miedzi to już koszt ładny. 22 odpada, jak już to 28mm.
przynajmniej takie moje zdanie biorąc pod uwagę cytat

#22 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 02 grudnia 2012 - 21:45

musi być przynajmniej taka jak wyjście z silnika

#23 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:02

To bede musial zmierzyc i popytac. Ewentualnie stal zostaje.

Powered by Serek!

Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/

Zapraszam ! :)


#24 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 03 grudnia 2012 - 13:09

Ja dałem u siebie pex-a 32mm jak dobrze pamiętam. 4m starczyło aby puścić go środkiem auta. W miarę elastyczny jest nie tak jak miedź :)

#25 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:54

ja bym chcial rury pod autem coby w lecie za bardzo nie grzalo. Zreszta i tak jest piekarnik w lecie to jak jeszcze rurami podloze do pieca to zemdleje w czasie jazdy. Dla hydraulika nic nie jest straszne ;p z miedzi mozna ciekawe ksztalty poskladac wbrew pozorom :)

Powered by Serek!

Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/

Zapraszam ! :)


#26 OFFLINE   Michalbtm

Michalbtm

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 74 postów
    • Time Online: 17g 24m 14s

Napisany 22 lutego 2013 - 14:36

Fi 35 zewn. 32 wen., możesz je śmiało puścić pod siedzeniem pasażera... ;)


kolego gdzie kupic takie rury ?? jestem z bytomia i objezdzilem wiekszosc sklepow instalacyjnych i budowlanych, nie bylem w castoramie choc i tak czuje sie jak debil bo w wiekszosci tych miejsc krecili glowami i pierwszy raz slyszeli o takich wymiarach, na allegro jest pex 32x3 ale 32 to srednica zewnetrzna i po 3 mm na scianke wychodzi od wewnatrz 26 mm

jezeli ktos by wrzucil jakiegos linka to bede dzwieczny

#27 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 22 lutego 2013 - 18:56

MichalBTM kup 32 i też będzie dobrze. Bo 35 po zewnątrz nie ma a 32 jest dobra i wystarcza :)

#28 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 30 marca 2013 - 21:03

Moim zdaniem rury o średnicy wewnętrznej niż 25 mm powoduje zaburzenia przepływu płynu w układzie chłodzenia i problemy z jego przegrzewaniem się, co w połączeniu z niedużą chłodnicą może doprowadzić do przegrzania silnika. Miałem do czynienia już we swapami, w których występowały takie problemy i jedno rozwiązanie eliminowało je wszystkie - montaż rur o średnicy wewnętrznej 25 mm i chłodnicy z poloneza trucka. Ten zestaw przetestowałem na wszystkich silnikach i sprawdza się znakomicie. Zastosowanie rur o większej średnicy powoduje zbyt powolny przepływ płynu, a przez to słabsze chłodzenie. Jacol w swoim białym centralu walczył z tym przez rok do momentu gdy zebrał ochrzan i zrobił jak bozia przykazała. Zdziwił się jak wydajne stało się chłodzenie.

Poza tym zastosowanie rur o większej niż 25 mm średnicy powoduje automatycznie zwiększenie objętości układu chłodzenia, więc wymaga zastosowania zbiorniczka wyrównawczego płynu o zdecydowanie większej objętości tak, aby kompensował temperaturowe różnice objętości. I nie ma co stosować półśrodków w postaci dodatkowych elektrycznych pomp płynu, jeśli można to zrobić raz a dobrze.

Teraz trochę o samych rurach. Jeśli chcecie robić opinię rzeczoznawcy do dopuszczenia swapa do ruchu, to powinniście zastosować albo rury aluminiowe, jeśli mają być w środku, albo gumowe, jeśli pod samochodem lub w środku, przy czym rury te powinny być wysokotemperaturowe, olejoodporne z wewnętrznym dodatkowym oplotem. Pod samochodem nie mogą być zastosowane rury miedziane ze względu na podatność na pękanie miedzi przy próbie udarowej czyli popularnym jebnięciu o coś podwoziem. No i pamiętajcie jeszcze o jednej rzeczy - rury gumowe mają swoją mikroprzepuszczalność i jeśli dacie je w środku to będzie śmierdziało płynem.

Uff, wyszło długie, ale mam nadzieje, że pomocne.

#29 OFFLINE   KoberNT

KoberNT

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
    • :

Napisany 31 marca 2013 - 12:14

Ja osobiście przy moim swapie zastosowałem Pexa o średnicy 25mm. Dodatkowo układ chłodzenia będzie jeszcze wspomagany pompką elektryczną zamontowaną przy chłodnicy od Mercedesa VANEO. A chłodnica to wiadomo że od poloneza na 2 wiatrakach. Jeden będzie załączany przez czujniki drugi zaś natomiast będzie włączany przyciskiem przy liczniki. Zbiorniczek wyrównawczy zastosowałem od poloneza. Montowany w komorze silnika[/b]

#30 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 31 marca 2013 - 19:16

Jeśli masz rury o średnicy wewnętrznej 25mm to nie potrzebujesz dodatkowych pomp - są po prosty bez sensu. Pamiętaj, że wydajność pompy płynu w silniku jest zmienna wraz z obrotami silnika przez co prędkość przepływu płynu w układzie chłodzenia zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika. A pompa elektryczna ma wydajność stałą, więc sam sobie odpowiedz co będzie się działo przy małych obrotach, a co przy dużych?

#31 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:42

odswiezam temat! Panowie pomóżcie! własnie robie chłodzenie z przodu u siebie, mam chłodnica z golfa, z przodu ładnie juz spasowałem tą chłodnice jednak nie mam zbytnio koncepcji gdzie i jak pociągnąć węże, jakie kolanka zastosować(na pewno węże chce miec w srodku ze wzgledu na sporą glebę)... druga sprawa, jak zrobić zeby mieć dłuższego plusa bo gdy przymierzam aku na górze podłogi bagażnika to mam za krótkiego plusa... POMÓŻCIE
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#32 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:27

pusc inaczej kabel plusowy to ci starczy

#33 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:50

ok zerkne jak jest on pociągnięty. Tyle ze najwazniejszy problem pozostaje... chętnie zobacze na foto jak inni mają to zrobione ;)
p.s teraz po przymiarkach zrodził mi się pomysl, węże puszcze po prawej stronie fotela pasażera , spasowałem otwory chłodnicy oraz umieściłem aku w ten sposób aby węże szły możliwie jak najbardziej po prostej :) oby sie udało
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#34 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 22 października 2013 - 14:16

Odświeżę najnowszy temat dotyczący chłodzenia zapytaniem jakie macie/spotkaliście patenty na łączenie węży gumowych od chłodnicy z pex-em i z rurą stalową, jak to niektórzy podobno do podłogi jako wzmocnienie spawają;p

#35 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 15 grudnia 2013 - 01:11

Tulejka mosiężna, kawałek rury gumowej i opaski.

#36 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 15 grudnia 2013 - 10:23

Panowie, pexa fi 32 a jaka długość 4 m starczy ?

#37 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 15 grudnia 2013 - 12:01

Pex fi 25 wewn. z 7 m. Weź sobie sznurek i przepleć go od końca do końca i będziesz wiedział

#38 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 15 grudnia 2013 - 14:06

Panowie sprawa wygląda następująco objeździłem dziś cale moje miasto i nie ma nigdzie pexy fi 25 wew. jest tylko i jest to największa w mieście fi 25 ale zew czyli wew będzie mieć gdzieś fi 20, 21.

Czy możee być taka?

#39 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 16 grudnia 2013 - 17:49

musi być przynajmniej taka jak wyjście z silnika



mierzysz i wiesz;p takie moje zdanie;p

#40 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 20 maja 2014 - 19:05

Pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego ukl. chłodzenia w jakim miejscu najlepiej zamontować? doradźcie 

​dołączam zdj z dwiema opcjami chyba ze macie inna opcje... na zdj zbiorniczek nie jest wypoziomowany 

 

 

 

 

90cc10a957cfd2fdgen.jpg

 

 

 

33993995c93dcbfbgen.jpg





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.