Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fiat 126P EL - kilka pytań odnośnie tuningu silnika...


18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 17:34

Witam, jak już pisałem planuję zakup Fiata 126P dla brata i mam do Was kilka pytań.

1. Mam do wyboru dwie wersje, Fiat 126P EL z 1994 roku, lub Fiat 126P FL z roku 1989.
Ceny podobne, stan również miejscami trochę rdzy jest, ale oba są z opłaconym oc i aktualnymi przeglądami. Który lepiej wybrać? Czy przy tuningu mechanicznym będzie miało to duże znaczenie? Dostępność sportowych części itp?
Wizualnie jest na korzyść FL, same zegary bardziej mi się podobają chociaż to kwestia gustu...

2. Co można w takim silniku (650cm³) dłubnąć, aby zwiększyć jego przyśpieszenie? Zaznaczę tutaj że nie chodzi mi o zwiększenie jego vmax, bo ta jest w zupełności wystarczająca. Jakie przeróbki zastosować, aby był zrywniejszy i chętniej przyśpieszał do 50-60km/h bo z takimi prędkościami będzie poruszał się najczęściej, ale też takie które zbytnio nie zmniejszą żywotności silnika oraz nie będę od razu musiał dłubać przy zawieszeniu, hamulcach itp? Liczę na wasze opinie.

P.S. wiem że są gotowe poradniki przeróbek które czytałem, pytanie dotyczy tego które z nich zastosować aby spełniły warunki pytania nr 2. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 17:52

Hmn, żeby poprawić osiągi trzeba by zmienić wałek, zrobić polerkę kanałów dolotowych i wydechowych, splanować głowicę i odchudzić koło zamachowe, oczywiście troszkę trzeba dłubnąć gaźnik. Moim zdaniem wszystkie modyfikacje wiąża się z większym spalaniem, a w obecnym czasie jest to troszkę nie ekonomiczne ze względu na ceny paliw.
Aha, co do części tuningowych do malucha to jest niewiele, a el nie różni się niczym szczególnym od fl'a, el ma bardziej zaokrągloną budę ;)

#3 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 26 czerwca 2010 - 17:58

wg mnie FL !! FL !!
lepszy pod względem blachy i sadze ze troszke fajniejszy bo ludziom nie jest szkoda "nowych malców" a te starsze Fl to juz youngtimery tak naprawde sam mam FLa i polecam poleca a co do przeróbek to chyba kolega wygadał temat na maxa...
dolot, wydech, koło, i taki tam
podpis.png

 

 

#4 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:05

Rozumiem, szczerze mówiąc mnie ten FL jakoś bardziej przekonuje...

A może lepiej by wyszło wrzucić tam silnik od CC 900cm³? Ile seria ma kucyków? Wtedy nie byłby dłubany tylko seria, tak więc spalanie mniejsze (ma ktoś info na temat spalania tego silnika?) oczywiście byłoby mniejsze niż spalanie tego silnika w CC, bo maluch waży mniej o kilkadziesiąt kg. Do tego wszystkiego na pewno miałby większą chęć do jazdy - przyśpieszenie, myślę że w porównaniu z serią 126P 650cm³ byłoby znacznie lepiej?
Zostaje tylko kwestia montażu, ma być to samochód do jazdy na co dzień tak więc odpada przerabianie żeby wystawał on spod klapy, dużo trzeba przerabiać do jego montażu? Z zarejestrowaniem raczej nie powinno być problemów, w końcu to nie 1.4 z 650cm³ tylko 900cm³ z 650cm³.

P.S jak wygląda żywotność takiego silnika z CC 900cm³? Samochód kilka razy w roku będzie woził trzy osoby na wakacje, głównie nad morze (120km mam od siebie ze Szczecina w jedną stronę) rzadko ale zdarza się że trochę dalej. Poradzi sobie, czy w drugim samochodzie jechać za bratem z całym bagażnikiem części i narzędzi?:)

#5 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:10

Hmn czy dużo jak zwykle nastręcza się problem, kto to zrobi, trzeba zrobić mocowanie silnika, flanszę łączącą skrzynie z silnikiem, założyć chłodnicę, i to są koszta. Seria ma 24 KM, montując 900ccm wzrastają osiągi, a ze spalaniem to jest różnie, ponieważ to zależy od stylu jazdy...

#6 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:15

Seria ma 24 KM


Oj to jest to samo co 126P z tym, że większa pojemność tak więc chyba lepiej wyjdę jednak przerabiając serię z Fiata 126P. Cóż odezwę sie jak już zakupię maluszka, bo zaraz ktoś mi zamknie temat :)
Dzięki za info, do następnego razu pozdrawiam.

#7 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:16

Nie nie seria w CC ma 41KM, ja myślałem że pytasz się o malca :P, do profilu dodaj skąd jesteś !

#8 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:22

Już to zrobiłem, nie mam pojęcia dlaczego nie widać... Jestem ze Szczecina.
A no to jeśli seryjny silnik z CC 900cm³ ma 41km to faktycznie gra już warta świeczki. O spalanie pytałem po prostu, bo wiem że przy silniku z Zastavy 1100 chłopak miał spalanie ok. 5-6L na 100km, i nie wiem czy tutaj można liczyć na coś poniżej 7-8L na 100km. Styl jazdy spokojny, bez szaleństw aczkolwiek dość dynamicznie.

A czy przy montażu tego silnika należy coś wzmacniać w zawieszeniu itp? Bo szczerze mówiąc hamulce, zawieszenie itd odstawiałem na dalszy plan...

P.S proszę Moderatora o przeniesienie tematu do HydePark jeśli tutaj będą przeciwwskazania do kontynuowania go...

#9 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:25

Przydało by się dać mocniejsze hamulce i utwardzić zawias, szersze oponki i jest gicik. A z resztą zapraszamy do działu SWAP Center. :)

#10 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:28

Do tamtego działu zajrzę jak już kupię malca, gdyż mogą być przeciw wskazania tak jak w dziale "Teraz My"

Kolejne pytanie, czy silnik jest w miarę bezawaryjny? Oczywiście bez jakiegoś katowania, bo jak mówiłem co roku będą robione większe przebiegi :)

#11 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:39

Hmn w tej kwestii już nie mogę pomóc, gdyż nie miałem styczności z CC.

#12 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:53

Rozumiem, w takim razie za tą informacją rozejrzę się w internecie. Dzięki za pomoc.

Temat można zamknąć.

#13 OFFLINE   Szczepan

Szczepan

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 664 postów

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:56

Chłopaki tylko FL ma lepszą blachę do EL i ładniej 8)
Poza tym popytaj się blacharzy to ci powiedzą ze FL lepszy od EL :D
Mój brat miał kiedyś El i w nim coś z blachy robił co krok bo się sypała a kupił w miarę ładnym stanie :D
Dodany obrazekDodany obrazek
D'N'B-Dobry bass cały czas :D
Nadworny awanturnik :mrgreen:

#14 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 18:58

No właśnie ja nie widzę różnic miedzy FL a EL w karoserii :| chyba ślepy jestem hehe, ale opinie o tym, że FL ma wytrzymalszą blachę słyszałem. Mi osobiście np bardziej podobają się same zegary FL bardziej niż EL także wybór będzie prosty :)

#15 OFFLINE   Szczepan

Szczepan

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 664 postów

Napisany 26 czerwca 2010 - 19:03

Ja mam FL jestem strasznie zadowolony nie sypie się ani nic tylko go zabezpieczyłem od dołu bi teksem i jest git a kupiłem bez rdzy :D
A różnice są tylne światła szyby przednie bez trójkątów lusterka regulowane od środka itp :wink:
Dodany obrazekDodany obrazek
D'N'B-Dobry bass cały czas :D
Nadworny awanturnik :mrgreen:

#16 OFFLINE   Łukasz 20

Łukasz 20

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 26 czerwca 2010 - 19:09

A no to widzę różnią się bardziej detalami ... :) W każym razie będzie FL, niestety w tej samej cenie mimo tego że starszy i z nieco większym przebiegiem, ale myślę że po remoncie będzie idealnie :)

#17 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2010 - 23:18

Łukasz 20 słuchaj ja mam u siebie w malcu silnik 903 na gaźniku ;)
silniki o podobnej konstrukcji były montowane w
-uno
-CC
-seat marbella
-seat ibiza I
-SC
z tym że w SC to już wtrysk itp
mój ma w serii 47km i spalanie było hmm
po mieścinie 7l
ale nie miałem okazji go sprawdzić ze spalaniem bo miałem wywaloną panewkę,pił mi olej i kopcił :ble:
ale na takim "wymęczonym" motorze pojechałem do łodzi a mam 100km i spalił mi poniżej 6l wiec nie ma tragedii podejrzewam że jakby była skrzynia z przełożeniami od bisa spaliłby mniej ;)
teraz akurat będę miał skrzynie od bisa i troche dłubnąłem motor a w jakiej budzie będzie to śmigać nie wiem jeszcze ale na pewno poinformuje jak ze spalaniem :)
co do wystawanie za klape czy coś nie ma najmniejszego problemu :)
zapraszam do tematu
"urwis by stasiu126p swap z serduchem 903ccm" tam są fotki mojego Urwiska wiec możesz sobie zobaczyć jak to wygląda :)
jak by co służe jako info center o tym silniczku :)
moje gg 241132 lub pw
pozdrawiam :D

P.s a co do budy stanowczo FL w dodatku ten sam rok co mój 89r :D
bierz FL :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#18 OFFLINE   jabluszko

jabluszko

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 64 postów
    • :

Napisany 27 czerwca 2010 - 08:12

sam posiadam el i jestem zadowolony a jesli to bedzie fl to mozna pobawic sie z ustawieniam zapłonu odchydzic koło zamachowe wypolerowac gaznik dac dysze paliwa wieksza i dac rurke emulsyjna f74 i poprawi sie przyspieszenie z minimalnym powiekszeniem spalanie. a jesli to bedzie el to mozna zmienic zapłon na sportowy i tesz duzo poprawia

#19 OFFLINE   Ekjonar

Ekjonar

    Master

  • Member
  • 733 postów
    • Time Online: 2g 39m 36s

Napisany 27 czerwca 2010 - 10:31

Kolego chcesz silnik 899?

Please Login or Register to see this Hidden Content

mam tanio ;)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.