Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fiat 126p BIS - problem


28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 17:18

Witam. Mam pytanko, czy to normalne, ze na korku od wlewu oleju jest taka biala maz? Inni mowia, ze to normalne przy tych silnikach jezeli sie robi krotkie odcinki, bez zagrzania silnika do pelnych 90 stopni...Jakies 3 tygodnie temu wydmuchalo mi uszczelke, zalozylem MORPAK-a, moze nie najtansza ale mozliwe ze znowu UPG wydmuchalo? Dodam ze na oryginalnej tez byla maz, jezdzil jakies 2 lata. I jeszcze jedno, zapowietrza sie strasznie uklad i po wlaniu plynu do zbiorniczka wypycha go. Na wolnych obrotach nic nie bombluje ale po dodaniu gazu tak jakby wyrzuca plyn, w sumie wydaje mi sie ze to pompa daje taki efekt...

#2 OFFLINE   Fifi

Fifi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 238 postów
    • Time Online: 26m 3s

Napisany 29 listopada 2010 - 20:26

niestety taki osad sugeruje marny stan uszczelki głowicy
jeśli nic się nie działo a tak miałeś to spoko, ale jeśli to tego wydmuchuje ci wode przez korek wlewu płynu to uszczelka bez wzlgędnie do wymainy ;)


polecam kupić najdroższą uszczelkę do cc700 ;) lub np elring
PF 126 BIS 704 - http://www.polskajaz...y/Fiat/126/1753

Mały Fan Klub Zaprasza
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 20:30

Ale co tak od razu by wydmuchalo? W zasadzie jakbym mial kupywac najdrozsza to oryginalna z lanci. Ta niemiecka co byla to mi sie nie podobala...W zasadzie 3 tygodnie to bardzo malo. Kumpel do cinkola wlasnie wsadzil tego MORPAKA i zrobil juz 40 k

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 29 listopada 2010 - 20:33

3 tygodnie


Nie przejmuj się. Ostatnio kumpel miał wymienianą uszczelkę pod głowicą tyle że w golfie 3 1.9 TD, do warsztatu z objawami pierdnięcia uszczelki wrócił już następnego dnia.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 20:35

A z glowica moze byc cos nie tak? Gdzies peknieta czy cos?
W zasadzie w dieslu mozna sie takich anomalii spodziewac...

#6 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 29 listopada 2010 - 20:42

Może być nawet krzywa. Była planowana przy wymianie uszczelki?
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 20:46

Wlasnie nie. Przy srobie nr. 1 ja wydmuchalo podejrzewam ze moze byc to samo. Zastanawiam sie jeszcze, czy nie wymienic cybantow na wezach...Jak dokrecalem tego glownego to dziwnie mi sie zachowywal jakby zaraz mial puscic, moze to byc tez od tego? Ze gdzes tam od dolu sie zapowietrza i pozniej wywala gora czy raczej niemozliwe?

#8 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 29 listopada 2010 - 21:04

masełko pod korkiem to norma w bisie

aby odpowietrzyć układ chłodzenia wlewaj płyn stopniowo na włączonym zapłonie, aż kontrolka ci zgaśnie, następnie ściskaj i puszczaj ręką gruby waż od góry silnika aby usunąć zebrane w nim powietrze, tak kilka razy, u góry chłodnicy przy grubym wężu jest odpowietrznik odkręć go i jeżeli pokaże się płyn to zakręć, jeżeli płynu przestanie ubywać to odpal silnik, włącz ogrzewanie[czerwony suwak na max w prawo] i nagrzej go do temperatury włączenia I biegu wentylatora i odkręć odpowietrznik na nagrzewnicy w wężyku będziesz widział wydostające się powietrze i ciecz.
w układ musi wejść 5,5 litra cieczy chłodzącej, jeżeli weszło mniej to odpowietrzaj aż do skutku :)

#9 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 21:10

Nie o to tutaj chodzi, bo nieraz odpowietrzalem uklad, tylko teraz mi gdzies plyn znika. Wtedy co mi wydmuchalo uszczelke to para leciala z tlumika a teraz nie ma takich objawow...Jedynie jak zakrecilem korek na maxa to zaczelo mi cisnienie plyn wywalac i temepratura nagle wzrastala, odkrecilem korek wyrzucilo troche plynu, zaciagnelo do obiegu i temperatura znowu spadla, zobacze jak bedzie jutro. Korek zostawilem minimalne luzny.

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 29 listopada 2010 - 21:26

jest zapowietrzony

#11 OFFLINE   kofeini

kofeini

    Zaawansowany

  • Member
  • 425 postów
    • Time Online: 15g 23m 53s

Napisany 29 listopada 2010 - 22:52

Nie wiem, czy na pewno zapowietrzony... Może się rozpił na starość? :D

#12 OFFLINE   Fifi

Fifi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 238 postów
    • Time Online: 26m 3s

Napisany 03 grudnia 2010 - 21:17

Rufito pamiętaj też że wymiaga uszczelki głowicy w bisie to bardzo skomplikowana i dość delikatna operacja, bardzo łatwo jest zrobić cos źle i efekt prędzej czy później wyjdzie. pomimo że tobie może sie wydawać że wsystko jest dobrze ;)
PF 126 BIS 704 - http://www.polskajaz...y/Fiat/126/1753

Mały Fan Klub Zaprasza
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   kofeini

kofeini

    Zaawansowany

  • Member
  • 425 postów
    • Time Online: 15g 23m 53s

Napisany 03 grudnia 2010 - 23:07

Może wyrzuć tę chłodnicę w cholerę :shock:

#14 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 06 grudnia 2010 - 10:46

Rufito pamiętaj też że wymiaga uszczelki głowicy w bisie to bardzo skomplikowana i dość delikatna operacja, bardzo łatwo jest zrobić cos źle i efekt prędzej czy później wyjdzie. pomimo że tobie może sie wydawać że wsystko jest dobrze Wink


Wiem, ale sciagnalem opis dokrecania glowicy w bisie i zrobilem tak jak bylo w instrukcji. Mam oczywiscie klucz dynamometryczny...Tylko, niech mi ktos potwierdzi czy ten bialy osad na korku od wlewu oleju powinien byc? W zasadzie zawsze tak mialem i na oryginalnej nic sie nie dzialo, dopuki nie pojechalem do nowego sacza i jej szlag nie trafil. Wtedy wlasnie bylo dymienie z wydechu i znikal plyn, wiec nie mialem watpliwosci.

PS. nie mam czujnika od Stanu plynu w chlodnicy. dlatego tez lalem po korek, a pozniej ten plyn wywalalo. Teraz jest tyle ile mu chyba potrzeba, ale ostatnio zauwazylem takie cos, ze dochodzi do 70 stopni, juz cieple wieje, pozniej rosnie dosyc sporo i to w pare sekund, do tego wieje chlodne, termostat sie otwiera i znowu spada temperatura i znowu zaczyna grzac. Wydaje mi sie, ze jest zapowietrzony...

#15 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 06 grudnia 2010 - 16:10

masełko pod korkiem to rzecz normalna w bisie, mam teraz silnik który niedawno miał remont, nie kopci oleju nie ubywa ani płynu i też jest paćka pod korkiem

Odkręć korek zbiornika wyrównawczego i ściskaj gruby wąż u góry silnika, będziesz słyszał jak wydostaje się powietrze z układu, co jakiś czas dolewaj niewielkie ilości płynu. Jest to dość upierdliwe ale da się to zrobić samemu. Mi odpowietrzanie zajmuje 30minut.
Jak przestanie bulgotać powietrze przy ściskaniu węża to zakręć zbiorniczek, następnie odpal silnik i daj suwak ogrzewania na max w prawo. Zaczekaj aż się silnik nagrzeje i z przodu w bagażniku odkręć odpowietrznik na nagrzewnicy i obserwuj kiedy zacznie się wydostawać sam płyn, wylatujący płyn łap do jakiegoś pojemnika. cały czas pilnuj żeby w zbiorniku wyrównawczym była odpowiednia ilość płynu.

Radziłbym ci kupić na szrocie cały zbiorniczek, jeżeli nie masz czujnika to nie masz szansy na zauważenie w porę ubytku płynu. :roll:

#16 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 07 grudnia 2010 - 09:52

Radziłbym ci kupić na szrocie cały zbiorniczek, jeżeli nie masz czujnika to nie masz szansy na zauważenie w porę ubytku płynu. Rolling Eyes


A da rade kupic ten czujnik w jakims sklepie, jako zestaw naprawczy? Bylem teraz na szrocie i nic nie maja...

#17 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 07 grudnia 2010 - 16:00

ten czujnik jest praktycznie nie do zdobycia, pozostają szroty ewentualnie może ktoś ma na zbyciu i ci sprzeda

#18 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2010 - 10:14

Siema. Jak sa weze przytwardawe to jest to normalne? Co prawda da sie je zgiac ale nie sa tak miekkie jak przy zimnym silniku na nastepny dzien...

#19 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 10 grudnia 2010 - 16:32

nie, nie normalne. Zmien je od razu! Najlepiej na takie prysznicowe "chromowane"
...

Czlowieku...ale Ty masz problemy. Za oknem snieg, temperatura przewaznie minusowa, norma ze weze robia sie sztywne chyba ze sa gumowe. Podgrzejesz to bedzie miekki, jeszcze bardziej podgrzejesz to bedzie nawet rozciagliwy...
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2010 - 17:34

Chyba mnie nie zrozumiales, weze sie robia twarde jak jest obieg, czyli jak silnik chodzi, moze nie na niskich ale na wyzszych obrotach...i weze sa gumowe oryginalne.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.